Gå til innhold

L4r5's Ølvettregler for den moderne nordmann (og nye landsmenn (Bare så dere ikke føler dere støtt fordi dere ikke fikk være med i tittelen))


L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg satt og kjedet meg og oppdaget at jeg hadde lyst på en øl. Da kom jeg til å tenke på at vi har fjellvettsregler, båtvettsregler og så videre og så videre. Men det mange nordmenn virkelig trenger er ØLVETTSREGLER! Og derfor har jeg nå tvunget meg selv (Ser dere hvordan jeg sliter for dere eller?) til å drikke en halv liter og skrive ned noen småregler:

 

Værsågod. :)

 

Dere kan takke meg senere.

 

Ølvettregler:

1: Tar du med øl på fest så drikker du dem eller lar dem stå igjen. Det som ikke drikkes tilfaller lokalets faste beboere

 

2: Har du øl og din kamerat er blakk og øl-løs deler du. H*n vil gjøre det samme med deg. Unntak fra denne regel er hvis det kun er en øl igjen.

 

3: Bor du i kollektiv så er det greit å forsyne seg av andres øl så lenge man kjøper inn igjen det man tar.

 

4: Man sier i fra om man tar andres øl!

 

5: Man lar det bestandig være igjen minst en øl til den rettmessige eieren i tilfelle du ikke rekker å handle inn nytt før h*n skal ta en øl.

 

6: Unntak fra regel 3, 4 og 5 inntreffer om ølets eier tydlig har forsøkt å gjemme ølene. F.eks. i grønnsakskuffen under en bunt gulerøtter. Det er egosentrisk og tillittsløst. Det straffes med at det er fritt frem til å drikke ølene. Man trenger ikke si fra, kjøpe nytt eller la noe stå igjen.

 

7: Har du ikke øl og er på fest. Aldri spør samme person om en øl to ganger på samme kveld. Denne regelen gjelder også for tobaksvarer (rullingspapir og/eller fyr ikke medregnet.)

 

8: Er det noen tvil så er det ølen med mest igjen som er din.

 

9: Del alderen din på 2, trekk fra 7. Etter dette antallet øl gir du fra deg mobilen din om du nylig har avlsuttet et forhold. Er du over 30 år så gjelder 8, uansett hvilket svar man får.

 

10: Det finnes ikke noe som heter "Øl med jorbærsmak" eller lignende! I ekte øl finnes det KUN malt, humle, vann og gjær.

 

11: Spanderer noen en øl på deg så gjør det samme med h*n en annen gang.

 

12: Aldri gå på byen med penger du ikke kan bruke. Øl er godt, men øl er dyrt.

 

13: Å si nei takk til en øl er uhøflig og en fornærmelse mot den som spanderer. Og ikke minst; Tenk på de stakkars barna i Saudi-Arabia hvor alkohol er forbudt!

 

14: Det er aldri for tidlig å åpne den første ølen. Klokka er jo tross alt over sju ett eller annet sted på kloden.

 

15: Prøv minst en gang å drikke din egen alder i halvlitere på et utested.

 

Kom gjerne med flere regler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16: Mobil, nøkler, lommebok, mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok,mobil, nøkler, lommebok...

Lenke til kommentar
Tenker jeg kommer til å gå etter den så fort som mulig etter at jeg har blitt myndig. Vet ikke hvor smart det er å drikke min egen alder i halvlitere før den tid.. :wee:

Høres lurt ut. Og husk at du også må drikke det i løpet av like mange minutter som alderen din også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...