-
- Fotografering
- Bilderedigering og programvare
- Visuell kreativitet
- Systemkameraer - digitalt
- Analoge kameraer
- Kompaktkamera - digitalt
- Objektiver, filtre, blits og utstyr
- Videokamera
- Skannere og skanning
- Fotoskrivere, utskrifter og papirkopier
- Butikker og verksteder (foto)
- Lagringsmedier (foto)
- Annet om digital foto og video
- Diskuter artikler (Akam.no)
- Tilbakemeldinger til Akam.no
- Tilbakemelding om Foto og video-forumet
- Ryktebørsen
- Akam.no Bildekritikk
- Akam.no Bildekritikk - Tilbakemeldinger
-
- Standardtelefoner og generell mobildiskusjon
- Smarttelefoner
- Mobiloperatører og tjenester
- Hjelp til valg av telefon, nettbrett, operatør eller leverandør
- Hjelp til skadet telefon eller nettbrett
- Nettbrett, GPS og håndholdte enheter
- Applikasjoner (Mobil og nettbrett)
- Mobilspill
- Forbrukerrett
- Diskuter artikler (amobil.no)
- Tilbakemeldinger til amobil.no
- Diskuter artikler (Mobilen.no)
Lekkert musespel nådde målet (Gamer.no)
Nå skal Apple lage Mac-maskiner i USA (Hardware.no)
Klipp deg med denne duppeditten (Teknofil.no)
? Telenor-kunder slippes "fri" i juni (Amobil.no)
Hunde avføring på avveier!
Skrevet 12. februar 2012 - 11:25
Jeg syntes at hundeeiere burde skjerpe seg og plukke opp avføringen til hunden etter seg!
Det er ekstremt motbydelig og ikke minst frekt når du legger avføring i andres søppeldunker!
På denne kontoen finner du filmer av diverse fyrverkeri. Nye filmer skal komme hver eneste dag så hvis du sliter med hva du skal velge når det gjelder fyrverkeri så kan du kanskje ta en titt innom kanalen min? :)
-Før het jeg Birger CaC!
Skrevet 12. februar 2012 - 11:31
Å kaste i andres dunker syns jeg er greit, men at det må plukkes opp er jeg enig i.
Skrevet 12. februar 2012 - 11:36
På denne kontoen finner du filmer av diverse fyrverkeri. Nye filmer skal komme hver eneste dag så hvis du sliter med hva du skal velge når det gjelder fyrverkeri så kan du kanskje ta en titt innom kanalen min? :)
-Før het jeg Birger CaC!
Skrevet 12. februar 2012 - 11:41
Ellers synes jeg enkelte har en tendens til å over-reagere på dette med å plukke opp etter hunden. Det er klart at om det skjer der der folk går eller oppholder seg, i hagen eller rett ved huset så er det rimelig at det fjernes, men ellers synes jeg det ofte er greit at det ligger. Noen har tydeligvis helt angst når de ser hundeavføring om det så er midt ute i skogen. Og så skal det i tillegg ikke være lov å kaste det i dunker? Er ikke alltid rimelig at en skal bære rundt på det i timevis...(noen vil sikkert mene det er helt rimelig)
Skrevet 12. februar 2012 - 12:43
Og har jeg først plukka opp, plager det meg ikke å slippe en godt igjenknytt pose i nærmeste søppeldunk. En kjapp dobbeltknute, og jeg kan nesten garantere at den søppeldunken ikke blir "innsmurt" med noens dritt.
Alternativet blir gjerne å bære rundt på drittposen i et par timer, og for mange blir det da mer fristende å bare la møkka ligge - også i oppkjørselen din.
Ja, her er mange hundeeiere som slurver, og de fortjener absolutt smekk. Men det får være grenser..
Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.
- i følge diskusjon.no's brukere, altså.
www.induplo.net
Skrevet 13. februar 2012 - 17:21
Og grunnen til det er at jeg ikke vil bære en pose med hundemøkk i lange veier, for hunden liker lange turer.
Dessutten er jeg motstander å sende biologisk avfall til søplefyllinga, hadde alle hatt en kompostbinge i nærheten av steder hvor hunder pleier å luftes så hadde dette vært det beste for miljøet og spesielt pinnsvinet som har det fryktelig vanskelig nå som mange kaster avfall i egen dunk for organisk avfall. Møkka hører til i naturen til glede for planter og småkryp.
Dette innlegget har blitt redigert av Beena: 13. februar 2012 - 17:21
Skrevet 13. februar 2012 - 21:56
Beena skrev 13. februar 2012 - 17:21:
Og grunnen til det er at jeg ikke vil bære en pose med hundemøkk i lange veier, for hunden liker lange turer.
Dessutten er jeg motstander å sende biologisk avfall til søplefyllinga, hadde alle hatt en kompostbinge i nærheten av steder hvor hunder pleier å luftes så hadde dette vært det beste for miljøet og spesielt pinnsvinet som har det fryktelig vanskelig nå som mange kaster avfall i egen dunk for organisk avfall. Møkka hører til i naturen til glede for planter og småkryp.
Skrevet 13. februar 2012 - 23:16
toxiciity skrev 13. februar 2012 - 21:56:
Beena skrev 13. februar 2012 - 17:21:
Skrevet 13. februar 2012 - 23:24
Beena skrev 13. februar 2012 - 23:16:
Høsten for et år siden kom min da 4 år gamle datter skrikende hjem ganske oppskrapet i ansiktet.
Hun hadde lekt og falt i stikkebuskene (les tornekratt).
Små barn er over alt og om det ligger hundemøkk i hekken er det fortsatt lite delikat.
Man kan selvsagt snakke om at hundebæsj er helt naturlig og biologisk nedbrytbart men problemet er at konsentrasjonen av hunder langs de samme veiene er mye større en i naturen og mengdene med drittblir stor langs veiene.
Dyr i naturen følger ikke samme stien hele tiden så dritten blir mere spredd samtidig som antallet er mindre og mere gjevnt fordelt.
Det må være verden som har blitt gal!
Det kan ikke være meg...Jeg er jo vitenskapsmann! (HH 5/05)
Skrevet 13. februar 2012 - 23:26
Les mer om meg, kan du hjelpe? Del 1. Del 2
Vi er så få her i landet, hver fallen er bror og venn
Skrevet 14. februar 2012 - 08:39
perpyro skrev 13. februar 2012 - 23:24:
Beena skrev 13. februar 2012 - 23:16:
Høsten for et år siden kom min da 4 år gamle datter skrikende hjem ganske oppskrapet i ansiktet.
Hun hadde lekt og falt i stikkebuskene (les tornekratt).
Små barn er over alt og om det ligger hundemøkk i hekken er det fortsatt lite delikat.
Man kan selvsagt snakke om at hundebæsj er helt naturlig og biologisk nedbrytbart men problemet er at konsentrasjonen av hunder langs de samme veiene er mye større en i naturen og mengdene med drittblir stor langs veiene.
Dyr i naturen følger ikke samme stien hele tiden så dritten blir mere spredd samtidig som antallet er mindre og mere gjevnt fordelt.
Kommunen kunne også satt opp dunker ved enden av lysløyper og stier mm.Men så langt er ingen ting gjort, det har oppstått et hat forhold til folk med hunder i stedet, noen har til og med ødelagt biler til folk som har hund. Slike mennesker burde vært dømt til å bo i en storby hvor det ikke finnes grønne planter eller dyr av noe slag.
Skrevet 14. februar 2012 - 17:11
-Før het jeg Birger CaC!
Skrevet 14. februar 2012 - 17:17
Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.
- i følge diskusjon.no's brukere, altså.
www.induplo.net
Skrevet 14. februar 2012 - 17:28
- Robert McCloskey
Skrevet 14. februar 2012 - 17:42
Hater eiere som ikke plukker opp etter de forbanna bikkjene sine. Føler at mye av mitt hat mot hunder er på grunn av egoistiske eiere som lar dritten ligge over alt.
Vi mennesker får 3000kr i bot for å tisse på offentlig sted, så om man sammenligner med hundedritt så burde dere få bot på 30 000kr, siden det er 10 ganger så ille!
Skrevet 14. februar 2012 - 17:49
Dette innlegget har blitt redigert av Zeorsd: 14. februar 2012 - 17:49
Skrevet 14. februar 2012 - 17:54
Verste med plukke opp er at det nesten ikke finnes steder man kan kaste ifra seg posene, bruker selv poser som brytes ned i naturen men prøver alltid kaste i søppel kasser evt et hus sin søppel kasse
Man skal ta ansvar for sin hund hvis ikke kan man la vær å skaffe seg en..
Skrevet 14. februar 2012 - 17:55
Les mer om meg, kan du hjelpe? Del 1. Del 2
Vi er så få her i landet, hver fallen er bror og venn
Skrevet 14. februar 2012 - 17:57
Student of Life skrev 14. februar 2012 - 17:28:
Dette innlegget har blitt redigert av Dani46: 14. februar 2012 - 18:01
Skrevet 14. februar 2012 - 18:00
Jason Something skrev 14. februar 2012 - 17:55:
Idiotisk opplegg, men kommer vel til dels av holdninger som TS etter min mening.
1 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere