Gå til innhold

spørsmål om angrerett / bredbånd


Gjest Slettet-imMmrOha

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-imMmrOha

Jeg lurer på når angreretten for bredbånd trer i kraft.

 

begynner de 14 dagene å gå fra man har levert bestillingen (per telefon)

eller fra når man har fått levert tjenesten (altså nettilgang)

 

jeg har 12 mnd bindingstid, må jeg betale noen gebyrer vedr. bruk av angrerett om jeg velger å benytte meg av den?

 

jeg bestille nett fra leverandør ca 1 mnd før montørene kom. fikk da angrerettskjema per mail samme dag som jeg bestille, så dersom det er fra dagen man bestiller vil jo den angreretten ha gått ut to uker før jeg i det store og hele fikk tilgang på nettet,men er jo vanskelig å angre på noe man ikke har fått prøvd ut.

 

 

nå har jeg hatt nett fra leverandør i en uke, og hele uken har det vært feil.fellesfeil på hele nettet, samt noe som gjør at nettet faller ut hvert 26 min og jeg må restarte routeren (dette var ikke før fellesfeilen kom)

 

man kommer ikke gjennom til teknisk support når en prøver å ringe, og facebooksiden deres er nedspammet av andre missfornøyde kunder fra hele regionen som klager på det samme (med varierende feil på sine linjer)

 

med så mange dårlige tilbakemeldinger over så lang tid, ser jeg ikke for meg at det kommer til å bli smertefritt å være kunde hos dem. så mye feil som jeg har hatt den siste uka, tilsvarer sikkert det dobbelte av hva jeg har hatt gjennom hele min karriere som internettforbruker de siste 10 årene.

 

man vet jo alle at magesår er noe som spontant oppstår i det øyeblikket det er feil på nettet hos noen, jeg er ikke unntaket her.

 

jeg kjenner jeg blir kvalm med tanken på å ha denne leverandøren de neste 11 mnd og 3 ukene før bindingstiden går vekk. så håper jeg kan bruke angreretten på å komme meg vekk fra dette uten å måtte betale noen gebyrer på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten eksisterer for at man skal kunne teste produktet før man bestemmer seg for om man ønsker å beholde det. Altså gjelder den fra den dagen tjenesten er levert (fra den dagen du kunne koble deg til bredbåndet første gang).

 

Uansett er det avtalebrudd fra leverandørens side om nettet har alvorlige feil og mangler som de ikke utbedrer i løpet av rimelig tid. Så selv om angreretten er utløpt, kan man heve avtalen etter å ha hatt problemer i en viss periode. Hvor lenge, er vel et definisjonsspørsmål, men det burde ikke være snakk om mange uker. Du kan også kreve kompensasjon for den tiden du har hatt ustabilt nett (avslag på månedspris).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

har prøvd å lese meg opp på dette, og det er det jeg ikke blir klok på.

 

bredbånd er jo en tjeneste, og derfor kan nettleverandøren påberope seg 14 dager fra tjenesten er bestillt? (i følge mange av de svarene jeg har funnet) og ikke i fra når man fikk tjenesten levert.

 

men samtidig må man jo få montører (i alle fall måtte de hit) for fysisk å få ting i orden før jeg fikk nett.

 

jeg har fra onsdag av fått beskjed via facebook at de skal se på det om og om igjen, og at de har logget seg inn på routeren og gjort noen flikerier der for at det skal bli bedre, men samme feil hele tiden.

sist beskjed jeg fikk for noen timer siden er at de kunne ikke finne ut av hva det var for noe med routeren før på mandag, for de som drev med det var ikke på jobb i helga. er jo helt idiotisk at de ikke har tenkt på det da jeg først tok kontakt.

 

dersom angreretten gjelder for 14 dager fra man har bestilt/ og ikke mottatt tjenesten, hvor lenge må det da være feil på nettet her før jeg kan reklamere på det og kreve avtalen hevet?

Lenke til kommentar

Okey, hør her.

 

Jeg var på møte med altiboks. Der signerte jeg en kontrakt på bestilling av bredbånd.

 

Du vet hva du VIL FÅ i denne kontrakten. F.eks 50mb/s opp og ned på internett, TV, telefon etc..

 

Alt står i kontrakten.

 

Så vi ble opplyst om at når vi signerte på kontrakten, så hadde vi 14 dager til å si opp kontrakten.

 

Angreretten gjelder derfor fra det øyeblikket kontrakten er signert.

 

Så hvis man signerte en kontrakt 1.januer f.eks, så er angreretten utgått 15.januar.

 

Dersom ikke f.eks altiboks klarer å levere som lovet i kontrakten, så skal man heller ikke betale for den tjeneste.

 

F.eks hvis bredbånet ikke virket en måned, så skal man ikke betale for det bredbåndet den måneden, men løpetiden på kontrakten gjelder fortsatt. Alt står i vilkårene og forutsetningene for kontraken.

 

Så du bør se og lese hva som står i betingelsene og vilkårene for kontrakten du har inngått med bredbåndsselskapet ditt..

 

håper dette var til hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...