Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

Brioni er jo 40T og oppover. Gjorde litt windowshopping i vinterferien, men gikk bare ikke inn. Dårlig tid og dårlig råd.

 

Skal sjekke ut Rubinacci. Kiton er også et bra italiensk merke etter det jeg har forstått, så har du jo underskogen med Armani og sånt. De liker jeg ikke. Ellers liker jeg den litt mindre strukturerte siluetten på de italienske dressene. De går jo for å være langt mer elegante en de engelske.

 

I England er jo dressen først og fremst en innpakning, mye gjort for å dekke til, som en uniform. Det ser du hos flere av skredderne som jo også syr mye uniformer. De har jo en mye strengere kleskode i England enn i de fleste andre land. Både på skole og jobb bæres det kun bestemte plagg.

 

Sånn er det ikke i Italia, der en skal være elegant og sexy. Et ord en engelskmann aldri ville komme på å bruke om seg selv.

 

Det sies at en engelsk bukse ikke er særlig pen i linningen, og det gjør heller ingneting for en engelskmann ville aldri komme på å ta av seg jakken! Men italienske dressbukser er laget nettopp for å fremheve stil og eleganse og mange er svært pene, imo.

 

Hong Kong er jo alltids en mulighet. Håper ikke det blir så mange fittings, bare!

 

God natt og takk for mange tips.

 

Dag

 

edit:typo

Endret av dag1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rubinacci koster som sagt et sted i nærheten av Brioni, så jeg vet ikke om det er noe poeng. Kiton ligger jo rimelig høyt i pris det og, men man får jo hvertfall noe som er litt billigere. De har faktisk Kiton i en butikk i Oslo, som jeg aldri husker hva heter. Ligger nederst i Hegdehaugsveien. Ryktene sier at det er en steinrik sær italiener som eier det, og at han omtrent aldri selger noe, men hva vet jeg, det er jo bare rykter :p

Lenke til kommentar

I Oslo er hvertfall Asbjørn Dagestad utdannet skomaker, men han tar bare sko som han selv har solgt.

Det stemmer nok ikke helt, jeg var innom med et par Acne-sko for to uker siden og de tok han inn uten å klage. Fikk dem tilbake i dag, nydelig arbeid og ikke minst gav han veldig god informasjon om vedlikehold.

 

Men om du kommer med et par slitte Converse All Star får du nok ikke annet enn et tilbud om en søppelkasse, for å sette det litt på spissen. :)

Lenke til kommentar

I Oslo er hvertfall Asbjørn Dagestad utdannet skomaker, men han tar bare sko som han selv har solgt.

Det stemmer nok ikke helt, jeg var innom med et par Acne-sko for to uker siden og de tok han inn uten å klage. Fikk dem tilbake i dag, nydelig arbeid og ikke minst gav han veldig god informasjon om vedlikehold.

 

Men om du kommer med et par slitte Converse All Star får du nok ikke annet enn et tilbud om en søppelkasse, for å sette det litt på spissen. :)

 

Rart. På nettsiden står det at han bare tar sko han selv har solgt. Men det er jo en god nyhet det egentlig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har prøvd Faryabi på Grünerløkka?

Ja. Flere ganger. Han er flink, men dessverre veldig grådig når det gjelder penger.

 

Husker en gang jeg satt og prata med han, så kom det en kunde inn og skulle sy på en enkel knapp som hadde falt av jakken hans. Det skulle han ha en hundrelapp for.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk med meg en av farfars skreddersydde dresser da jeg var innom farmor i forrige uke.

Den passer meg sånn halveis, men er en del ting som må gjøres på den.

Feks "slimmes" inn i livet og legge inn buksebena. Mener å huske at både lengde på jakken/armene og buksene var bra.

Syns dressen er litt morsom siden den er fra '74 (står dato i buksen) så har lyst til å få denne i stand til meg.

 

Men jeg vil gjerne at den skal bli behandlet fint og arbeidet på den skal holde god kvalitet.

 

Hvor mye må jeg ut med for det? Og er det noen steder som anbefales?

Moren min bruker en Thai dame til å gjøre alt skredderarbeidet sitt, men jeg er litt skeptisk. Tenkte jeg skulle dra bort å høre hvor mye hun skulle ha får det for å få en pekepinn.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...