Gå til innhold

16-årsgrense på alkohol i Norge?


Anbefalte innlegg

Vil gjenta mitt ståsted om at Danmark ikke er noe prakteksemplar hva alkoholkultur angår, og at jeg generelt synes ordningen vi har i Norge i dag fungerer godt.

 

To ting jeg dog skulle ønske var annerledes er:

 

- at man fjerner forbudet mot å drikke på offentlig sted, og heller slår ned på forsøpling og fyll/ordensforstyrrelse. Dette vil ikke kreve noe mer ressurser av politiet enn opprettholdelsen av det nåværende forbudet mot drikking på offentlig sted.

 

- at man slutter med den kollektive avstraffelsen i fbm fyllebråk ved å stadig innføre strengere restriksjoner ift. sjenking og åpningstider. Det eneste man oppnår ved dette er å gjøre det umulig for utelivsbransjen å drive lønnsomt, og man flytter bare problemet med fyllebråk fra det offentlige rom over til det private hvor det er vanskeligere å kontrollere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns aldersgrensa skal holde seg slik den er nå. Har vel ikke vært store problemene med den. Leste tidligere her at noen mente den burde være på 21år, det blir for min del for drøyt. Må vente til en er 21 for å kunne ta seg en pils en kveld, nei hold den slik den er nå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...