Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]For tilig å være bli gravid?


Anbefalte innlegg

Men husk det: Du mister en stor del av livet ved å bli gravid så tidlig. Det er så uendelig mye du går glipp av.

Jeg er faktisk uenig. Jeg er 24, er mann og har ingen barn, men det er faktisk mye jeg ville ofret for å bli pappa. Hva er det man går så glipp av? Festing og drikking og en tilfeldig date på byen? Nei takk.

Veldig bra :thumbup:

Festing osv kan man gjøre når barna har flyttet ut. Er vel da det "virkelige" liv begynner............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men husk det: Du mister en stor del av livet ved å bli gravid så tidlig. Det er så uendelig mye du går glipp av.

Jeg er faktisk uenig. Jeg er 24, er mann og har ingen barn, men det er faktisk mye jeg ville ofret for å bli pappa. Hva er det man går så glipp av? Festing og drikking og en tilfeldig date på byen? Nei takk.

Veldig bra :thumbup:

Festing osv kan man gjøre når barna har flyttet ut. Er vel da det "virkelige" liv begynner............

fullføre videregående kan man også gjøre når barna har flytta ut. Det er kjempelurt!

Lenke til kommentar
Men husk det: Du mister en stor del av livet ved å bli gravid så tidlig. Det er så uendelig mye du går glipp av.

Jeg er faktisk uenig. Jeg er 24, er mann og har ingen barn, men det er faktisk mye jeg ville ofret for å bli pappa. Hva er det man går så glipp av? Festing og drikking og en tilfeldig date på byen? Nei takk.

Veldig bra :thumbup:

Festing osv kan man gjøre når barna har flyttet ut. Er vel da det "virkelige" liv begynner............

fullføre videregående kan man også gjøre når barna har flytta ut. Det er kjempelurt!

I mange tilfeller er man nok i bedre stand til å velge rett utdannelse etter noen år hjemme med barn.

Hvor mange av oss har ikke tatt utdannelse vi ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

NEI, du kan ikke få barn.

 

 

Du bryter nemlig mot hovedregelen som er som følger:

 

"Man skal ikke lage barn før man er ferdig med å være barn selv".

 

Som 17-åring er du naturligvis barn fortsatt, de fleste er barn til langt uti 20-årene. Dermed var det opp og avgjort. Nå som du plutselig har fått en haug med fritid istedet for årevis med trygd- og foreldre-snylting å se fram til så kan jeg anbefale deg å gjøre som andre oppegående og respekterte innbyggere; Få deg massevis med kunnskap (også kjent som en utdannelse) og en jobb. Kombinert med en fast bopel burde du ha et godt fundament for å klare deg resten av livet.

Etterhvert kommer du til å oppdage hvor lite du visste da du var 17 (selv om du nå tror du vet alt) og bli glad du lot være å gjøre ditt livs største tabbe.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Til trådstarter:

 

NEI, du kan ikke få barn.

 

 

Du bryter nemlig mot hovedregelen som er som følger:

 

"Man skal ikke lage barn før man er ferdig med å være barn selv".

 

Som 17-åring er du naturligvis barn fortsatt, de fleste er barn til langt uti 20-årene. Dermed var det opp og avgjort. Nå som du plutselig har fått en haug med fritid istedet for årevis med trygd- og foreldre-snylting å se fram til så kan jeg anbefale deg å gjøre som andre oppegående og respekterte innbyggere; Få deg massevis med kunnskap (også kjent som en utdannelse) og en jobb. Kombinert med en fast bopel burde du ha et godt fundament for å klare deg resten av livet.

Etterhvert kommer du til å oppdage hvor lite du visste da du var 17 (selv om du nå tror du vet alt) og bli glad du lot være å gjøre ditt livs største tabbe.

Sliter jeg da....så vidt passert 30 men er enda en gutt og leken. Er skremmende det å måtte bli voksen. Men ser ikke noe til at barna mine lider av dette, men sikkert fordi jeg er et barn selv og fortsatt er dum.......

Lenke til kommentar
en god utdannelse, muligheten til å reise hvor du vil, muligheten til å jobbe og opparbeide seg erfaringer.

Du vet, sånne ting som ikke betyr noe...

Det er klart det betyr noe, men dersom lysten og viljen til å ha barn i tidlig alder (er enig i at 17 er litt vel tidlig, men 19-20 synes jeg er greit) er større enn viljen til å reise, gå mer skole og å jobbe - og man har en økonomi til det, burde man kunne tenke på å få barn.

 

Hvor mange av oss har ikke tatt utdannelse vi ikke har bruk for.

... skyldig i tiltale :wallbash:

 

Edit: La til sitat.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

For de som lurte på hva jeg mente med å gå glipp av masse: Utdanning er en vesentlig ting en går glipp av om man velger å få barn i så tidlig alder. Selvsagt kan en si at en går glipp av masse gøy, festing osv. også, men det er jo ikke sikkert trådstarter er noe stort festmenneske.

 

Jeg prøver bare å si at det å få barn setter mange begrensninger for deg selv.

Lenke til kommentar
en god utdannelse, muligheten til å reise hvor du vil, muligheten til å jobbe og opparbeide seg erfaringer.

Du vet, sånne ting som ikke betyr noe...

Det er klart det betyr noe, men dersom lysten og viljen til å ha barn i tidlig alder (er enig i at 17 er litt vel tidlig, men 19-20 synes jeg er greit) er større enn viljen til å reise, gå mer skole og å jobbe - og man har en økonomi til det, burde man kunne tenke på å få barn.

 

Hvor mange av oss har ikke tatt utdannelse vi ikke har bruk for.

... skyldig i tiltale :wallbash:

 

Edit: La til sitat.

 

 

 

"Dersom man har råd til det"? Hvordan skal ei jente på 17 ha råd til noe som helst? Med råd menes naturligvis egen inntektservervelse, ikke "gratis" penger fra stat / foreldre.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ingenting om, og det har trådstarter heller ikke sagt noe om. Derfor velger jeg å si det som jeg sa: "Dersom man har økonomi til det".

 

Jeg mener forøvrig at ingen her inne kan si at det er GALT av en 17 åring å få barn med mindre man kjenner vedkommende personlig. I utgangspunktet er det et valg man selv må ta - og det finnes mange barn i denne verden som blir født av mødre på 17 som har hatt en god oppvekst.

Lenke til kommentar
Økonomien er i orden? Da ville jeg REIST! Dratt ut, sett litt av verden! Det er stress å dra på lengre reiser når du må drasse på en liten pode.

Men det er dine prioriteringer :) Hadde jeg hatt veldig mye mer penger enn det jeg har nå, skulle jeg gjerne fått 4-5 unger på rappen... verden kan man se senere! :)

Lenke til kommentar
Økonomien er i orden? Da ville jeg REIST! Dratt ut, sett litt av verden! Det er stress å dra på lengre reiser når du må drasse på en liten pode.

Men det er dine prioriteringer :) Hadde jeg hatt veldig mye mer penger enn det jeg har nå, skulle jeg gjerne fått 4-5 unger på rappen... verden kan man se senere! :)

ja, men om du sørger for et lengere rulleblad så er sikkert TS interessert.

Lenke til kommentar
At du har lyst på barn er greit, mange som har det, men du har heile livet (iallefall delar av det) til å få barn. Det er berre snakk om å utsetje det litt, ikkje avlyse.

 

Kva om det blir slutt med deg og typen etter ei stund? Aleinemor utan utdanning og utan jobb? Høyrest lite lurt ut.

sliter ikke økonomisk, å jeg tror fint dårlig at det blir slutt. Kan hende, men tror ikke det.

Lenke til kommentar

Omtrent ALLE her inne på forumet er kun hekta på at jeg må leve litt på livet mitt og har dårlig økonomi og bla bla bla.. Jeg skjønner ikke hva som er problemet med og lese dette: "Jeg sliter ikke økonomisk! Jeg har ikke et liv å leve! Eller, jeg har gjort det jeg vil gjør, å har ikke mer å gjøre utav ungdommen min. Og ikke typen min heller!"

Greit jeg brukte feil overskrift. Skulle ikke stå "for tilig til å bli gravid" Men gjort er gjort. Å nå har jeg fått noen gode svar så dette er siste gang jeg er her inne, så de som skriver når meg liksom ikke :p

 

Men her er det jeg satser på: Satser på og vente 2 månder eller noe, så fullt kjør. Jeg tror ikke det blir slutt mellom meg og typen, å jeg klarer meg alene om det skjer. Men som sagt tror jeg ikke det skjer.

Lenke til kommentar

Nå har TS bare vært aktiv i to tråder på diskusjon.no, begge startet av henne selv. Den andre har følgende tittel: 15 år, gravid? Mann i fengsel?.

 

Kan høres ut som TS enten er en av de tregere traktorene på tunet, eventuellt at trollet lager trolletråd. Hvis det siste viser seg å være tilfelle bør tråden stenges eller helst slettes. Vil også minne alle om å ikke mate trollene, det er den mest effektive måten å drepe dem på.

Lenke til kommentar

Første gang jeg skriver i dette forumet, men har lest tråden.

 

Som du selv sier så har _alle_ gitt deg råd om og ikke få barn når du er såpass ung (er like gammel selv, og gutt :O ), og likevel velger du og trosse alle svarene og rådene du har fått. - Selv om du ikke sliter økonomisk nå, eller tidligere, så vet du så absolutt ikke hva fremtiden vil bringe..

 

Det du sier om at du "ikke har et liv og leve", har du tenkt på hvordan du vil skape en god framtid for et evt. barn, hvem dette barnet skal vokse opp sammen med? - Kanskje det blir enklere og "leve livet" når man har gått skole, fått en utdanning og begynne med og arbeide på en fast plass, hvor man har en relativ fast inntekt for deg selv.

 

Du sier også at "du tror ikke det blir slutt mellom deg og typen", ingen vet om hvordan det vil gå, og jeg kan garantere deg at det blir ikke enklere når man har et barn og ta vare på, mye mer enn det du har tatt vare på kjæresten din til nå.

 

Jeg har et spørsmål hvis du enda leser tråden, Den forrige tråden din, da du var 15 år gammel, er det samme mann du er sammen med nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...