Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man med en gal, løgnaktig og narkoman forelder?


Gjest Guest_Johanne_*

Anbefalte innlegg

Kjære deg.

Hadde selv en far som var misbruker i hele sitt liv. Heldigvis skilte min mor seg fra ham, så jeg slapp å ha ham innpå meg. Jeg hatet å se ham og å treffe ham på gaten. Jeg var flau og litt redd psyken hans. Men jeg var sjeleglad for å slippe å ha ham i familien. Men jeg har slitt med selvtillitten hele livet, for det var jo ikke akkurat noe familieforhold å skryte av. En misbruker vil alltid være en fange i sitt eget misbruk. Det hjelper ikke hva andre sier eller gjør. De er mestere i å lyve, manipulere og skygge unna. De må det for å opprettholde misbruket, samtidig som de har kontakt med familie og myndigheter for å få penger. Det har ikke noe med forholdet til deg og andre i familien. Moren din er nok veldig glad i dere, men hun klarer ikke å komme seg ut av misbruket. Hun må selv komme til et punkt hvor hun må ta et valg. Misbruket eller livet med dere. Hun er ikke der enda. Ingen vet om eller når hun kommer dit.

Det er veldig leit at dere barna må oppleve dette. Hvis ikke faren din gjør noe, og heller ikke barnevernet - du kan jo søke om å få komme i fosterhjem. Da vil du få ro fra familieforholdene dine. Det er viktig at du selv skal klare deg bra i samfunnet. Og du kan ikke gjøre noe for moren din. Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å bare iakta henne, se henne sliter, juger, ruser seg - og akseptere at slik er situasjonen for henne. Du må tenke på deg selv - for du kan ikke redde henne. Hun må redde seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldre som er slik fortjener ikke å bli tatt seriøst. Problemet er at man automatisk vil ta sine foreldre seriøst siden de føles som veldig viktige. Men egentlig kan du se på din mor som lettere utilregnelig, eller syk, og distansere deg så mye som mulig fra henne følelsesmessig. Dersom det er mulig... Prøv å bli påvirket av din gode familie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...