Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Langvarig hoste


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Rundt juletider i fjor fikk jeg influensa samt en hoste som ikke vil gi seg. Januar og Februar var helt forferdelig når det gjaldt hostingen. Ble sendt på røntgen å hadde brist i to ribbein pga all hostingen. Smertene er borte, men hoster enda ganske mye, ikke like ille som før, men det har nå vart i nesten et halvt år, så kjenner jeg begynner å bli litt små lei fordi det går utover nattesøvn. På røntgen fant de ikke noe unormalt å blodprøvene er fine. Så lurer på hva dette kan være for noe? Fikk beskjed av legen tidligere i år at det kunne være virus infeksjon, men skal det virkelig ta så lang tid før man blir bra igjen?



Anonymous poster hash: 948ab...af0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en mild forkjølelse som varte i nesten et halvt år. Den var ikke alvorlig men irriterende. Når jeg tilslutt gikk til legen vant de ut at jeg hadde høye crp verdier eller noe sånn som visstnok indikerte at jeg hadde en infeksjon en eller annen plass i kroppen. Fikk en kur som skulle hjelpe og det forsvant.

Lenke til kommentar

For en god del år siden hadde jeg hoste som varte utrolig lenge - såpass lenge siden at jeg ikke husker hvor lenge det varte, men det var snakk om flere måneder. Det var også såpass kraftig hoste at jeg hostet til jeg nesten følte at jeg holdt på å kaste opp.

 

Legen fant ingenting, men jeg ventet såpass lenge før jeg gikk til ham også at det nok var på retur da jeg var hos ham og det ga seg helt en stund etter det igjen.

 

Ikke så mye hjelp kanskje, men ihvertfall en bekreftelse på at "vanlig" hoste kan vare veldig lenge før det går over. En bør nok ta seg en tur til lege for sjekk, men det høres det jo ut som du allerede har gjort. Om det er en stund siden, så ville jeg vurdert å ta en tur til for å sjekket det med tanke på at det har vart såpass lenge - om ikke så er det vel bare å ta tiden til hjelp...

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...