Gå til innhold

Reklamasjon på Apple sin nettbutikk


Shiv73

Anbefalte innlegg

 

Heisann.

 

Har bare et kjapt spørsmål.

Jeg har kjøpt en Macbook pro via Apple sin nettbutikk for noen dager siden, men har i etterkant vært skeptisk på om jeg har reklamasjon på den siden jeg kjøpte den fra nettbutikken deres. Hvis det er noen av som vet svaret på dette så hadde det vært supert :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har reklamasjonrett som fra alle andre butikker. Likevel ville jeg aldri handlet direkte fra Apple da de notorisk forsøker å sno seg unna. Jeg vil alltid holde en større kjede imellom meg og Apple, slik at de tar støyten dersom problemer skulle dukke opp. Tenker da på Elkjøp/Lefdal/Expert/Komplett osv. ved reklamasjonstvister vil man da kunne ta det med butikken, og ikke direkte med Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, du har det. Så lenge du bestilte via et *.no domene har du reklamasjonsrett på maskinen. Eplehuset vil f.eks. ta seg av reparasjon hvis du har kvitteringen.

Trenger ikke å være et .no. Holder med at nettbutikken retter seg mot norske forbrukere. F.eks så har Lefdal .com-domene, men må likevel forholde seg til norske lover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dropp product plan med mindre du ønsker veiledning og hjelp fra Apple. Det er ingen hjelp for å dekke feil på produktet ditt.

 

Du har 5 års reklamasjonsfrist på MBPen din, det vil si at du skal få rettet feil ved produktet så lenge du ikke er skyld i dette selv.

Med den 5 års reklamasjonsfristen, kan jeg bare gå til hvilket som helst Apple store og få den fikset, hvis macen blir ødelagt, og det ikke er min skyld?

Lenke til kommentar

Du har reklamasjonrett som fra alle andre butikker. Likevel ville jeg aldri handlet direkte fra Apple da de notorisk forsøker å sno seg unna. Jeg vil alltid holde en større kjede imellom meg og Apple, slik at de tar støyten dersom problemer skulle dukke opp. Tenker da på Elkjøp/Lefdal/Expert/Komplett osv. ved reklamasjonstvister vil man da kunne ta det med butikken, og ikke direkte med Apple.

Sånn for ordensskyld, så har iallefall de fleste store Elkjøp butikkene autorisert Apple verksted, så de tar imot om du har kjøpt den et annet sted (feks Apple.no), men da må du ha med kvitteringen for kjøpet.

 

Kan også levere om den er kjøpt i utlandet, men da kunn innen for 1 års garanti tiden.

 

Går ut ifra at dette gjelder alle autoriserte apple verksteder.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...