Gå til innhold

Hjelp til sekundær PC - 3D, Premiere Pro 4k og After Effects


Anbefalte innlegg

Hei,

 
Jeg vurderer å kjøpe en ekstra PC i tillegg til min Mac Pro, da det er en rekke programvare jeg ønsker å bruke som ikke passer til mac. I tillegg ønsker jeg NVIDIA kort da jeg trenger CUDA til bruk på ulike rendersystemer.
 
Lenge siden jeg hadde PC så usikker på hva jeg bør gå for, men den skal brukes til:
 
  • Adobe Premier Pro 4k redigering
  • Cinema 4d 3D animasjon og modellering
  • Adobe After Effects
  • Vanlig bruk som Photoshop, Lightroom, web
  • Skjermkortet må støtte to skjermer
 
Trenger også en skjerm som støtter 4k, event har buet panorama view.
 
Budsjett: ca. 20 000 - 30 000 (eks.mva)
 
Vurderte Imac sin oppgraderte versjon med 5k - skjerm:
 
 
---------
  • 4,0 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 4,4 GHz
  • 32 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 4 x 8 GB
  • 3 TB Fusion Drive
  • AMD Radeon R9 M295X 4 GB GDDR5

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med:

Digital Impuls Liquid PC ITX UnlimitedITX, Vannkjølt, 2x240mm rad, Vindu, EK

 

Eller noe tilsvarende som dette, beste om det var

EVGA SuperNOVA 850 G2 psu og Noctua NH-D15.

Tviler på apple har noe som kan konkurere mot dette. Mac Pro er og forblir utdatert.

Lenke til kommentar

 

Hva med:

Digital Impuls Liquid PC ITX Unlimited ITX, Vannkjølt, 2x240mm rad, Vindu, EK

 

Eller noe tilsvarende som dette, beste om det var

EVGA SuperNOVA 850 G2 psu og Noctua NH-D15.

Tviler på apple har noe som kan konkurere mot dette. Mac Pro er og forblir utdatert.

 

Er GTX 980 riktig skjermkort for bruksområdet til trådstarter mon tro? Se for eksempel en test Anandtech har gjort i Sony Vegas Pro 13.

75687.png

Ut fra denne testen kan det virke mer givende å gå for en Radeon R9, f.eks. 380 eller 390.

 

Ser gjerne litt data fra Cinema 4D også, mye mulig GTX 980 er bedre der.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

 

Hva med:

Digital Impuls Liquid PC ITX Unlimited ITX, Vannkjølt, 2x240mm rad, Vindu, EK

 

Eller noe tilsvarende som dette, beste om det var

EVGA SuperNOVA 850 G2 psu og Noctua NH-D15.

Tviler på apple har noe som kan konkurere mot dette. Mac Pro er og forblir utdatert.

 

 

Denne må bygges selv antar jeg? ;) 

Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om disse programmene, derfor jeg spør :) (Må jo lære litt også :p )

Utnytter de flere kjerner? Og evt også tråder (HT)?

Hjelper kraftigere skjermkort? 960 vs 980 vs Titan X osv?

 

----

 

Det er en miks av begge. Ref. fra en side jeg fant...

 

 

3D Modeling

Within C4D, 3D modeling is a single-threaded task. Unlike CINEMA 4D rendering, which is highly multi-threaded, the process of building up your meshes, extruding polygons, and manipulating vertices only uses one CPU core. If you primarily use C4D for modeling, you can’t afford to waste money on a dual CPU workstation with dozens of CPU cores, because those extra CPU cores won’t help you.

 

Because a workstation with a high frequency CPU most benefits your 3D modeling workflow, the safely overclocked BOXX APEXX 2 C4D workstation is an excellent choice.

 
 

Animating

3D animation shares many similarities with a 3D modeling-centric workflow. Like 3D modeling, animation is a single-threaded task, so if it’s your primary task, once again, multiple CPU cores will be of little help.

 

We refer to these types of tasks as “frequency bound” because performance is tied to the frequency of the CPU. Because workstations with higher CPU clock speeds perform better at these tasks, single socket APEXX 2 and APEXX 4  CINEMA 4D workstations are ideal choices for animation workflows. 

 
 
 

CINEMA 4D Rendering

As a CINEMA 4D user, you have a variety of rendering engines to choose from. In addition to traditional CPU rendering, GPU accelerated rendering is now at your disposal as well. Whether you are using Team Render, or any of the popular third party engines like V-Ray or Octane BOXX has you covered. 

 

Unlike 3D modeling and animation tasks, rendering your C4D assets is a highly multi-threaded process, therefore, the more CPU cores in your system (or systems) the better. The same is true for GPU rendering.

----

Lenke til kommentar

Forslag http://www.prisjakt.no/list.php?l=193464&view=m

980 skjermkort, kan evt oppgraderes til 980Ti/Titan X hvis ønskelig.

5820k prosessor, den har 6 kjerner som sikkert holder? Den kan overklokkes også hvis det er ønskelig (anbefales hvis du gidder). Evt så kan du gå opp til 5960x hvis du vil ha 8 kjerner.

Kanskje det er noen xeon prosessorer som kan brukes til dette? Eller er de mest til servere?

 

Kabinett valgt pga hvordan det ser ut, god kvalitet og smarte løsninger, kan byttes til f.eks Fractal R5 om ønskelig.

Vet ikke om du trenger 32GB ram (det holder vel?), men la det til. Kan jo gå ned til 16GB om ønskelig, eller opp til 64GB.

Samsung 850 Evo 500GB som systemdisk og diverse.

2x WD Black 2TB til lese og skriving av filer, har hørt det hjelper med en til lese, og en til skriving. (Kan noen komme med input her? Vet det er flere her som kan mer om dette enn meg). Husker ikke i farten om det hjelper med flere disker i raid-1 (2 raid altså, ikke 1 raid til både lese og skriving), men vet ihvertfall at det ikke hjelper med ssd disk til dette.

Kan jo gå opp til en større størrelse på harddiskene hvis det trengs :)

 

Du trenger også en cpu kjører, la ikke til en for jeg vet ikke om du bryr deg om hvordan det ser ut. Eksempler er hyper 212 Evo, Corsair 100i GTX osv.

Du trenger vel også Windows om du ikke har det allerede, eller får det.

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

 

 

Hva med:

Digital Impuls Liquid PC ITX Unlimited ITX, Vannkjølt, 2x240mm rad, Vindu, EK

 

Eller noe tilsvarende som dette, beste om det var

EVGA SuperNOVA 850 G2 psu og Noctua NH-D15.

Tviler på apple har noe som kan konkurere mot dette. Mac Pro er og forblir utdatert.

 

 

Denne må bygges selv antar jeg? ;)

 

 

Digitalimpuls bygger for deg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forslag http://www.prisjakt.no/list.php?l=193464&view=m

980 skjermkort, kan evt oppgraderes til 980Ti/Titan X hvis ønskelig.

5820k prosessor, den har 6 kjerner som sikkert holder? Den kan overklokkes også hvis det er ønskelig (anbefales hvis du gidder). Evt så kan du gå opp til 5960x hvis du vil ha 8 kjerner.

Kanskje det er noen xeon prosessorer som kan brukes til dette? Eller er de mest til servere?

 

Kabinett valgt pga hvordan det ser ut, god kvalitet og smarte løsninger, kan byttes til f.eks Fractal R5 om ønskelig.

Vet ikke om du trenger 32GB ram (det holder vel?), men la det til. Kan jo gå ned til 16GB om ønskelig, eller opp til 64GB.

Samsung 850 Evo 500GB som systemdisk og diverse.

2x WD Black 2TB til lese og skriving av filer, har hørt det hjelper med en til lese, og en til skriving. (Kan noen komme med input her? Vet det er flere her som kan mer om dette enn meg). Husker ikke i farten om det hjelper med flere disker i raid-1 (2 raid altså, ikke 1 raid til både lese og skriving), men vet ihvertfall at det ikke hjelper med ssd disk til dette.

Kan jo gå opp til en større størrelse på harddiskene hvis det trengs :)

 

Du trenger også en cpu kjører, la ikke til en for jeg vet ikke om du bryr deg om hvordan det ser ut. Eksempler er hyper 212 Evo, Corsair 100i GTX osv.

Du trenger vel også Windows om du ikke har det allerede, eller får det.

 

Støtter denne, anbefaler virkelig 212 evo kjøleren. Klokka min nye i7 fra 3,5 til 4,6 ghz

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...