Gå til innhold

Gå til forbrukerrådet? Bil


MartinOlaf

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 95 mod bil i mars. Selger surret veldig mye med å få ettersendt sommerdekkene da han "ikke hadde de tilgjengelig" når jeg hentet bilen. Videre sa han hver uke at han skulle sende de. "Jeg har sendt de" kom det, en gang. "de kom tilbake med lastebilen. noe gikk feil".

 

Vi avtalte 2000kr i kompensasjon for tullet. Videre skulle jeg få 400 for frakta, da jeg måtte kjøre herfra og bortover til han for å få hentet de.

 

Jeg spurte om pengene, men han hadde "glemt firmakortet sitt hjemme", så det var umulig.

 

Jeg har det skriftlig at vi har avtalt kompensasjon på 2000,- og 400,- frakt.

 

Vurderer å gi han en siste sjanse til å betale (dette skjedde i sommer), med melding om at hvis det taes videre, vil avtalen om 400kr frakt være ugyldig, da det er dyrere å sende med posten enn som så.

 

Spørsmålet mitt er om avtalen om 2000kr kan bli ugyldig hvis jeg skriver melding til han om at 400,- for frakta kan bli ugyldig?

 

Videre om dette (hentet direkte fra SMS) kan mistolkes i forbrukerrådet:

 

"Vess e kjæm innom imårra og henta de. Dekk du frakt + kompensasjon som va avtalt og har det vash så e vi ferdig med bilkjøpet og kan legg det bak oss. Trur vi begge bynn å bi lei?"
"Altså 2000 + det som posten bille tatt førr frakta."

 

HAN: "400kr i frakt. Ska årn me d."

 

Er det mulighet for at han prøver seg på at jeg har fått pengene? Da vil jeg isåfall at han skal vise til uttak på 2400kr, gjort denne datoen eller dagen etter, da jeg hentet dekkene. Kjørte faktisk 62 mil for å hente dekkene, og 62 mil tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det en privatperson du kjøpte fra, eller var det en bruktbilforhandler?

 

Forbrukerrådet har ingenting med salg mellom privatpersoner å gjøre.

 

henrikwl, der tar du feil.

 

"I 2013 besvarte Forbrukerrådet 85 929 henvendelser og meklet i over 5593 klagesaker som gjelder angrerettloven, kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven og håndverkertjenesteloven."

-Forbrukerrådet.no

 

Om dette er mellom private parter, gjelder kjøpsloven, som gir en del av samme beskyttelsen som forbrukerkjøpsloven. Uansett, siden firmakort blir nevnt, hørtes dette ut som et forbrukerkjøp?

 

 

 

Siden du har en skriftlig avtale på 2000+400kr, så ser jeg ikke hvordan han skulle snike seg unna. Gi han en frist på f.eks 2 uker å betale, hvis ikke sender du inn saken til forbrukerrådet. Da er det bare å beskrive det som er skjedd på en ordnet måte og legge ved evt dokumentasjon. Gratis og enkelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...