Gå til innhold

Valg av koffert


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte dette er den beste delen av forumet å stille dette spørsmålet på. Jeg trenger en ny koffert, og vil ha en stor, dvs ikke for håndbagasje. Har flyselskaper ulike begrensninger på de fysiske mål? Trenger en som blir godtatt over hele fjøla, som er stor nok til å dra bort 3-4 uker.

Jeg føler jeg ikke er veldig god på å ordlegge meg i dag, takk til ølet i går :) 

Om noen skjønner hva jeg er ute etter og har noen gode tips blir jeg kjempeglad!

 

mvh

 

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk flyselskapenes nettsider for mål på innsjekket bagasje. Størrelsen på kofferten er ikke så viktig, en koffert skal være veldig stor for ikke å bli godkjent som innsjekket bagasje. Problemet er at vekten ikke kan overstige 20 eller 23 kg (avhengig av flyselskap, kan også være andre normer). Derfor viktig at kofferten i seg selv er så lett at så mye som mulig av vekten er det du selv har i den.

Lenke til kommentar

For piece-concept, som brukes på flygninger til USA, er det et maksimalmål på 158 cm som summen av lengde, bredde og høyde. Finnes flere kofferter som er akkurat på disse målene, og det er MASSIVT.

 

Kjøp med fire hjulsett, uten tvil, du vil angre bittert på en så stor koffert om du ikke har det. Ellers har jeg en koffert med "fri" høyde på håndtaket, altså ikke bare to faste plasser, men den låser på alle punkt, og det er sinnsykt behagelig. Ikke et must, men i mine øyne en god bonus.

 

Jeg foretrekker harde kofferter og har selv gått for en i aluminium. Har også en i stoff som er kurant, fordelen her er at du får litt flere lommer på utsiden - men jeg foretrekker langt på vei å bruke "packing cubes" (Eagle Creek anbefales) for å organisere alt inni kofferten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...