Gå til innhold

[Løst] Kan ikke reparere Windows, hjelp.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å starte WIndows 8 i sikkerhetsmodus er ikke lett. Jeg har prøvd ørten ganger, men man har kun "millisekunder" å greie det på. Derfor har jeg lagt sikkerhetsmodus til windows 8 start menyen.

 

Hva får du opp hvis du velger "Avanserte Alternativer"?

Er det ikke bare å bombardere F8-tasten under oppstart?

Lenke til kommentar

Å starte WIndows 8 i sikkerhetsmodus er ikke lett. Jeg har prøvd ørten ganger, men man har kun "millisekunder" å greie det på. Derfor har jeg lagt sikkerhetsmodus til windows 8 start menyen.

 

Hva får du opp hvis du velger "Avanserte Alternativer"?

Å starte WIndows 8 i sikkerhetsmodus er ikke lett. Jeg har prøvd ørten ganger, men man har kun "millisekunder" å greie det på. Derfor har jeg lagt sikkerhetsmodus til windows 8 start menyen.

 

Hva får du opp hvis du velger "Avanserte Alternativer"?

Å starte WIndows 8 i sikkerhetsmodus er ikke lett. Jeg har prøvd ørten ganger, men man har kun "millisekunder" å greie det på. Derfor har jeg lagt sikkerhetsmodus til windows 8 start menyen.

 

Hva får du opp hvis du velger "Avanserte Alternativer"?

post-305149-2310895_thumb.jpg

post-305149-2310926_thumb.jpg

post-305149-2310967_thumb.jpg

Lenke til kommentar

F8 funker ikke i WIndows 8, men man kan prøve å holde nede Shift tasten, og så "panikk" trykke på F8. Det er den eneste måten jeg kjenner som kan funke. Og med "panikk", så mener trykke den så fort som bare fysikk mulig.

 

Litt mer om dette her:

 

"In fact, even the widely publicized SHIFT+F8 option, which supposedly works to force Advanced Startup Options to appear (and ultimately Startup Settings and Safe Mode), only works on very slow computers. The amount of time that Windows 8 looks for SHIFT+F8 is so small on most Windows 8 devices and PCs that it borders on impossible to get it to work."

 

TS, kan du se hva du får opp under valget "Feilsøking"? Jeg har spansk WIndows 8.1 Pro, så litt vanskelig å forklare på norsk hva som skal brukes.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

F8 funker ikke i WIndows 8, men man kan prøve å holde nede Shift tasten, og så "panikk" trykke på F8. Det er den eneste måten jeg kjenner som kan funke. Og med "panikk", så mener trykke den så fort som bare fysikk mulig.

 

Litt mer om dette her:

 

"In fact, even the widely publicized SHIFT+F8 option, which supposedly works to force Advanced Startup Options to appear (and ultimately Startup Settings and Safe Mode), only works on very slow computers. The amount of time that Windows 8 looks for SHIFT+F8 is so small on most Windows 8 devices and PCs that it borders on impossible to get it to work."

 

TS, kan du se hva du får opp under valget "Feilsøking"? Jeg har spansk WIndows 8.1 Pro, så litt vanskelig å forklare på norsk hva som skal brukes.

post-305149-560740_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da velger du Avanserte alternativer, og deretter Ledetekst eller system symbolet eller hva det nå heter på norsk. Sett så inn DVD og skriv: sfc /scannow

Med litt flaks vil dette gjøre at Windows sjekker alle system filene for feil og erstatter eventuelle skadde filer med nye fra DVD'en.

Får bare opp « there is a system repair pending which requires reboot to complete. Restart w Windows and run sfc again.«
Lenke til kommentar

Hva har du installert av programmer, spill etc på den PC'en da? Kan virke som clean install er det eneste som vil hjelpe.

 

På en annen side er Windows 8 så pass "glup" at det burde gå an å installere det enda en gang uten at du mister noe av innholdet på hard disken eller SSD'en. Da velger du "Aktualisere" og ikke noe annaet. Den gamle Windows installasjonen havner i Windows.old, men er ikke sikker på om dette kan gjøres med en OEM versjon da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hva har du installert av programmer, spill etc på den PC'en da? Kan virke som clean install er det eneste som vil hjelpe.

 

På en annen side er Windows 8 så pass "glup" at det burde gå an å installere det enda en gang uten at du mister noe av innholdet på hard disken eller SSD'en. Da velger du "Aktualisere" og ikke noe annaet. Den gamle Windows installasjonen havner i Windows.old, men er ikke sikker på om dette kan gjøres med en OEM versjon da.

Hvordan gjør jeg dette?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...