Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Har vurdert å kjøpe meg en Samsung Galaxy S3 da jeg begynner å bli lei av iPhone og har lyst på noe nytt. Noen gode argumenter for å kjøpe denne? Hva er bra og hva er ikke så bra?

 

Ville vært fint om dere qoutet meg slik at jeg får notification :)

 

Du er en såkalt ubestemmelig forbruker, er du ikke? :) Du har sikkert allerede sett flere reviews av denne telefonen, sammenligningsfilmer mellom denne og iPhone, og har sikkert allerede dannet deg et visst bilde av fordeler/ulemper med begge telefoner.

 

Men jeg biter; Om du ønsker deg en større skjerm, og muligheten til å konfigurere og endre utseende på telefonen din som du selv ønsker, så er Android den _eneste_ muligheten på markedet. Og det er bred enighet om at Galaxy s3 er den beste android-telefonen på markedet for øyeblikket (selv om jeg selv foretrekker galaxy nexus og htc one x).

 

bryr du deg hverken om større skjerm eller å endre utseendet på telefon, for guds skyld hold deg til iPhone, eller vurder windows phone. Da får du gjerne et bedre design (noen vil sikkert være uenig) og et enklere OS å forholde deg til. Les om de forskjellige telefonene, og tenk på hva du egentlig bruker smarttelefonen din til.

 

Takk for svar :) Sitter faktisk å ser litt på S3 nå, men har ikke fått sett så mye da.

 

Synes rett og slett iPhone er blitt forferdelig kjedelig. Har hatt både iPhone 3g og er inne i mitt andre år på iPhone 4 og har derfor vurdert og skifte telefon. S3 ser spennende ut og er vel sammen med iPhone en av de heteste mobilene på markedet. Større skjerm liker jeg og synes OSet virker mer "fresht" for å si det på den måten.

 

Tenkte bare å få litt ulike erfaringer og slikt, da reviews ikke vil gi deg dette (ser ikke bort i fra at ikke alle reviews er nøytrale heller).

 

Ang. Windows phone så vet jeg ærlig talt ikke. Er ikke helt overbevist over metro og synes det blir litt for firkantet (bokstavelig talkt :p) og kjedelig. Skal være ærlig og si at jeg ikke har sett spesielt mye på Windows phones.

 

Men igjen, tusen takk for svar, setter pris på det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det rimeligst å skaffe seg en S3 nå? Dama har en iPhone 3GS, som begynner å dra på årene. Hun har ikke blitt så imponert over iPhone 5, og begynner å bli litt lei det samme trauste OS`et. Hun fikk prøve en S3 her forleden, og fallt veldig for skjermen og kamera på mobilen, og da ble den ett alternativ.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har vurdert å kjøpe meg en Samsung Galaxy S3 da jeg begynner å bli lei av iPhone og har lyst på noe nytt. Noen gode argumenter for å kjøpe denne? Hva er bra og hva er ikke så bra?

 

Ville vært fint om dere qoutet meg slik at jeg får notification :)

 

Du er en såkalt ubestemmelig forbruker, er du ikke? :) Du har sikkert allerede sett flere reviews av denne telefonen, sammenligningsfilmer mellom denne og iPhone, og har sikkert allerede dannet deg et visst bilde av fordeler/ulemper med begge telefoner.

 

Men jeg biter; Om du ønsker deg en større skjerm, og muligheten til å konfigurere og endre utseende på telefonen din som du selv ønsker, så er Android den _eneste_ muligheten på markedet. Og det er bred enighet om at Galaxy s3 er den beste android-telefonen på markedet for øyeblikket (selv om jeg selv foretrekker galaxy nexus og htc one x).

 

bryr du deg hverken om større skjerm eller å endre utseendet på telefon, for guds skyld hold deg til iPhone, eller vurder windows phone. Da får du gjerne et bedre design (noen vil sikkert være uenig) og et enklere OS å forholde deg til. Les om de forskjellige telefonene, og tenk på hva du egentlig bruker smarttelefonen din til.

 

Takk for svar :) Sitter faktisk å ser litt på S3 nå, men har ikke fått sett så mye da.

 

Synes rett og slett iPhone er blitt forferdelig kjedelig. Har hatt både iPhone 3g og er inne i mitt andre år på iPhone 4 og har derfor vurdert og skifte telefon. S3 ser spennende ut og er vel sammen med iPhone en av de heteste mobilene på markedet. Større skjerm liker jeg og synes OSet virker mer "fresht" for å si det på den måten.

 

Tenkte bare å få litt ulike erfaringer og slikt, da reviews ikke vil gi deg dette (ser ikke bort i fra at ikke alle reviews er nøytrale heller).

 

Ang. Windows phone så vet jeg ærlig talt ikke. Er ikke helt overbevist over metro og synes det blir litt for firkantet (bokstavelig talkt :p) og kjedelig. Skal være ærlig og si at jeg ikke har sett spesielt mye på Windows phones.

 

Men igjen, tusen takk for svar, setter pris på det :)

Har vurdert å kjøpe meg en Samsung Galaxy S3 da jeg begynner å bli lei av iPhone og har lyst på noe nytt. Noen gode argumenter for å kjøpe denne? Hva er bra og hva er ikke så bra?

 

Ville vært fint om dere qoutet meg slik at jeg får notification :)

 

Du er en såkalt ubestemmelig forbruker, er du ikke? :) Du har sikkert allerede sett flere reviews av denne telefonen, sammenligningsfilmer mellom denne og iPhone, og har sikkert allerede dannet deg et visst bilde av fordeler/ulemper med begge telefoner.

 

Men jeg biter; Om du ønsker deg en større skjerm, og muligheten til å konfigurere og endre utseende på telefonen din som du selv ønsker, så er Android den _eneste_ muligheten på markedet. Og det er bred enighet om at Galaxy s3 er den beste android-telefonen på markedet for øyeblikket (selv om jeg selv foretrekker galaxy nexus og htc one x).

 

bryr du deg hverken om større skjerm eller å endre utseendet på telefon, for guds skyld hold deg til iPhone, eller vurder windows phone. Da får du gjerne et bedre design (noen vil sikkert være uenig) og et enklere OS å forholde deg til. Les om de forskjellige telefonene, og tenk på hva du egentlig bruker smarttelefonen din til.

 

Takk for svar :) Sitter faktisk å ser litt på S3 nå, men har ikke fått sett så mye da.

 

Synes rett og slett iPhone er blitt forferdelig kjedelig. Har hatt både iPhone 3g og er inne i mitt andre år på iPhone 4 og har derfor vurdert og skifte telefon. S3 ser spennende ut og er vel sammen med iPhone en av de heteste mobilene på markedet. Større skjerm liker jeg og synes OSet virker mer "fresht" for å si det på den måten.

 

Tenkte bare å få litt ulike erfaringer og slikt, da reviews ikke vil gi deg dette (ser ikke bort i fra at ikke alle reviews er nøytrale heller).

 

Ang. Windows phone så vet jeg ærlig talt ikke. Er ikke helt overbevist over metro og synes det blir litt for firkantet (bokstavelig talkt :p) og kjedelig. Skal være ærlig og si at jeg ikke har sett spesielt mye på Windows phones.

 

Men igjen, tusen takk for svar, setter pris på det :)

 

Om du syntes iPhone har blitt kjedelig, så er det vel ett lett valg? iPhone 5 er ute, og iPhone 5s neste år kommer til å se lik ut både i design og i OS, så du får ingen andre alternativer der. Og da gjenstår bare Android/Gs3 om du ikke er interessert i Windows Phone. :)

Lenke til kommentar

Hvor er det rimeligst å skaffe seg en S3 nå? Dama har en iPhone 3GS, som begynner å dra på årene. Hun har ikke blitt så imponert over iPhone 5, og begynner å bli litt lei det samme trauste OS`et. Hun fikk prøve en S3 her forleden, og fallt veldig for skjermen og kamera på mobilen, og da ble den ett alternativ.

 

Prisguide.no om du vil ha ulåst, skal den være låst med abonnement, så må du sjekke med opperatør. Men blir nok uansett billigst å kjøpe uløst med abonnement ved siden av.

 

Et kjapt søk på prisguide viser at multicom har den billigst til 4375,-. Selv ville jeg anbefalt å legge en hundrelapp ekstra og kjøpe den på komplett.no for god service sammen med rask og trygg levering.

Lenke til kommentar

Hvordan er batterilevetiden til folket? Er ganske skuffa over min, syntes den presterer vesentlig dårligere enn både S2 og Note som jeg tidligere hadde. Må som regel lade to ganger daglig, midt på dagen og før jeg legger meg. Skal dog sies at jeg pendler cirka to timer på buss hver dag hvor mobilen blir flittig brukt og skjermen på relativt høy lysstyrke, men syntes fortsatt det er ganske overdrevent.

 

Scenario: Står opp klokka 8, drar til bussen halv ni, bruker mobilen ganske hyppig, men forsatt av og på frem til halv ti, så er det skole frem til to, hvorpå jeg kanskje sender opptil 20 meldinger til sammen, også tar jeg bussen hjem igjen og er hjemme rundt fire. På dette tidspunktet er batteriet som regel under 40%, gjerne bortimot 10-20%.

 

Håper det blir bedre med Jelly Bean.. Noen som har slitt med dårlig batteri og opplevd det bedre med fabrikkinstillinger og cacheclear?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Batteri, en stor forskjell fra S1 til S3 har vert hvor mye tethering drar. Kunne knapt skru det på S1 uten å ha klar ladekabelen. Med S3 er det faktisk mulig å vente noen timer på fly og bruke laptopen uavbrutt og fortsatt ha godt med batteri når man sender melding om at joda, flyet er i rute.

 

Strålende fornøyd, så det blir neppe kjøpt ny mobil i 2013...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hvordan er batterilevetiden til folket? Er ganske skuffa over min, syntes den presterer vesentlig dårligere enn både S2 og Note som jeg tidligere hadde. Må som regel lade to ganger daglig, midt på dagen og før jeg legger meg. Skal dog sies at jeg pendler cirka to timer på buss hver dag hvor mobilen blir flittig brukt og skjermen på relativt høy lysstyrke, men syntes fortsatt det er ganske overdrevent.

 

Min erfaring er god batteritid. Det var noen dager rett etter jeg fikk den at jeg brukte den og hadde hatt skjermen på i ca 4-5 timer. Hadde på strømsparing og maks lysstyrke. Den holdt ut dagen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å fjerne notifikasjonsbaren på låseskjermen? Synes det er fugly med en svart stripe på toppen av skjermen, når jeg bare skal sjekke klokka.

 

Original ROM.

 

Jeg er ikke sikker på om du kan gjøre det i stock android, men jeg vet enkelte launchere kan gjøre dette. Du trenger ikke roote eller å bytte ROM for å legge inn disse og det finnes alt for mange til at jeg kan komme med noen anbefalinger, men her er et google søk som kan hjelpe deg på vei. Videre så er det vanlig at man skjuler notification baren for så å legge til en gesture for å få den frem, google it.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hvor er det rimeligst å skaffe seg en S3 nå? Dama har en iPhone 3GS, som begynner å dra på årene. Hun har ikke blitt så imponert over iPhone 5, og begynner å bli litt lei det samme trauste OS`et. Hun fikk prøve en S3 her forleden, og fallt veldig for skjermen og kamera på mobilen, og da ble den ett alternativ.

 

Prisguide.no om du vil ha ulåst, skal den være låst med abonnement, så må du sjekke med opperatør. Men blir nok uansett billigst å kjøpe uløst med abonnement ved siden av.

 

Et kjapt søk på prisguide viser at multicom har den billigst til 4375,-. Selv ville jeg anbefalt å legge en hundrelapp ekstra og kjøpe den på komplett.no for god service sammen med rask og trygg levering.

 

Ikke alltid billigst å kjøpe kontant;)

Lenke til kommentar
Jeg satte et widescreen-bilde som startskjerm. Hvordan får jeg slik at når jeg scroller til siden, så vil jeg se mer av bildet? (Hvis dere skjønner :p )
Bruker du Touchwiz? Usikker på om det går då
Tror ikke det?! Har ikke lastet ned noe ihvertfall.

 

Då har du nok Touchwiz ;) Du trenger enten å roote, eller installere ein annan launcher for å få bakgrunnsscrolling. Du kan teste ut Apex eller Nova og sjå om du liker dei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...