Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min bror blir mobbet, hva skal jeg gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Jeg har selv gått igjennom flere år med mobbing, og prøvd flere ting for å det til å stoppe. Når alt kommer til alt er det bare to ting som kan fungere - at mobberne vokser opp eller at offeret flytter.

Om en snakker med mobberens foresatte vil det bare skape mer hat, det samme skjer om du snakker med skolens ledelse (de er noen komplett idioter når det gjelder mobbing). Vold kan føles utrolig godt der å da, men det vil skape mye større problemer i senere tid (hevn osv). Å skremme mobberne vil aldri fungere!

 

Mitt tips til deg: Flytt nå, før livet til broren din blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde at en liten "gangstahhhh" mobba søsteren min en gang for lenge siden. Det funka fint å ta seg en skikkelig alvorsprat med pøblen. Hjalp sikkert litt at jeg er 195. Men dette er IKKE en løsning jeg vil anbefale til å begynne med. Det kan ende opp med at du blir anmeldt for trusler og at konflikten eskalerer. Faren med denne løsningen er også at mobbeofferet kan ende opp som mobber. Har sett dette mange ganger, dvs. at enkelte tror de kan gjøre hva de vil pga. at de har store og skummle brødre/venner. Ble heldigvis ikke slik i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Mange dårlige løsninger skissert her, så foreslår du overser alt som går i retning av hevn og provokasjon/trussler.

 

Hvis gutten går i 8.klasse er dette et anliggende for voksne. Du informerer dine foreldre og får de til å ta en prat med broren din. Avdekk omfang og karakter av mobbingen. Så SKAL foreldrene ta ansvar og kontakte rektor/lærer. Når alle fakta er på bordet kan evt. foreldrene dine kontakte foreldrene til mobberne.

 

NB: I det øyeblikk rektor/lærer er informert om mobbingen, vil de kunne straffeforfølges hvis de ikke forsøker å stanse mobbingen med alle tilgjengelige midler.

 

Mvh Psykologen

Lenke til kommentar
Alle som foreslo vold har ingenting i en hjelpetråd å gjøre.

 

Du har ikke erfaring? Personelig , har vold vært et stort hjelpemiddel, og jeg har opplevd skoleledelsen.. Dårlig.

 

Er en i klassen min som blir mobbet. Jeg ble tatt med på kontoret, for jeg hjalp han, Så sa bare læreren "Ja.. Om det stopper nå så driter vi bare i det... Hvis ikke får vi se mer på det.."

Lenke til kommentar

har du msn samtalen lagret på din pc, skriv den ut, gå og bank på døren til mobberens foreldre, be om å få snakke med, hvis dem utskriften av samtalen og gå stille og rolig ut derfra

 

MUHAHAHA :evil:

 

men gå til politiet og anmeld det, en anmeldelse om drapstrusler vil skremme leveren ut av ham :love:

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Alle som foreslo vold har ingenting i en hjelpetråd å gjøre.

 

Du har ikke erfaring? Personelig , har vold vært et stort hjelpemiddel, og jeg har opplevd skoleledelsen.. Dårlig.

 

Er en i klassen min som blir mobbet. Jeg ble tatt med på kontoret, for jeg hjalp han, Så sa bare læreren "Ja.. Om det stopper nå så driter vi bare i det... Hvis ikke får vi se mer på det.."

 

Hehe, det er akkurat det jeg har. :p

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Ville funnet hvem som tok innitiativ til mobbingen og gitt han god gammeldags juling, uten å si hvorfor bare rein juling. Med andre ord blind vold.

 

Men å ta saken gjennom lærer at det lureste, men som oftest føler jeg at de ikke gjør jobben sin som det skal og at det ikke resulterer i noen løsning.

 

I second that.

Lenke til kommentar
vist du like å kjefte på noen å klare å ver så frekk. greit, sikkert:P vett da faen eg. hadde gjort det sjøl men hadde ikke likt det

 

Senest idag fikk jeg en som mobber folk i klassen til å holde kjeft. Holdt han opp mot veggen og ba han gi faen i å slå meg ;)

 

Etterpå planla vi å kjøpe kebab på fredag :w00t:

Lenke til kommentar
Senest idag fikk jeg en som mobber folk i klassen til å holde kjeft. Holdt han opp mot veggen og ba han gi faen i å slå meg ;)

 

Etterpå planla vi å kjøpe kebab på fredag :w00t:

 

Nice ^^

Jeg føler også at jeg somehow blir venner med folk som mobbet andre.

Det funker ofte å ikke nødvendigvis banke dem, men bare vente til anledningen når di angriper.

Da bare viser du at du er sterkere, ved å legge dem i bakken eller noe lignende.

Og så later du som om det bare var tull, og blir venn med dem xD

Har funka for meg et par ganger, haha xD

Lenke til kommentar

Ikke en jeg vet om som ble mobbet på barneskolen og ungdomskolen fikk noe som helst effekt ut av at foreldre og lærere/rektor ble innblandet i saken, ting roet seg kanskje i 2-3 uker også var det samme oppstyr igjen.. De prøver som oftest, men det er rett og slett ett stort problem med mobbing..

 

Jeg har en lillesøster som går i 9 klasse nå, hadde jeg fått vite at hun hadde blitt mobbet i en lang periode hadde jeg straks tatt saken i egne hender og stilt meg på døren til personen/personene som mobbet henne, spurt foreldrene om og få snakket med vedkommende og spurt hvorfor h*n mobber min lillesøster.. Sagt klart i fra om at dette skulle det bli slutt på med engang og at jeg ikke ville høre en eneste gang til fra min lillesøster at hun blir mobbet på skolen(gjerne si det mens foreldrene står med ungen).. Hadde overhode ikke vært truende og hadde selvsagt ikke brukt vold mot en ungdomskole elev..

 

Jeg husker at jeg syntes 10klassingene var skumle når jeg gikk i 8 klasse, så vist en 18åring(som jeg går ut i fra at du er trådstarter?) viser seg på døren så ville værtfall jeg tenkt meg om litt lengre neste dag på skolen..

 

Det er helt forjævlig(går jeg ut i fra, aldri blitt mobbet men kjenner ett par som har fått gjennomgå) og bli mobbet å man blir ofte veldig usikker og selvtilliten er underdør matten i mange år fremover, og den tar lang tid og bygge opp igjen..

 

Hadde mobbing forsatt for fullt så vet jeg søren meg ikke hva jeg hadde gjort.. Banket driten ut av storebroren til mobberen elns, hehe :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...