Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor mange poeng over den nedre poenggrensen burde man ha for å komme inn på et siv.ing studie?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har i år søkt meg inn på datateknologi på NTNU som hadde poenggrense på 55.2 poeng i 2015.

Det jeg lurer på er om hvor mange poeng jeg ca. burde ha over fjordårets poenggrense for å sikre meg en plass der.

Jeg forventer å gå ut av VGs med 56.2 poeng i lomma, burde det holde? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Hei,

 

Har i år søkt meg inn på datateknologi på NTNU som hadde poenggrense på 55.2 poeng i 2015.

Det jeg lurer på er om hvor mange poeng jeg ca. burde ha over fjordårets poenggrense for å sikre meg en plass der.

Jeg forventer å gå ut av VGs med 56.2 poeng i lomma, burde det holde? 

 

 

Vanskelig å svare på, men poenggrensene på NTNU holder seg vel ganske stabile fra år til år. Du kan ikke gjøre noe annet enn å vente og se. :)

Lenke til kommentar

Dette er blitt skrevet om i en artikkel ang. nedgang i søkertallene på NHH. Der ble det påpekt at tallene ikke er direkte sammenlignbare pga. endringer SO har foretatt seg, som jeg antar gjelder for alle studier. Det skilles heller ikke mellom kvotene, så hvor mange som søker på ved de ulike kvotene er heller uvisst.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...