Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerne menisk - nødvendig?


Anbefalte innlegg

Hei!

For ni måneder siden fikk jeg en bøttehankruptur av indre menisk, som ble operert og sydd sammen igjen. Åtte måneder senere røk jeg den igjen, og siden det er andre gang er det ikke mulig å prøve å sy på nytt. Nå skal menisken fjernes, men jeg er usikker på om det er det beste. Har hørt at mange klarer å trene seg veldig godt opp igjen uten å fjerne menisken. Fjerning av menisk øker risikoen for kneslitasje, noe jeg vil gjøre hva som helst for å unngå siden jeg bare er 20 år.

Har noen noe erfaring med dette? Hvordan føles det etter å ha fjernet menisken/hvordan har det gått å ikke gjøre det? Å fjerne menisken nå vil jo gjøre det fort mye bedre igjen, men er det langsiktig gunstig å la den bli, eller gjør det bare mer skade for kneet å gå med en skadet menisk? Personlig er kneet mitt en del stivt og ømt, og jeg klarer ikke gå veldig langt uten å ty til krykker. Men det er mest sannsynlig inflammasjon som følge av traumet, og vil gå over etter en stund. Kneet har ikke låst seg. 

Håper noen har erfaring med dette, er veldig usikker på hva jeg skal gjøre!

 



Anonymous poster hash: e9ab3...0c0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...