Gå til innhold

Grisete katt!


Anbefalte innlegg

Jeg har to kattunger på 17 uker, en jente og en gutt. Gutten er så ufattelig grisete at jeg blir sprø av han. Har vasket gulvet sikkert annenhver/hver dag den siste måneden.

 

Når han bæsjer, så gnir han ræven på gulvet etterpå for å tørke seg.

Han tisser i vedboksen(har prøvd å vaske den så det ikke skal lukte i den), har måttet fjerne den nå.

 

Og i dag, plutselig tisset han i gangen, rett ved siden av dokassen som jeg hadde tømt for bæsj! Og så klorer han tisset utover og labber fint inn i stuen med våte labber.

Samme gjør han når han bæsjer oppi dokassen, "graver" skiten utover og får full i bæsj på labbene og drar det med seg rundt på gulvet og i møbler osv osv.

Åja, jeg har vasket og skurt der han har tisset, så det kan umulig lukte noe for han annet enn vaskemiddel. :(

Når jeg kjøpte han sa de han var stueren. Jeg syns ikke han er så veldig stueren.....

 

Hva skal jeg gjøre? Blir så sint på han nå at jeg snart gir han bort... :mad:

Men er jo så glad i han også :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dakota har 'protestert' mot doen to ganger, første gangen måtte vi kjøpe ny do (ekstra stor med tak og luke) og andre gangen måtte vi sette mat der hun gikk på do. Begge tingene funka.

 

Det kan hende han vil ha egen boks, større boks, en annen kattesand, at den skal stå en annen plass, hva som helst egentlig..

 

Du kan da ikke gi bort pusen bare fordi han går på do inne, du har ikke hatt han så veldig lenge og han er jo ditt ansvar.

Man skaffer seg ikke et dyr og gir det bort om det ikke er perfekt. Om dette fortsetter etter at du har prøvd flere ting over lengre tid kan du heller tenke på å finne et nytt hjem til han.

 

Håper du finner en løsning på dette :)

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Det med at eg ville gi han bort var en frustrasjon....

Han har ødelagt et teppe til over 1000 kr, de fine skinnskoene mine som ikke tåler vann(stinker tiss og jeg får ikke vasket dem) og et teppe til...

 

Han tisset nettopp på gulvet ved siden av doen. Men tingen er, han gjør jo det bare av og til!!!!!

Hvorfor gjør han det? Han bruker jo doen, så hvorfor kjøpe en til????? Men han tisser sånn plutselig utenfor den sånn feks på badet, i gangen, under peisen, på en pose..... ja..

 

Skal kjøpe en do til og se hva som skjer, vist ikke blir eg gal tror eg... Han er 17 uker, går det an å kastrere han? Har det noe mer markering å gjøre?? Ikke vet jeg, den andre hannkatten jeg hadde var ikke sånn (ble påkjørt :()

Lenke til kommentar

For en halvtime siden tisset han opp etter skoene mine og fikk kjeft med en gang for eg hørte han stod å skrapte på gulvet.

Og sånn en halvtime etterpå, på nyvasket gulv, sitter han søren meg å driter. Med dokassen rett ved siden av. Hva er det som går av han????

Han har jo brukt den lenge uten at det har vært noe problem. Dokassen er nesten helt rein og tom for bæsj!!! Han har jo brukt den i mange uker uten problemer. Hva skjer! Blir helt gal!

Endret av mm90
Lenke til kommentar

Hva vasker du med? Salmiakk lukter samme som tiss for katter, så de vil ofte trekke tilbake til steder som er vasket med salmiakk.

 

Ellers er min erfaring at katter som først har begynt å gjøre fra seg inne og utenfor kassen er omtrent umulig å trene opp til dogåing igjen. Gi han bort om noen tør prøve seg på en utfordring..

Lenke til kommentar

Hva vasker du med? Salmiakk lukter samme som tiss for katter, så de vil ofte trekke tilbake til steder som er vasket med salmiakk.

 

Ellers er min erfaring at katter som først har begynt å gjøre fra seg inne og utenfor kassen er omtrent umulig å trene opp til dogåing igjen. Gi han bort om noen tør prøve seg på en utfordring..

 

Er nok ikke salmiakk nei, er grønnsåpe og noe som heter Indur:

http://www.skiverengoringscenter.dk/rengoeringsmidler/gulvvask279/indur-xl-fresh-1-l.htm

 

Kattepisset stinker noe så kraftig også. Og dette er første gangen han bæsjet utenfor siden han var dårlig i magen(noe som gjorde han ikke rakk å springe på do før det kom).

Han har ellers bare tisset utenfor doen. Men jeg har jo sett han tisse i den mange ganger!!

 

Jeg bor i en leilighet så jeg har ikke akkurat mulighet til å ha en katt som gjør fra seg over alt, feks så er det dyrt å erstatte ting, krever mye tid, og blir veldig grisete over alt. Jeg er nødt å prøve ut å kjøpe ny do, kastrering osv før jeg gir opp.

 

Er så lei nå :(

Lenke til kommentar

Hmm.. Hadde selv en katt som ble syk (kattepest), hun hadde diare og kom seg da ikke på do. Flere uker etterpå bæsjet hun fortsatt bak sofaen, under bordet o.l., og etter flere telefoner til dyrlege for å be om råd valgte jeg å avlive henne. Dyrlegen sa til meg at det var sjelden man klarte å få kattene til å begynne med do-gåing igjen etter noe sånt, og tok vel forsåvidt avgjørelsen for meg.

 

Jeg hadde gjort det samme igjen dessverre, hadde hverken hatt økonomi, ork eller tålmodighet til å leve med en katt som ikke brukte dokassen.

 

Ikke meningen å virke kald og fæl her nå, men realiteten er at de færreste ville sett stygt på deg om du tok en slik avgjørelse også. Omplassering kan selvsagt forsøkes, mange katter starter på nytt da, så med nytt sted vil kanskje innlæring funke.

 

Kastrering kan jo forsøkes, du kan også ringe dyrebutikk og prøve sånn spray som kan brukes til hunder som tisser inne.

Lenke til kommentar

Hmm.. Hadde selv en katt som ble syk (kattepest), hun hadde diare og kom seg da ikke på do. Flere uker etterpå bæsjet hun fortsatt bak sofaen, under bordet o.l., og etter flere telefoner til dyrlege for å be om råd valgte jeg å avlive henne. Dyrlegen sa til meg at det var sjelden man klarte å få kattene til å begynne med do-gåing igjen etter noe sånt, og tok vel forsåvidt avgjørelsen for meg.

 

Jeg hadde gjort det samme igjen dessverre, hadde hverken hatt økonomi, ork eller tålmodighet til å leve med en katt som ikke brukte dokassen.

 

Ikke meningen å virke kald og fæl her nå, men realiteten er at de færreste ville sett stygt på deg om du tok en slik avgjørelse også. Omplassering kan selvsagt forsøkes, mange katter starter på nytt da, så med nytt sted vil kanskje innlæring funke.

 

Kastrering kan jo forsøkes, du kan også ringe dyrebutikk og prøve sånn spray som kan brukes til hunder som tisser inne.

 

Jeg prøver hvertfall å kjøpe en do til. Men han bruker jo den han har, så skjønner liksom ikke hva som skjer med at han noen ganger får den der gå på do på en sko tingen....

Den jeg har er stor, har lokk på, ny sand og står der den pleier.

 

Jeg er helt enig med deg, fortsetter det er jeg nødt til å prøve å gi han vekk, dyrebeskyttelsen eller det siste avliving. Det går ikke an å ha en katt som bæsjer og tisser over alt. Han klorer jo bæsjen utover, det vil si at han blir full i drit på beina og hopper oppi møbler og diverse. Ikke kjekt!

 

Jeg hører med dyrelegen imorgen om hva som kan funke...

Lenke til kommentar

Dakota har 'protestert' mot doen to ganger, første gangen måtte vi kjøpe ny do (ekstra stor med tak og luke) og andre gangen måtte vi sette mat der hun gikk på do. Begge tingene funka.

 

Det kan hende han vil ha egen boks, større boks, en annen kattesand, at den skal stå en annen plass, hva som helst egentlig..

 

Nå har vi kjøpt ny do og har hatt den i 2 dager, han har brukt den flittig og ikke hatt flere uhell :) Får håpe det fortsetter! :D Tusen takk for godt råd!

Lenke til kommentar

Dakota har 'protestert' mot doen to ganger, første gangen måtte vi kjøpe ny do (ekstra stor med tak og luke) og andre gangen måtte vi sette mat der hun gikk på do. Begge tingene funka.

 

Det kan hende han vil ha egen boks, større boks, en annen kattesand, at den skal stå en annen plass, hva som helst egentlig..

 

Nå har vi kjøpt ny do og har hatt den i 2 dager, han har brukt den flittig og ikke hatt flere uhell :) Får håpe det fortsetter! :D Tusen takk for godt råd!

 

Godt å høre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig merkelig atferd å gni sin egen avføring utover gulvet. Jeg husker katten min gikk rundt og jamret fordi han hadde holdt seg i lang grunnet en type kattesand med sterk sitronlukt. Den nektet han å bruke. Katter er kresne dyr. Han er veldig flink til å bare bruke kattedoen så det skulle bare mangle at jeg byttet tilbake til en lukfri sand.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Veldig merkelig atferd å gni sin egen avføring utover gulvet. Jeg husker katten min gikk rundt og jamret fordi han hadde holdt seg i lang grunnet en type kattesand med sterk sitronlukt. Den nektet han å bruke. Katter er kresne dyr. Han er veldig flink til å bare bruke kattedoen så det skulle bare mangle at jeg byttet tilbake til en lukfri sand.

 

 

Ja han er ikke så lur skjønner du, han protesterte med doen, og prøvde tydeligvis å grave ned bæsjen i gulvet, men dummingen skjønte ikke at det ikke går an når det ikke er noe sand å grave den vekk med....

Men nå funker det helt fint med do, og de er faktisk så mye ute om dagen at de har nesten sluttet med do :) Og det er DIGG!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...