Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til mopedkjøp. Derbi GPR


Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe en Derbi GPR. Motoren har kjørt 20.000 KM, er dette problematisk? Ifølge eieren så har han vedlikeholdt den godt. (Smøring, oljeskift og bytting av slitedeler.) Han sier den starter og kjører akkurat som den skal.

 

Han sier det er noen riper og en sprekk i det ene speilet etter stilestående velt.

 

Prisen er 11.000. Det er en 2008 modell.

 

Lurte også på hvordan Derbi GPR er generelt sammenlignet med f.eks Aprilia RS eller Yamaha TZR?

 

Det jeg egentlig vil fram til er om 20.000 km er for mye når man kjøper moped. Takk :)

Endret av MCFB93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Med riktig vedlikehold skal der absolutt ikke være noe problem, hverken for selve sykkelen eller motoren. Men selv om han sier den er godt vedlikehold, betyr ikke at den er det. Ikke nødvendigvis av han, men eieren før selgeren kan ha vært uforsiktig. Men du vil få et visst uttrykk av hvordan den er behandlet ved å undersøke sykkelen. Hvis du uansett vil sikre deg, hadde jeg kjøpt et nytt stempel og byttet pakningene mellom toppen og sylinderen og mellom sylinderen og blokka.

 

Høy kilometerstand påvirker prisen veldig, noe også prisen gjenspeiler. Så du bør ikke forvente deg å få for mye igjen for den når den selges. Når det er sagt, bør kåpene også være hele og fri for riper.

 

Forskjellen mellom GPR, RS og Motorhispania RX er ikke stor. Begge disse syklene er et stykke foran TZR, som begynner å bli gammel.

Lenke til kommentar

Enig med Eselfjes ang. vedlikehold. Mye mulig at den forrige eieren ikke har vedlikeholdt den som nåværende eier, men det er alltid litt risky å kjøpe brukt. Men det er jo det som er gøy med det. Ikke bare tenk over hvordan sykkelen er per dags dato, men hvordan den blir når du skal selge den igjen. Dersom du er litt skeptisk som km.standen er på 20 000 km, tenk på hvor skeptisk eventuelle kjøpere kommer til å bli når du skal selge den og km.standen har økt enda mer.

 

Derbi GPR er en bra sykkel men det er ikke så mange som har en (hvertfall her på Vestlandet) og du ser heller ikke så mange GPRer på Finn.no. Så mitt tips ville vært å stått over og kikket på en annen som en får mye igjen for penga, med mindre du får sykkelen for en slikk og ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Det ble GPRen. Det var nettopp det som var grunnen til at jeg ville ha GPR, nemlig fordi det ikke er så mange andre som har den. Er ganske fornøyd med sykkelen, men en kompis av meg hjalp meg med å montere alarmsystem på den, og når vi satt på tanken igjen så klikka det plutselig for turtallsmåleren.

 

Noen av dere som vet hvordan jeg ordner det? Turtallet har plutselig begynt å måle omvendt vei, og når sykkelen står stille eller er av så er måleren på midten, altså mellom 0 og 12.. :p

Endret av MCFB93
Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Det ble GPRen. Det var nettopp det som var grunnen til at jeg ville ha GPR, nemlig fordi det ikke er så mange andre som har den. Er ganske fornøyd med sykkelen, men en kompis av meg hjalp meg med å montere alarmsystem på den, og når vi satt på tanken igjen så klikka det plutselig for turtallsmåleren.

 

Noen av dere som vet hvordan jeg ordner det? Turtallet har plutselig begynt å måle omvendt vei, og når sykkelen står stille eller er av så er måleren på midten, altså mellom 0 og 12.. :p

 

 

Det er typisk for Derbi. Dårlig elektronikk, la elektronikken være så standard som mulig hvis du ikke vil ha problemer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...