Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ugg, sykkelkjedet mitt røk igår kveld når jeg sykla en tur i sentrum her, helt vanlig sykling, åssen er det med bytting av sykkelkjedet, MÅ man bytte kasett også? kasetten er nemlig ikke sååå gammel og jævlig surt å måtte gjøre det, men mener å ha hørt man må/bør bytte kasett når man bytter kjedet

 

eller holder det kanskje bare å reparere sykkelkjedet? lokale sykkelsjappa tar vel en 50kr for det:P

Lenke til kommentar

ugg, sykkelkjedet mitt røk igår kveld når jeg sykla en tur i sentrum her, helt vanlig sykling, åssen er det med bytting av sykkelkjedet, MÅ man bytte kasett også? kasetten er nemlig ikke sååå gammel og jævlig surt å måtte gjøre det, men mener å ha hørt man må/bør bytte kasett når man bytter kjedet

 

eller holder det kanskje bare å reparere sykkelkjedet? lokale sykkelsjappa tar vel en 50kr for det:P

Jeg måtte det, men da var hele greiene veldig slitt etter 2-3 års hard bruk..Derimot synes jeg det er enklere å bytte kasseten en det er å bytte kjedet. Det er bare å ta av en låse skive -> ta av kasseten -> dytte in den nye -> sette på låseskiva.

Lenke til kommentar

Da ble det nytt kjede på meg gett, han syntes kasetten så veldig bra ut, så ble ett sykkelkjede til 350kr og arbeid for 100, litt dyrt med 100kr for kjedebytte, men jeg har ikke riktig verktøy/kunnskap, ei heller tid da jeg skal sykle til jobben imorgen.

 

Men fy f så mye bedre sykkelen gira nå, andre kjedet var nok slitt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...