Gå til innhold

Redde innhold på skadet CF-kort


Anbefalte innlegg

Når jeg setter kortet i kameraet så får jeg feilmeldingen CHA i displayet. Kobler jeg kameraet til PC-en så får jeg opp kameraet, men den påstår at det ikke er noe innhold. Jeg kjøpte meg en kortleser, men fikk ikke satt inn kortet, og oppdaget at det er fysisk skadet, og at det er litt bøyd. Jeg demonterte kortleseren, og fikk lriket kortet på plass, pin for pin, men den kommer ikke opp i Min datamaskin. Om jeg går inn på Disk management så finner jeg kortleseren der, men den påstår at det ikke er satt inn noe kort.

 

Jeg lastet ned Recuva, som ble anbefalt på et par nettsteder, og det ser ut til å fungere, men problemet er at jeg ikke får scannet kortleseren, siden den ikke finner noe kort, og da ikke kommer opp som et valg.

 

Kortet ser ut til å ha blitt litt bøyd, og har blitt trykt inn på undersiden.

 

Er det noen som harnoen tanker eller forslag til hvordan jeg kan få ut innholdet på kortet?

 

SanDisk Extreme CF 16 GB.

Nikon D700

Laptop med Windows 7 Ultimate

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det finnes firma i forskjellige land som sier de kan redde innhold på skadet CF-kort, så da gjelder det bare å finne noen i nærheten av der jeg bor.

Uansett så har jeg forhåpninger om at det vil funke om jeg bare får tak i en annen kortleser, for når jeg testet den jeg kjøpte med mine andre CF-kort så klarte den ikke å lese noen av de. Var ikke akkurat kvalitet i den jeg fant her på gatehjørnet i Peru. :-D

Lenke til kommentar

Om man ikke har overivrig interesse for å høste ut data fra skadet minnebrikker, så er det vel stort sett bare ett selskap som teller.. Ibas. og de tar vel en minsteprs på 5000,- kroner bare for å finne ut om det er mulig å hente ut data... Og langt mer for å faktisk hente det ut.

 

Ellers finnes det vel noen nerder rundt om kring med noen skimse løsninger som regel med loddebolt og hjemmelaget kretskort, men som regel har andre ideer en å redde data.. Tiden er ikke verdt det..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Ser det finnes firma i forskjellige land som sier de kan redde innhold på skadet CF-kort, så da gjelder det bare å finne noen i nærheten av der jeg bor.

 

Prøve den med en kortleser som du vet virker høres ut som en fornuftig test. Hjelper ikke det heller kan du høre med Ibas eller lignende. Spiller vel liten rolle hvor du må sende kortet. Portoen blir ikke all verden uansett, men det finnes sikkert billigere alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...