Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare ha de på hele skjermen og slå på at den skal skjule sensitivt innhold? På min mobil så må jeg låse opp for å lese noe som helst av innholdet eller se avsender.

Har et alternativ i innstillinger -> Lyd og varsler som heter "Mens Låst" (Scroller ned til Varsel-delen i menyen på min mobil), derfra kan jeg velge å skjule sensitivt innhold.

 

Ja det er disse alternativene jeg sikter til i posten min. Og jeg vil ikke ha det sånn av ymse grunner.

Først og fremst fordi jeg er et vanedyr som har vært vant med å kun få de symbolene uansett når jeg bruker mobilen, og dermen kunne forholde meg til de når det passer meg. Liker ikke at det spretter opp bokser fra meldinger osv ellers når jeg bruker mobilen heller, så et tegn oppe i hjørnet og en lyd er mer enn nok.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for forslag, men den endrer kun til at meldinger kommer i statusbaren i stedet for heads up, men legger ikke igjen noe ikon på skjermlåsen.

 

Ser faktisk ikke ut som noen har funnet en måte å få dette tilbake enda i trådene jeg finner. Men jeg er tydeligvis ikke alene om å savne denne muligheten, og får håpe Google tar det tilbake som et valg i en oppdatering.

Lenke til kommentar

Neppe, varsler har blitt overhalt og det er ingen funksjonalitet du har mistet, varsler har "blitt bedre" = mer synlige varsler, valgbar visningsmodus, per-app-innstillinger, swipe to dismiss osv

Om det er å bli bedre å bli påtvunget stygge bokser på skjermen du selv må kvitte deg med for at det ikke skal legge seg over det du holder på med, eller ikke få varsel overhode er nok en smakssak. Jeg klarer ikke se forbedringen.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en epost app(bortsett fra gmail og outlook appen)?

Bruker nå Outlook.com appen, men den er nå avviklet pga. Outlook appen.

 

Må ha mulighet for push notifications og innlogging med two step verification.

Hva er galt med Gmail-appen? Der kan du jo legge til andre kontoer, også med støtte for 2FA.

Lenke til kommentar

 

Snip

Hva er galt med Gmail-appen? Der kan du jo legge til andre kontoer, også med støtte for 2FA.
Har prøvd å like Gmail appen, men ikke helt fan av layouten. Blir for mye rot med mapper, etiketter osv. Ellers virker den helt grei

 

Kunne tenkt meg noe så enkelt som dette her:

brXdRsV.jpg

 

 

Snip

Prøv Nine. Utrolig bra. Hyppige oppdateringer, pent design.
Så OK ut, men fikk ikke den til å virke med two step verification. Endret av K_7
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en epost app(bortsett fra gmail og outlook appen)?

Bruker nå Outlook.com appen, men den er nå avviklet pga. Outlook appen.

 

Må ha mulighet for push notifications og innlogging med two step verification.

Cloudmagic er suveren om du bruker søk og flere kontoer:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudmagic.mail

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Neppe, varsler har blitt overhalt og det er ingen funksjonalitet du har mistet, varsler har "blitt bedre" = mer synlige varsler, valgbar visningsmodus, per-app-innstillinger, swipe to dismiss osv

Om det er å bli bedre å bli påtvunget stygge bokser på skjermen du selv må kvitte deg med for at det ikke skal legge seg over det du holder på med, eller ikke få varsel overhode er nok en smakssak. Jeg klarer ikke se forbedringen.

 

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt litt til. De nye varsøingene i Lollipop er ganske geniale når du blir vant med dem. De du ikke ønsker kan du jo bare be om å slå av.

Lenke til kommentar

 

 

Neppe, varsler har blitt overhalt og det er ingen funksjonalitet du har mistet, varsler har "blitt bedre" = mer synlige varsler, valgbar visningsmodus, per-app-innstillinger, swipe to dismiss osv

Om det er å bli bedre å bli påtvunget stygge bokser på skjermen du selv må kvitte deg med for at det ikke skal legge seg over det du holder på med, eller ikke få varsel overhode er nok en smakssak. Jeg klarer ikke se forbedringen.

 

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt litt til. De nye varsøingene i Lollipop er ganske geniale når du blir vant med dem. De du ikke ønsker kan du jo bare be om å slå av.

 

 

Jeg ser hva folk kan like med de, og så lenge jeg bruker telefonen har jeg ingen problemer da jeg får satt alt slik jeg ønsker.

Det er låseskjermen som er irritasjonsmomentet for meg, da jeg f.eks har mye med folk i andre tidssoner å gjøre. Så det kan komme endel meldinger, svar på mail osv i løpet av natten. Jeg har likt at jeg da kan trykke på skjermen og med et kjapt blikk opp i hjørnet kunne se hva som hadde kommet inn på de forskjellige symbolene på statuslinja. Uten at jeg nødvendigvis er klar for å lese alt med en gang vekkeklokka ringer. Nå er alternativet å ha av varsel og måtte låse opp telefonen, for da ser jeg symbolene. Eller ha på varsel og måtte lese nedover hva som er kommet på låseskjermen. Ingen biggy, men irriterende når jeg har vært vant med og likt å bruke denne muligheten.

 

Problemet er sånn halveis løst uansett. Kjøpte nytt flip cover til telefonen så den skulle være mulig å lade trådløst. Og så lenge det er lukket viser den symbolene på statuslinja i vinduet som er på coveret. De forsvinner så fort jeg åpner coveret, men det er et skritt i riktig retning i det minste :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Mulig dette er tatt opp tidligere, men: jeg vil erstatte hele dialer appen på min Sony Z3. Lastet ned true dialer og satt som standard, men det endrer ikke appen som faktisk benyttes under selve samtalene. Har hatt issues med at "sett på vent" automatisk blir aktivert mm. Noen god input på dette? Krever det root?

Lenke til kommentar

Eg ønsker å filme lenge med nettbrettet mitt uten at skjermen er på.

 

Hvilken app trenger eg da?

 

Må være en som da unngår strømsparingsmodusen og som enten gjør skjermen mørk selv, eller som funker selv om brettet låser seg.

 

Eg skal ikke bruke det til dette, men lignende scenario: Filme i en kino uten å forstyrre andre med skjermen på brettet.

 

O.l......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...