Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil, hva bør jeg se etter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe bruktbil? Jeg skal bare ha bilen i ca. 2 år, og håper jeg kan finne en jeg kan bruke i de årene uten å måtte legge den inn på verksted hundre ganger ;P

 

Kommer til å bruke den til og fra skole/jobb og et par turer ellers. Hva er et greit merke å se etter? Har hørt at jeg bør se etter en japansk bil, siden de skal være billige og greie!

 

Jeg er vil jo ha en bil som ser kul ut! Men så lenge den går fra A til B uten problem, så er jeg fornøyd :D

 

Prisklassen bør være noe mellom 20-30 lapper. kan gå litt høyere også, hvis jeg skulle tjene på det :)

 

 

Jeg har ikke peiling på bil, og håper på seriøse svar fra noen som kan litt mer enn meg! ;)

 

Takk på forhånd!

Endret av Chizzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk sett litt på Nissan Primera (og Almera), syntes de ser bra ut :D

 

Skal se på de andre også ;) Er det noen andre steder enn finn.no det er verdt å lete på?

 

 

Hvor mye penger er det lurt å legge inn i en bil en skal ha i 2 år? Er ikke veldig kresen på utseende, selv om det hadde vært et pluss om den så litt fresh ut :)

Lenke til kommentar

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1167152;Modified=1278865317;_cmd=similar

 

Siden jeg driver i markedet oppimot 25000 selv har jeg sett hva man får...

 

20000kr er minimum for EU OK.

 

Almera er bra biler, men er få av de..

Primera gikk fra gubbebil til ungdomsbil over natta og forsikrings prisen gikk betraktelig opp

 

Du kan også se på Mitsubishi Colt og Galant

 

dama har hatt primera og almera, satan hva feil hun hadde. var en blåmandagsbil. og begge ble krasja. heldigvis sier nå jeg da. og det er sinnsykt dyre deler til nissan.

Lenke til kommentar

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1167152;Modified=1278865317;_cmd=similar

 

Siden jeg driver i markedet oppimot 25000 selv har jeg sett hva man får...

 

20000kr er minimum for EU OK.

 

Almera er bra biler, men er få av de..

Primera gikk fra gubbebil til ungdomsbil over natta og forsikrings prisen gikk betraktelig opp

 

Du kan også se på Mitsubishi Colt og Galant

 

dama har hatt primera og almera, satan hva feil hun hadde. var en blåmandagsbil. og begge ble krasja. heldigvis sier nå jeg da. og det er sinnsykt dyre deler til nissan.

 

Dyre deler til saab og.

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1167152;Modified=1278865317;_cmd=similar

 

Siden jeg driver i markedet oppimot 25000 selv har jeg sett hva man får...

 

20000kr er minimum for EU OK.

 

Almera er bra biler, men er få av de..

Primera gikk fra gubbebil til ungdomsbil over natta og forsikrings prisen gikk betraktelig opp

 

Du kan også se på Mitsubishi Colt og Galant

 

dama har hatt primera og almera, satan hva feil hun hadde. var en blåmandagsbil. og begge ble krasja. heldigvis sier nå jeg da. og det er sinnsykt dyre deler til nissan.

 

Dyre deler til saab og.

hvor har du det fra? og hvor i pokker handler du deler? mekonomen?

 

nei er ikke dyre deler hviss man kjøper de på rette plassen ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde flaks med det siste bilkjøpet.

 

Kjøpte en mondeo til 10.000kr. Bilen hadde litt bulker på siden og så ikke ut som et glansbilde akkurat.

 

Leverte den inn til ford pga av dårlig tenningslås.

 

De presterte å krasje ræva på bilen, så jeg fikk helt nytt bakparti gratis.

 

2 mnd senere var det ei dame som rygget inn i fronten på den når den stod parkert.

 

Forsikringsselskapet ringte og sa de hadde snakket med Ford og det lønnet seg ikke å reparere, så de ville heller gi meg et kontantoppgjør.

 

Fikk 14.000kr utbetalt og kjørte den til et lokalt verksted. De tok en EU godkjenning og bilen var helt grei. De sa at hvis jeg ikke brydde meg særlig om hvordan den så ut så kunne jeg rette ut bulken selv og bytte lyspære så ville det ikke koste meg noe.

 

Så nå har jeg overskudd på Mondeoen og den er godkjent i 2 år til :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde flaks med det siste bilkjøpet.

 

Kjøpte en mondeo til 10.000kr. Bilen hadde litt bulker på siden og så ikke ut som et glansbilde akkurat.

 

Leverte den inn til ford pga av dårlig tenningslås.

 

De presterte å krasje ræva på bilen, så jeg fikk helt nytt bakparti gratis.

 

2 mnd senere var det ei dame som rygget inn i fronten på den når den stod parkert.

 

Forsikringsselskapet ringte og sa de hadde snakket med Ford og det lønnet seg ikke å reparere, så de ville heller gi meg et kontantoppgjør.

 

Fikk 14.000kr utbetalt og kjørte den til et lokalt verksted. De tok en EU godkjenning og bilen var helt grei. De sa at hvis jeg ikke brydde meg særlig om hvordan den så ut så kunne jeg rette ut bulken selv og bytte lyspære så ville det ikke koste meg noe.

 

Så nå har jeg overskudd på Mondeoen og den er godkjent i 2 år til :D

 

Du fikk beholde den kondemnerte bilen? :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1167152;Modified=1278865317;_cmd=similar

 

Siden jeg driver i markedet oppimot 25000 selv har jeg sett hva man får...

 

20000kr er minimum for EU OK.

 

Almera er bra biler, men er få av de..

Primera gikk fra gubbebil til ungdomsbil over natta og forsikrings prisen gikk betraktelig opp

 

Du kan også se på Mitsubishi Colt og Galant

 

dama har hatt primera og almera, satan hva feil hun hadde. var en blåmandagsbil. og begge ble krasja. heldigvis sier nå jeg da. og det er sinnsykt dyre deler til nissan.

 

Dyre deler til saab og.

hvor har du det fra? og hvor i pokker handler du deler? mekonomen?

 

nei er ikke dyre deler hviss man kjøper de på rette plassen ;)

 

Nei da er det vel plutselig ikke dyre deler til nissan heller :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...