Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 8,1 Pro. Etter oppstart går skjermen svart "Støttes Ikke" Hjelp!


Anbefalte innlegg

så etter oppstart etter BIOS, rett før den skal komme til login skjermen så går skjermen svart i 2-3 sekunder, etter det kommer skriften "Støttes ikke" opp på skjermen.

Hadde ikke dette problemet for 6 timer siden da jeg dro på jobb.

 

Bruker en TV som skjerm 32" med HDMI kabel.

Ingen nylige oppdateringer på pc'en (Både skjermdriver, windows updates eller lignende.

 

Er det noen som har hatt dette problemet tidligere eller vet åssen man får fikset det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det noe om du kobler fra skjermen, venter 10 sek. og deretter kobler den til igjen? Har du noen annen skjerm tilgjengelig som du kan bruke unde feilsøkning? Kan du gi litt info om hvilken maskinvare du har?

Jeg har prøvd å ta den ut og inn, men da kommer bare "mottar data" i 5 sekunder også kommer "støttes ikke tilbake".

 

Har uheldigvis ikke flere skjermer å bruke.

64-bit OS; 8 Gig ram husker ikke modell etc, Intel Q9400 Quad 2,66GHz, ATI Radeon 5850 grafikk kort, litt gammelt men funker.

 

Også Skjermen fungerer i safe mode.

Endret av idontdrinkndrive
Lenke til kommentar

Du har altså oppdatert bios?

 

Da anbefaler jeg deg at du restarter bios grundig ved å bruke C13 jumperen på hovedkortet ( mener de fleste har dette som standard ) og endrer på den sånn at Bios bli nullstilt , eventuelt kan du ta ut batteriet og koble det tilbake igjen.

Har ikke oppdater BIOS på noen år nå, kan helt ærlig ikke huske hvor lenge siden.

Lenke til kommentar

Så om du laster inn under Safe modus så kommer du inn til Windows?

Da kan det tyde på at skjermkortet ditt er på vei til å dø , Windows bruker en del 3d funksjoner og i sikkerhetsmodus er det kun det helt grunnleggende som fungerer.

 

Det du kan prøve er å fjerne helt alt av drivere til skjermkortet i safe modus og så se om det lar seg gjøre å komme inn i W 8.1 i vanlig modus igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper den installerte en skjermkortdriver igjen. Windows kan være rask til å installere en skjermkortdriver igjen om du er uten driver.

 

Ville prøvd å installere nyeste driver fra AMD.. Hvis ikke kan du prøve med en eldre versjon i tilfelle problemet kom med en oppdatering.

 

Kan du forsøke å endre oppløsning til det optimale for TVen når du har avinstallert driveren?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...