Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norsk epost-tjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Start (PowerTech) gikk vel over til en betalingsløsning etter å ha gitt nordmenn gratis @start.no adresser i årevis (og de solgte vel wholesale xDSL-kundene sine for å kun levere på egen infrastruktur), men de rebrandet det vel til Mailia (men redirect fra start.no leder korrekt til mailia.no iallefall). Uansett om de er norske så aner jeg ikke om jeg ville stolt på at de ikke leverer ut dine data til NSA/NSM. Norge er ikke akkurat obsternasige når det kommer til hva storebror USA ber om..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har norske og "NSA-sikre" Jottacloud for skylagring. Er det noen som kjenner til om det finnes det en tilsvarende norsk tjeneste for epost? Gjerne som man kan bygge inn i eget domene.

 

Jeg har brukt Jotta i mange år nå, og bruker dem fortsatt, men kan ikke si at de er "NSA sikre".

Siden ingen av dataene til kundene er kryptert, skal det vel bare en middelmådig NSA analytiker til for å kunne hente ut akkurat hva de vil fra Jotta.

Men personvern er Jotta gode på, så de utleverer ikke hva som helst til hvem som helst.

Men som sagt, ingen av dataene er krypterte, de ligger som helt vanlige filer spredt utover flere servere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Synes den ser litt suspekt ut. Ingen informasjon om hvem som står bak, du må betale med kredittkort uten angrerett og prisen står ikke oppført.

Ja, jeg synes også det er lite informasjon. Prisene er oppgitt. Mulig dette er kommet til senere.

Lagringsplassen de tilbyr uten å måtte betale enda mer er svært liten, så jeg takker nei til dette.

Folk som sender e-poster med sensitivt innhold bør absolutt tenke på noe sikrere enn outlook, gmail, yahoo etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...