Gå til innhold

Kommer ikke inn på master med BA karakterer, søke med vgs. istedenfor?


EUAS

Anbefalte innlegg

Hei!

Så greien er er at det er et femårsstudie i samfunnsøkonomi på NTNU som interesserer meg enormt, men jeg tror ikke jeg har nok poeng for å komme inn der. Men det jeg kan komme inn på, er det treårige bachelorstudiet i samfunnsøkonomi. 

 

Jeg SKAL og er fast bestemt på å ta en master, men det er viktig for meg at det er på NTNU. Jeg tenkte derfor å starte på bachelorstudiet, også søke meg videre derifra til en mastergrad, men jeg er redd for å ikke få gode nok karakterer der for å komme videre.

 

Derfor ønsker jeg en backup plan, og spørsmålet mitt er om det er mulig å søke seg inn på det femårsstudiet på nytt med karakterene fra vgs, også få fritak i mange av fagene fra bacheloren min. Eller evt. søke på NHH med vgs karaktene og få mange av bachelor fagene som jeg har hatt godkjent.

Endret av EUAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss eg forstår deg rett, så vil du søka bachelor sidan du mest sannsynleg ikkje kjem inn på femårig master, og så er planen toårig master etterpå viss du får gode nok karakterar på bacheloren, mens viss karakterane ikkje er gode nok på bacheloren så reknar du med å komma inn på den femårige masteren vha. ekstrapoeng for alder etc.?

 

NTNU har som regel fagplanane for studia tilgjengelege på nettsidene. Ta ein kikk der og sjå kor mykje dei overlappar. Det eg har høyrt om samfunnsøkonomi på NTNU er at dei er ganske strenge på at ein ikkje får ta emne på masternivå mens ein har status som bachelorstudent, så det er fort gjort å mista eit heilt år viss du må ta opp emne på bachelornivå i den femårige graden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...