Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny og billig dobbel garasje?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er det noen som vet hvor det er billigst og kjøpe en billig garasje? Den skal være dobbel og om det ikke er stort loft og sånt spiller ingen rolle så hvis det er noen som vet om noen steder det er billig så skriv her :p Og har tenkt til og sette opp garasjen selv men den skal være færdig. Feks komme i deler?

 

håper på fine svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kom på 2 i farta....

 

Grimstad garasjen

 

..og

 

Igland garasjen

 

Begge leverer "ferdige" garasjer, dvs i deler, som monteres selv. Trur også begge firmaene monterer for deg, hvis du ønsker det.

 

Priser for dobbelgarasje ligger vel på mellom 45-60 000, men du må lage grunnmur selv, og det kommer fort på en 15-20 000, alt avhengig av hvor mye du gjør selv.

 

Har tenkt på sette opp garasje selv (dobbel), men fant ut at den totale prisen med ferdig-løsning kom på ca 85 000, så jeg har vurdert å bygge selv, i Leca. Sparer ca 2000 på dette.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det billigste er som nevnt å kjøpe en flatpakka garasjesett, og så få med en snekkervenn til å sette den opp.

Det er endel å tenke på, så hvis du ikke har gjort det før så anbefaler jeg å søke hjelp hos erfarne.

Grunnmuren kan du forsåvidt gjøre selv, hvis du er litt fingernem.

Viktig å få det bent og i riktig størrelse. :thumbup:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tja, kom på 2 i farta....

 

Grimstad garasjen

 

..og

 

Igland garasjen

 

Begge leverer "ferdige" garasjer, dvs i deler, som monteres selv. Trur også begge firmaene monterer for deg, hvis du ønsker det.

 

Priser for dobbelgarasje ligger vel på mellom 45-60 000, men du må lage grunnmur selv, og det kommer fort på en 15-20 000, alt avhengig av hvor mye du gjør selv.

 

Har tenkt på sette opp garasje selv (dobbel), men fant ut at den totale prisen med ferdig-løsning kom på ca 85 000, så jeg har vurdert å bygge selv, i Leca. Sparer ca 2000 på dette.

 

 

Pantera

9230916[/snapback]

 

sparer du 2000 eller 20000,- bare synes det var så lite og tjene..

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tja, kom på 2 i farta....

 

Grimstad garasjen

 

..og

 

Igland garasjen

 

Begge leverer "ferdige" garasjer, dvs i deler, som monteres selv. Trur også begge firmaene monterer for deg, hvis du ønsker det.

 

Priser for dobbelgarasje ligger vel på mellom 45-60 000, men du må lage grunnmur selv, og det kommer fort på en 15-20 000, alt avhengig av hvor mye du gjør selv.

 

Har tenkt på sette opp garasje selv (dobbel), men fant ut at den totale prisen med ferdig-løsning kom på ca 85 000, så jeg har vurdert å bygge selv, i Leca. Sparer ca 2000 på dette.

 

 

Pantera

9230916[/snapback]

 

sparer du 2000 eller 20000,- bare synes det var så lite og tjene..

9232051[/snapback]

 

Skulle selvfølgelig være 20000,- :D bare en liten skrivefeil...

 

 

pantera

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tja, kom på 2 i farta....

 

Grimstad garasjen

 

..og

 

Igland garasjen

 

Begge leverer "ferdige" garasjer, dvs i deler, som monteres selv. Trur også begge firmaene monterer for deg, hvis du ønsker det.

 

Priser for dobbelgarasje ligger vel på mellom 45-60 000, men du må lage grunnmur selv, og det kommer fort på en 15-20 000, alt avhengig av hvor mye du gjør selv.

 

Har tenkt på sette opp garasje selv (dobbel), men fant ut at den totale prisen med ferdig-løsning kom på ca 85 000, så jeg har vurdert å bygge selv, i Leca. Sparer ca 2000 på dette.

 

 

Pantera

9230916[/snapback]

 

sparer du 2000 eller 20000,- bare synes det var så lite og tjene..

9232051[/snapback]

 

Skulle selvfølgelig være 20000,- :D bare en liten skrivefeil...

 

 

pantera

9243512[/snapback]

 

 

Ja bynte litt å lure :p 2000 lixsom er jo "ingenting" :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det tar en snekker 8 timer (arb dag) å sette opp rammen/stenderverket til en dobbel garasje. Ofte innenforbi god margin (om han har verktøyet og matrialen godt plassert).

 

Dag nr 2 får vi som oftest takstoler, disse heises rett på ferdige vegger. For å så bli fordelt utover. Her er det viktig å huske på at begge langveggene må ha lik stender plassering! Veldig viktig. For lastene ifra takstolen skal føres nedover i reisverket. Her er det som oftest med en ekstra snekker, for å gjøre fordelingsjobben lettere.

 

Alt etter om du skal ha muligheten for å gå på loftet eller ikke, så må det kanskje tres inn/monteres en ståldrager i midten av takstolene.

 

Det går som oftest en hel dag på den prossesen. Når du går for dagen da så er det skråavstivt (dvs. de faller ikke ned :p ).

 

 

Derifra er det en hobbysnekker bør ta jobben. Disse to dagene det tar å reise er de dagene som krever maksimalt med presisjon og erfaring. Iallefall på en dobbel garasje.

 

Prislappen blir da 24 arbeidstimer * 340 * 1,25 (moms) = 10 200,-

 

Så hadde jeg tatt resten av prossesen selv, om jeg var ufaglært/uerfaren. Du vil nok treffe på endel småproblemer underveis, slik som inndeling av takpanner, gavlkasser og gjerne andre dubbeditter. Så å ha en snekker på hurtigring på telefonen eller som nabo er veldig smart.

 

Personlig liker jeg best de som blir bygget på plassen, med bakgrunn i at du da får garsjen lik huset ditt (kasser, innlistinger, overganger osv) å du slipper synlige skjøyter mellom de forskjellige elementene som ble levert.

 

 

Mitt synspunkt på saken :)

Lenke til kommentar
Tømrere tar IKKE 340.- pr. time, det er ikke mange firma som kunne levd med det... Prøv med 6-800 pr. time.

9334419[/snapback]

 

Dette kommer veldig ann på hvor du befinner deg i landet da.

 

Men mange firmaer på østlandet som tar en 350-400kr/t + moms.

Mange som har godt med jobb og priser seg deretter men du finner bra norske firmaer som gjør jobben til den prisen og da er det ikke innleide polakker.

Endret av Haandtverkern
Lenke til kommentar

lock-aze.

 

Jeg er tømrer selv, og jeg vet at samtlige foretak her jeg holder til ligger på rundt 320 til 350 + mva. Timeprisen øker litt, om du stiller matrial selv, ettersom de da ikke sitter igjen med noe fortjeneste på matrialene.

 

De timeprisene du operer med må være noen særdeles useriøse og pengekåte snekrer. For der betaler du mye penger ut som du ikke får noe igjen for.

 

For snekring bør vell ikke koste mer enn kostpris + litt fortjeneste til bedriften ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...