Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alkohol til mindreårige.


Gjest Guest_undrende_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nå er det jo faktisk slik at smak er relativt, som med alt annet. Hva noen av oss liker eller synes er morsomt kan virke helt lamt og døvt for andre.

 

Slik er det med alkohol også, noen av oss liker følelsen av å være sørpe, (Ikke nødvendingvis fordi vi har "miserable liv og liker det ene lyspunktet det gir oss i tilværelsen", men fordi det jo etter min mning er sanseløst moro å være full!) andre ikke.

 

Slik er det bare. Deal with it!

Lenke til kommentar

For meg er alkohol en god drikke med en bonusvirkning - at man blir full. Jeg vil aldri finne på å ha fest hos meg, men jeg fester gjerne borte. Jeg gjør det ikke for å være kul, men fordi det er gøy. Syns det er like teit med folk som hardnakket påstår at jeg bare gjør det for å være kul, som folk som syns andre som ikke drikker er teite.

Lenke til kommentar
Nå er det jo faktisk slik at smak er relativt, som med alt annet. Hva noen av oss liker eller synes er morsomt kan virke helt lamt og døvt for andre.

 

Slik er det med alkohol også, noen av oss liker følelsen av å være sørpe, (Ikke nødvendingvis fordi vi har "miserable liv og liker det ene lyspunktet det gir oss i tilværelsen", men fordi det jo etter min mning er sanseløst moro å være full!) andre ikke.

 

Slik er det bare. Deal with it!

Ja, men om det er fornuftig og om jeg aksepterer at smådrolter driver på slik er poenget. Når du er over 21 og kan kjøpe din egen sprit, så kan du brenne av så mye penger og ødelegge så mange organer du bare orker.

 

Jeg tar gjerne en pils eller en shot, men å drikke seg full er bare idiotisk og unødvendig for meg, jeg er like sosial uten en smirnoff i hånda.

 

 

 

Alkohol er en pils i sola, ikke trynet nedi sitt eget spy.

Å ta en pils i solen har vel ikke så mye med selve alkoholen å gjøre. Det går forresten fint å feste uten å kaste opp.

 

Tror ikke vi er helt på samme bølgelengde her, jeg snakker om dem som drikker hensynsløst og ikke har peiling på hva de faktisk putter i kroppen. Ja, du kan feste uten å kaste opp, du kan feste med familien, sjokoladekake og brus.

 

Poenget mitt er: Jeg bryr meg ikke om prosenten, velger pils fremfor sterkere sprit; klarer du å gjette hvorfor? Fordi sprit smaker piss, og hvis vi blander ut sprit så snakker vi ikke om sprit lenger. Jeg snakker om 12åringer som ligger med trynet sitt nedi spyen etter å ha styrtet ned en kvart spritflaske som h*n ikke likte engang.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det har vel med uvitenhet og umyndighet å gjøre, en 18 åring som heller nedpå med sprit vet hvertfall hva han gjør og at han kan bli avhengig.

 

 

 

 

Er målet ditt å være skita full så skal ikke jeg stå i veien, men at 10 åringer får skrumplever og blir avhengige resten av livet fordi de ikke visste bedre... Det er poenget mitt.

Lenke til kommentar

Jeg startet å drikke da jeg var 16 år, og jeg har kun hatt en dårlig erfaring. Det var en av de første gangene, og jeg hadde ingen anelse av hvor mye jeg tålte så jeg helte innpå med en 7dl 20%, og noen glass 60%... Jeg spydde og hadde det skikkelig dårlig dagen etter. Men jeg fikk en lærepenge og drikker nå 4-5 øl på en kveld. Men jeg drikker kun i sosiale sammenhenger, kanskje 1 gang i måneden og syns det er greit. Så lenge man har kontroll syns jeg det ikke er noe problem. Men jeg er enig i at 16 år og alkohol er for lite. Men når alle vennene dine har fylt 18 gidder man ikke å sitte der uten å drikke når alle andre gjør det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 17yearolddrunk

Jeg begynnte å drikke omtrent hver helg sammen med vennene mine når jeg var 13, og har faktisk ikke opplevd noe negativt med dette (unntatt et par slosskamper,som jo er gøy) Du aner ikke hvor gøy det er å vokne opp i senga til kompisen din med minimalt minne om hva som kjedde forrige kveld,og så gå på skattejakt i hukkomelsen og le av alt det morsomme vi gjorde:) Alkohol er som en god venn som oppmuntrer deg og hjelper deg til å ta kontakt med folk,få vagina etc.. Det er greit at du ikke drikker,men at du nekter deg selv denne moroa er for meg galskap! Get your drink on bitch,så slipper du å bli plaga. HIlsen Fredrik 17 år,Bærum$$$$$

Lenke til kommentar

Har på følelsen at veldig mange 15 og 16-åringer skriver her uten å egentlig vite helt hva de snakker om. De sier de aldri har vært full, aldri kommer til å drikke i livet sitt og tar avstand fra et såkaldt "fest-miljø"

Det snakkes som om de som drikker litt alkohol og kan ha det gøy med det, de er narkomane og rusmisbrukere. Slapp av, deres tid kommer også en gang. Veldig mange av de "jeg skal aldri drikke"-folka i 15-årsalderen begynner senere å drikke når venninder feirer 18-årsdag, når russetiden står for dør og dere senere blir studenter. Det er nærmest garantert og dere vil finne det 100% naturlig.

Lillesøsteren min er også sånn, men hun er bare 15 år enda og jeg VET med meg selv at dagen hennes kommer om ikke så alt for lenge. Dette har rett og slett med at ingen i familien er relgiøse, foreldrene kan ta seg et glass ved middagsbordet på en lørdagskveld, hun er godt sosialt akseptert, hun har mange av de "kule og populære" vennene. Altså dette er noe jeg VET kommer til å føre til at hun drikker før hun fyller 18 år. Jeg støtter ikke opp om det, men for henne og "vår kultur" vil det nærmest være naturlig.

 

Fra 13 og opp til 16-årsalderen er det kanskje et eget miljø der hvor dere bor som fester, men så straks man passerer disse årene, så er de som drikker bare helt vanlige folk og blir ikke lenger sett på som et lite belastet miljø.

Jeg drakk første gang når jeg var 15 år og angrer ikke særlig mye på det. Jeg gjorde det bra på skolen og tok ikke noen som helst form for varige men. Deltok på fester og slike ting fra jeg var 16 år og lærte rett og slett en god del erfaringer. Jeg er evig glad for at jeg ikke sto der på 18 årsdagen min og skulle drikke for første gang. Hvor mange ganger har jeg ikke sett rykende ferske 18 åringer som overhode ikke kjenner sin egen begrensning og som begynner å lære allerede på det stadiet. Bedre å feile noen ganger og lære som 16-åring, enn å gå på en stor smell som 18-åring.

 

Nå drikker jeg som regel 6 halvlitere før jeg tar turen ut på byen. Dette varierer selvfølgelig etter hvor lenge jeg skal være på vorspillet, men rundt 5-8 halvlitere. Jeg har drukket 60% før som 16-åring, og ALDRI mer sier jeg bare. Jeg ble faktisk så borte at jeg presterte å gå i sokkene i snøen hjem. Så på den måten har jeg lært meg hva jeg ikke burde drikke og hvor mye jeg burde drikke.

 

Hva vet egentlig trådstarter om ungdom og rus? Mer drikking nå enn før? Faktumet er at det faktisk ikke er det. Etter historiene jeg hører, så var det mye mer vanlig å proppe hus fulle av folk og ha en heidundranes hjemmealenefest før i tiden. Vi drakk mest under vikingtiden om du lurte :)

Nei. Vent til dere kan uttale dere.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

må ærlig innrømme at jeg var en del av "ikke-drikke-før-18" gjengen da jeg var rundt 14-15 år. 16 år begynte det å løsne og 17 gikk alt avtaler med mor og far om penger osv i dass.

 

En fest uten alkohol er rett og slett ikke en fest. på fest skal man være i godt humør! noen ufarlige pils løfter humøret fort opp der det skal være.

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...