Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Paracet og alkohol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Paracet får vel maks effekt etter omtrent 1 time vil jeg tro , 2 paracet fungerer derimot litt kjappere, 1/2 time.

Halveringstiden på Paracet er 2-3 timer.

 

Om du ønsker at all paraceten skal være ut av kroppen er det vel estimert et halvt døgn om jeg ikke husker helt feil , men det skal gå an å drikke etter omtrent 2 timer , men ikke noe jeg anbefaler.

 

 

 

Egenskaper: Klassifisering: AnalgetikumAntipyretikum. Virkningsmekanisme:Sentral og perifer analgetisk effekt, antipyretisk effekt over varmereguleringssenteret i hypothalamus. Påvirker ikke hemostasen og irriterer ikke gastrointestinalslimhinnen. Paracetamol forbruker glutation som beskytter mot skadelig effekt av paracetamols reaktive metabolitt. Lavt glutationinnhold i utsatte vev disponerer for organskade. AbsorpsjonRaskt og nær fullstendig etter oralt inntak. Maks. plasmakonsentrasjon etter 1/2-1 time, peroralt, noe senere for stikkpillene. Fordeling: Jevn. Distribusjonsvolum ca. 1 liter/kg.Halveringstid2-3 timer. Terapeutisk serumkonsentrasjon: 0,033-0,133 mmol/liter (5-20 μg/ml). Metabolisme: Hovedsakelig til glukuronider og sulfatkonjugater i lever. En mindre fraksjon konverteres av en cytokrom P-450-avhengig oksydase. Utskillelse: Via nyrene.

 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/paracet-weifa-562628

Lenke til kommentar

 

De fleste medisiner kan taes med alkohol

Det er ikke selve blandingen som er problemet. Det er at både alkohol og en rekke medisiner brytes ned av leveren, og det kan derfor være skadelig å kombinere disse i større mengder pga. fare for leverskade.

 

Alt er farlig i større mengder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...