Gå til innhold

Hjelp til overklokking av AMD Phenom II 955 Black Edition


Anbefalte innlegg

Hei! Min gamer pc begynner og bli ganske gammel og er ikke like bra som den var før i tiden, så nå i det siste så har jeg prøvd og overklokke min prosessor AMD Phenom II 955 BE, standard klokkhastighet er 3,2GHz, Jeg har en Cooler Master v8 cpu kjøler, med denne kjøleren skal det nok ikke være noen problem med overklokking.

Nå som prosessoren ikke er overklokket så ligger ilde temp på 30-35, det kommer også helt an på hvor varmt det er i rommet osv, på load så ligger prosessoren rundt 40-45, men den har ALDRI kommet over 45 grader. 

For noen dager siden fikk jeg prosessoren stabil på 3,6GHz, jeg gamet og brukte pcen og alt gikk bra, men i går etter jeg hadde startet opp et spill på pcen fikk jeg blue screen, jeg gikk inn på Bios og tok alle innstillinger på default. 

 

Da lurer jeg på om det er noen erfarne overklokkere her som kunne gitt meg tips/hjelpe meg med og få overklokket prosessoren til 4/4,2GHz stabilt? 

 

Legger til noen bilder av pc specs.

 

Takker for svar! :)

post-186172-0-92926500-1435602885_thumb.jpg

post-186172-0-12969000-1435602892_thumb.jpg

post-186172-0-64624200-1435602901_thumb.jpg

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett volt til 1.44 og kjør opp multiplier.. Kan være greit å sette opp volten litt på ram også.

Ser fler på interwebs som drar 3,8 på stock volt så prøv rundt 1.4 og test stablitet med prime95. Når du den virker stabil, så kjør prime95 over natta.

Endret av lazyjacket
Lenke til kommentar

Prøv å sett volt til 1.44 og kjør opp multiplier.. Kan være greit å sette opp volten litt på ram også.

Ser fler på interwebs som drar 3,8 på stock volt så prøv rundt 1.4 og test stablitet med prime95. Når du den virker stabil, så kjør prime95 over natta.

Hvor mye volt burde jeg legge inn på ramen? 

Som jeg har erfart så burde jeg ikke sette multiplier fra 16 (3,2GHz) rett til 20 (4GHz) ?

Er det ikke bedre og sette multipiler opp 0,5 og restarte pcen hver gang? 

Lenke til kommentar

Så lenge du har høy nok volt på vcore så spiller det ikke så mye forskjell om du starter høyt eller lavt.

 

Prøv å øk med 0.2-3 på rammen fra hva som er default, pluss litt mer hz.

Hvor er det jeg setter opp hz på rammen? Altså inne på Bios

Jeg prøvde de innstillingene du skrev, men når Windows skal til og boote opp så restarter pcen seg. 

post-186172-0-81083400-1435606733_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...