Gå til innhold

Finne ut WPA-nøkkel i trådløst nettverk


Prosit

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Er nødt til å legge til en laptop i det trådløse nettverket på jobben, men dessverre husker jeg ikke WPA-PSK nøkkelen, og å endre nøkkelen er uaktuelt pga to faktorer, nemlig sykmeldt IT-fyr som jeg ikke får tak i, og altfor mange datamaskiner å endre nøkkel på. Jeg har administratortilgang til datamaskinene som har lagret WPA-nøklene, og har prøvd å bruke nirsoft sitt verktøy som henter ut WPA-nøkkelen, men denne er i kryptert form, så det hjalp meg lite.

 

Dermed lurer jeg på følgende; hvordan finne ut WPA-PSK passordet, når jeg ikke har tilgang til aksesspunktet, og ikke kan resette aksesspunktet, fordi det er for mange datamaskiner å endre nøkkel på, men når jeg har administratortilgang til alle arbeidstasjoner som er koblet opp trådløst?

 

Virkelig takknelig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem. Er nødt til å legge til en laptop i det trådløse nettverket på jobben, men dessverre husker jeg ikke WPA-PSK nøkkelen, og å endre nøkkelen er uaktuelt pga to faktorer, nemlig sykmeldt IT-fyr som jeg ikke får tak i, og altfor mange datamaskiner å endre nøkkel på. Jeg har administratortilgang til datamaskinene som har lagret WPA-nøklene, og har prøvd å bruke nirsoft sitt verktøy som henter ut WPA-nøkkelen, men denne er i kryptert form, så det hjalp meg lite.

 

Dermed lurer jeg på følgende; hvordan finne ut WPA-PSK passordet, når jeg ikke har tilgang til aksesspunktet, og ikke kan resette aksesspunktet, fordi det er for mange datamaskiner å endre nøkkel på, men når jeg har administratortilgang til alle arbeidstasjoner som er koblet opp trådløst?

 

Virkelig takknelig for svar.

 

 

Siw er et program som finner så og si alt om pcen din passord produkt nøkler osv...

 

(----> brukes av de fleste admistratorer og it LEV for og finne informasjon om pcen de sitter på. CLICK ME TO DOWNLOAD SIW 1.73 PS: KLIKK på (secret) for og finne passorde til nettveke osv.

 

SIW_large_03.png

Endret av andriesa
Lenke til kommentar

Takk for svar, men hjelper dette meg å finne selve WPA-PSK nøkkelen da? Syns det lukter litt at dette er et produkt som kun henter ut den krypterte nøkkelen. Du sitter ikke tilfeldigvis på et trådløst nettverk med WPA-PSK nøkkel selv, så du får testet? Jeg sitter på en mac nå, og slettet tilfeldigvis nettopp winxp partisjonen, så jeg får ikke testet før jeg er på jobb igjen. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Takk for svar, men hjelper dette meg å finne selve WPA-PSK nøkkelen da? Syns det lukter litt at dette er et produkt som kun henter ut den krypterte nøkkelen. Du sitter ikke tilfeldigvis på et trådløst nettverk med WPA-PSK nøkkel selv, så du får testet? Jeg sitter på en mac nå, og slettet tilfeldigvis nettopp winxp partisjonen, så jeg får ikke testet før jeg er på jobb igjen. På forhånd takk!

 

Nå vet jeg ikke hvordan dette programmet er, men er det kryptert så kan en bare glemme å finne tak i passordet. Slik jeg ser det om WPA passordet er litt komplisert (altså ikke så lett at en kan bruteforce det) så har du to alternativer: Vente til han er frisk igjen (kan han nås på telefon?) eller skifte WPA nøkkel.

Lenke til kommentar
Takk for svar, men hjelper dette meg å finne selve WPA-PSK nøkkelen da? Syns det lukter litt at dette er et produkt som kun henter ut den krypterte nøkkelen. Du sitter ikke tilfeldigvis på et trådløst nettverk med WPA-PSK nøkkel selv, så du får testet? Jeg sitter på en mac nå, og slettet tilfeldigvis nettopp winxp partisjonen, så jeg får ikke testet før jeg er på jobb igjen. På forhånd takk!

 

Nå vet jeg ikke hvordan dette programmet er, men er det kryptert så kan en bare glemme å finne tak i passordet. Slik jeg ser det om WPA passordet er litt komplisert (altså ikke så lett at en kan bruteforce det) så har du to alternativer: Vente til han er frisk igjen (kan han nås på telefon?) eller skifte WPA nøkkel.

 

WPA-nøkkelen på PCen er nødvendigvis ikke WPA-kryptert. Det er Windows sin kryptering der og i god tradisjon er vel ikke den umulig å dekryptere uten at jeg har sett på det.

Lenke til kommentar

Hei. Nettopp skiftet fra Wep til wpa i mitt hjemmebaserte wifi nettverk. Har disabla Wireless SSID Broadcast. Finner fortsatt mitt nettverk med netstumpler og på oversikt trådløse nett på nettverkstilkoblingen. På netstumpler står jeg fortsatt med wep som encryp. etter skifte. Har restarta netstump. også. Inne på routern står det wpa-personal, og har logga på mitt wifi på nytt med det nye passordet.

 

Gjort ting rett?

Lenke til kommentar

Ja - hvis du har WPA med et passord som ikke står i en vanlig ordliste er det sikkert nok. Å disable SSID broadcast betyr ikke så mye; hvis noen er smarte nok til å knekke WPA så finner de nok nettet uansett SSID broadcast eller ikke.

 

Nestumbler er så gammel at den ikke kjenner til de nye krypteringene, derfor står det WEP uansett kryptering. :roll:

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...