Gå til innhold

Super Street Fighter 4



Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om man skulle kunnet spille på tvers av plattformene hadde selskapene vært nødt til å samarbeide om en løsning for å gjøre det mulig. Det vil da igjen føre til at de begge ville vært mer eller mindre like, noe som ikke gjør at noen av dem får et overtak på den andre. Det er selvfølgelig uaktuelt for selskaper som er i businessen om å lage penger. Ikke ser jeg noe særlig stort problem med det heller, da det sørger for at alle stiller likt med de samme kontrollerne.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha spillet mitt, NAAAAAAO :D

 

Er så utålmodig. Kjøpte ps3-utgaven ja. Antar at man ikke kan spille mot folk på xbox? Litt synd at spillerbasen deles på den måten:\ Jeje

 

 

Om man skulle kunnet spille på tvers av plattformene hadde selskapene vært nødt til å samarbeide om en løsning for å gjøre det mulig. Det vil da igjen føre til at de begge ville vært mer eller mindre like, noe som ikke gjør at noen av dem får et overtak på den andre. Det er selvfølgelig uaktuelt for selskaper som er i businessen om å lage penger. Ikke ser jeg noe særlig stort problem med det heller, da det sørger for at alle stiller likt med de samme kontrollerne.

 

En gang i tiden kunne man faktisk spille på pc mot mac-gamere online, og onlinespilling på tvers av plattformer er noe jeg og har savnet sårt siden den gang. Det er vel som Lakus sier penger det står på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vær så snill folkens, når dere lager en lobby, spesielt i Ranked, ikke sett matchen til 1 runde og 30 sekunder. Det er helt greit å kjøre gjennom singleplayer arcade på denne måten, men når man spiller mot andre ses dette ned på, veldig.

 

Player og Battle points betyr faktisk ingenting når det kommer til stykket (Med mindre du har over 10000 eller tilsvarende, men da tilbringer du sikkert ikke mye tid på Ranked lenger allikevel), så ikke forsur online samfunnet med lobbyer som bærer preg av at du helst bare vil bli ferdig, og ikke spille spillet.

Mens vi er på emnet, er det et stort mysterium for meg og de fleste andre jeg kjenner i miljøet at denne typen matchmaking i det hele tatt er tillatt i SSFIV, vi hadde de samme probleme i SFIV..

 

 

Om man skulle kunnet spille på tvers av plattformene hadde selskapene vært nødt til å samarbeide om en løsning for å gjøre det mulig. Det vil da igjen føre til at de begge ville vært mer eller mindre like, noe som ikke gjør at noen av dem får et overtak på den andre. Det er selvfølgelig uaktuelt for selskaper som er i businessen om å lage penger. Ikke ser jeg noe særlig stort problem med det heller, da det sørger for at alle stiller likt med de samme kontrollerne.

 

Som du forhåpentligvis har fått med deg er det helt smertefritt å spille TF2 og CS:S på steam nå på tvers av plattformene PC og MAC :) Nå må vi bare få Xbox live og PSN på samme frekvens og...

Uansett, det var det fra meg for denne gang. :)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

For de som er interessert så er EVO 2010 i full gang, og semifinalene i SSFIV blir spillt i kveld. De som står igjen er:

 

Winners bracket:

• Daigo Umehara (Ryu) vs. Lamerboi (Guile)

• Shizza (Chun-Li) vs. Alex Valle (Ryu)

• J.R. Rodriguez (Akuma) vs. Mike Ross (E. Honda)

• Dr. Chaos (Ken) vs. Soon Young Yim

• Justin Wong vs. Arubi "RB" Kao

• Vance "Vangief" Wu (Zangief) vs. Banana Ken

• Henry Cen vs. Rico Suave (Abel)

• Ricky Ortiz (Rufus) vs. Ari "fLoE" Weintraub (Chun-Li, Rufus, Sagat)

 

Losers bracket:

• John Choi (Ryu) vs. Sanford Kelly (Sagat, Cammy)

• Big Marcus vs. Infiltration (Akuma, Juri)

• Tokido (Akuma) vs. Hugo101 (M. Bison)

• Juicebox Abel (Abel) vs. Wolfkrone (C. Viper)

• Arturo "Sabin" Sanchez (Rose, Dhalsim) vs. WarahK (Guile)

• Eita (Akuma) vs. GamerBee

• L.I. Joe vs. FYC Ryder (Abel)

• Tatsu (Vega) vs. Online Tony (Seth)

 

Live stream finnes her: http://evo2k.com/live/ (starter midnatt norsk tid, etter Tekken 6)

Endret av Kuma
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sånn for de som vil ta den helt ut (alt for bokstavelig talt) kan man nå kjøpe Street Fighter kondomer!

 

Kilde: http://www.eventhubs...ighter-condoms/

 

Det gjør seg med joystick, er det slik å forstå?

 

Hvor mye vil man få ut av dette spillet når man ikke egentlig bryr seg om å spille på nett? Jeg har veldig lyst på det for å mimre, men samtidig vet jeg at jeg ikke vil være på langt nær god nok til å gjøre annet enn å kanskje fullføre spillet med et par karakterer.

Lenke til kommentar

Er det noen magiske triks jeg må utføre for å vise youtube trailerne i åpningsposten som pleide funke før ? Ser det funker helt fint i andre tråder ennå, hva skjer?

 

Edit: Jeg fant det ut til slutt. Jeg må seriøst bli litt mer techsavvy! Uansett, om dere ikke har sett trailerene i tittelposten ta en titt :)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Det gjør seg med joystick, er det slik å forstå?

 

Hvor mye vil man få ut av dette spillet når man ikke egentlig bryr seg om å spille på nett? Jeg har veldig lyst på det for å mimre, men samtidig vet jeg at jeg ikke vil være på langt nær god nok til å gjøre annet enn å kanskje fullføre spillet med et par karakterer.

 

Heisann! SSFIV er hvis man spiller helt alene en ganske middelmådig affære. Det er gøy å sloss single player og man får se en del allrighte animeclips (mange av disse er uh, tvilsom kvalitet riktignok), og motstanderne kan stilles inn fra very easy opp til helt brutale nivåer. Men man bør absolutt ha en kompis ved siden av som man kan erte eller gi en ørefik avhengig av hvordan kampene går. :)

 

Personlig savner jeg championship mode (liga-aktig ranking system fra original SFIV) men ranked matches, endless battle og tournaments er alle helt kurante hvis man vil finne litt menneskelig motstand. Når spillet er såpass billig som det er føler jeg meg ganske trygg på å anbefale deg å prøve det ut. :)

 

Edit: Jeg må nevne at selv om jeg savner Championship mode syns jeg de ekstra karakterene, de nye ultraene for alle karakterer og alt annet nytt mer enn veier opp for CM.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...

USIV begynner å nærme seg nå, og vi har endelig fått en håndfast dato for konsollversjonene som vil bli tilgjengelige 3. eller 4. juni allerede, tidligere enn først ventet. PC versjonen er fremdeles satt til august, såvidt det er meg kjent.

 

For de som evt ikke er kjent med hva nyversjonen inneholder:

 

- Fem nye karakterer (Hugo, Poison, Rolento, Elena og Decapre)

- Seks nye baner

- Online training mode, Elimination mode

- Drastisk rebalansering av alle karakterer

 

 

Her er en av de ferskere offisielle get hype trailerne:

 

 

Med det samme jeg er her må jeg også legge inn ett godt ord for nosoundgaming.org. Dette er et foreløpig ganske lite men veldig aktivt community som jevnlig arrangerer online turneringer i spill som Super Street Fighter IV: Arcade Edition 2012, King of Fighters, Tekken 6, Starcraft 2 og Hearthstone. Det er gratis å bli med og ta del i turneringer, og best av alt, noen av turneringene har cash prizes. Det holdes f.eks i dag en turnering i SSFIV der premiene er 30€ og et par Steam-spill.

 

Hvis alt går som det skal vil turneringen streames på http://www.nosoundgaming.org/twitch/NSG_tournament. Start klokken 15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...