Gå til innhold

Super Street Fighter 4



Anbefalte innlegg

Super Street Fighter 4

ssf4logo-1024x588.jpg

Dette er en tråd for generell småprat, matchmaking og diskusjon rundt SSF4 som utgis i Norge 30. April 2010.

 

Street Fighter 4 er utgitt for PC, PS3 og XBOX mens SSF4 såvidt vi vet kun utgis for PS3 og XBOX, tar derfor sjansen på å legge denne tråden til Felles Konsollspill, om mods vil må de gjerne flytte på meg.

 

Trailers:

Bakgrunn:

For ett år siden ble 90-tallets 2D-kampspill revitalisert til de grader med utgivelsen av Street Fighter 4 som bragte den intense spenningen fra dunkle arkade-dager til dagens maskiner og konsoller. Street Fighter 4 tok på mange måter fighter genren 15 år tilbake, til et kjært gjensyn med det klassiske gameplayet som slukte haugevis av tiere mens jeg og mange andre unger med meg sto samlet rundt Street Fighter 2 i spillehallen. SF4 byr også på god online funksjonalitet, omfattende rankingsystem og replays som andre kan se og lære av.

 

SF4 høstet høstet jevnt over fantastiske anmeldelser og ble ifølge metacritic.com Årets spill 2009 for PC, #2 på Xbox og #3 på PS3. Link.

 

Nå dukes det derimot for utgivelsen av Super Street Fighter 4, og siden jeg ikke kunne se at det finnes noen lignende tråder på dette forumet, og jeg nekter å tro at jeg er den eneste nordmannen som er lidenskapelig opptatt av fenomenet Street Fighter, opprettes herved denne tråden.

 

Super Street Fighter 4 Features:

- 10 nye slåsskjemper å denge eller bli dengt med (8 gjensyn fra tidligere SF spill + 2 nye karakterer, Juri og Hakan), totalt 35 spillbare karakterer

- Bonus stages fra SF2 er tilbake

- En rekke justeringer for eksisterende karakterer (Ny ultra combo for samtlige karakterer m.m.)

- Nye online modes (2v2-4v4 Team Battles, forbedret replay system, 8 player endless battle)

- Ny musikk, baner og kostymer

- Tournament mode som lar deg sette opp mindre turneringer selv

 

SFIV og SSFIV ressurser:

SF IV Anmeldelse - Gamer.no's spillanmeldelse

Gamer.no - andre SSF4 artikler og trailere på Gamer.no

Eventhubs.com - Nyheter rundt SF4, strategier og tips for nye og mer erfarne spillere

Streetfighter4forums.com - Sosialt Street Fighter nettverk med turneringer, diskusjon og chit-chat

Shoryuken.com - Forum for en del kjente fighterspill generelt, høyt nivå med mye å plukke opp for nye og mer avanserte spillere

Round1ko.com - Norsk forum og community for SF4 og andre fighters

Ranking Battles Norway - Norsk fighterspill ladder og turneringer, nyheter m.m

 

SSFIV Anmeldelser:

Metacritic side

Gamer.no - 8 / 10

Spillmagasinet.no - 6 / 6

FZ.se's anmeldelse - 5 / 5

Dagbladet's anmeldelse - 5 / 6

Gametrailers.com video anmeldelse - 9.3

IGN.com's anmeldelse m/video anmeldelse - 9.0 / 10

Gamereactor.se's anmeldelse - 9 / 10

Ironstarmovement.com's anmeldelse - 8.5

Videogamer.com's anmeldelse - 9.0

 

SSFIV spar-liste:

I denne seksjonen finner du ID's til andre brukere her på forumet som er interessert i matches eller spars. Legg igjen ditt gamer ID i en post eller forum PM så legger jeg deg til.

PSN ID:

Couchfigher4

TiLT42

Bulldagg

 

Xbox Gamer ID:

Dette innlegget oppdateres jevnlig så ta en titt nå og da for oppdateringer. Tråden er ment for generell diskusjon rundt Super Street Fighter IV men også matchmaking, spar requests, gameplay diskusjon og SF nyheter generelt. Det er bare å la seg rive med. :)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt spillet for 22,5 pund fra zavvi.com =)

 

Som sjølv med dagens lave pundkurs er over 200 kr og dermed blir det mva og tolldeklarasjonsgebyr i tillegg (om det var prisen utan frakt, that is). Elkjøp/Lefdal har spelet til 349,- om du ikkje MÅ ha det på release-dato :)

Lenke til kommentar

Hkon:

 

SF4 er litt lettere for en som er helt blank på genren å sette seg ned og ha det moro med enn en del andre spill, man klarer som regel å hamre ut en del kule specials uten å ha særlig med forkunskaper. Når man tar skrittet videre til ranked og tournament mode på nett må man sette seg mer inn i spillet og lære seg eller i det minste vite om en del dypere teknikker. Spillet tillater litt slack og enkelte snarveier på d-pad eller stikka for å få ut moves, men timingen kan være streng, spesielt når man prøver få inn de mer avanserte komboene.

 

Du har 2 typer karakterer, "input" karakterer som bruker f.eks input som i bildet under for triks, og "charge" karakterer som må holde f.eks ned ca 2. sek, opp og slag eller spark.

 

Edit: Du velger selv om du vil bruke d-pad eller analog stikke. For de fleste får man best kontroll med D-pad'en. Aller helst bør man ha en fight stick eller fight pad. (Madcatz har veldig gode fight pads som ikke er helt urimelige i pris, vil anbefale en sånn om du spiller på xbox ihvertfall da standardkontrolleren visstnok er et lite mareritt for kampspill)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Ang. CE: http://www.capcom-europe.com/forum/showpost.php?p=638891&postcount=17

 

Ser ikke ut til at vi får CE i Europa med det første, hvis ikke man klarer å få det importert. Egentlig merkelig, omtrent alt av CE til SF4 ble revet bort lenge før det kom i hyllene i butikkene.

 

Spartakus, klart jeg skal ha SSF4 :)

 

Ai ai ai, da tror jeg ikke at jeg skal skaffe spillet med det første. Får vel se hva jeg kan finne på nettet etter at det har kommet ut.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har SF IV for ps3 som kunne tenke seg å sparre litt, eller som skal begynne sporenstreks når SSF IV slippes?

 

Legg meg gjerne til på PSN eller legg igjen beskjed her så jeg får lagt dere til?

 

Jeg ligger på G2A i championship mode men spiller som en G3 for øyeblikket, prøver venne meg til en ny stikke. Hadde vært gøy å ta noen matcher med folk her. :)

Lenke til kommentar

Har bestilt spillet for 22,5 pund fra zavvi.com =)

 

Som sjølv med dagens lave pundkurs er over 200 kr og dermed blir det mva og tolldeklarasjonsgebyr i tillegg (om det var prisen utan frakt, that is). Elkjøp/Lefdal har spelet til 349,- om du ikkje MÅ ha det på release-dato :)

 

Jeg bestilte en helg det var 10% of eller 2pund of elns så jeg klarer meg, men takk for at du passer på meg.

 

Couchfighter: takk for informativ post! Tror jeg drøyer Madcatz-en til jeg får spilt litt, får se hvor keen jeg blir=) (vil bruke min ps3 så er vel ikke så mye stress)

Lenke til kommentar
Tror jeg drøyer Madcatz-en til jeg får spilt litt, får se hvor keen jeg blir=) (vil bruke min ps3 så er vel ikke så mye stress)

 

Den skjønner jeg godt, og PS3 kontrolleren er helt ok, mange som er helt fornøyde med den. Jeg kan bli litt sliten i tommeln av d-pad'en under lengre økter men det er jo bare å moderere seg litt ;)

 

Siden du skaffer spillet til PS3, si ifra når du har skaffa deg spillet da så tar vi noen slag. :)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Må desverre prøve å ignorere dette spillet til det eventuelt annonseres for PC.. <_<

 

Smule merkelig at SSF IV ikke gis ut på PC når SF IV gjorde det.

SSF IV blir visstnok ikke å se i arkader heller!

 

Nå kom riktignok PC utgaven av originalen en del senere enn konsollutgavene så vi får håpe det kommer etterhvert.

 

Fant en kommentar om PC versjon fra Yoshinori Ono som var "Project Manager" for SF IV:

 

Translation:

Interview with Yoshinori Ono

Will we have a PC Version (of SSF4) or PSP

As you know, it's not a technical issue since adapting the game for PC would not be a problem for us. It is just that last year, SF4 has been the second most pirated game on PC. This is the source of our hesitation. Of course we would like to find a way to propose the game to all for whom the PC is their main gaming system but it would be difficult to occult such a risk. We are still seeking ways to bypass the piratage issue but we still have no solution....

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Farger og taunts må låses opp som jeg har forstått det, men skal være litt lettere å låse opp enn i SF IV.

 

Edit: ok, veldig mye lettere! En kar på Shoryuken.com som har fått tak i spillet før release sa han låste opp 3 farger og taunts på en gjennomspilling på normal diff.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Må desverre prøve å ignorere dette spillet til det eventuelt annonseres for PC.. <_<

 

Smule merkelig at SSF IV ikke gis ut på PC når SF IV gjorde det.

SSF IV blir visstnok ikke å se i arkader heller!

 

Nå kom riktignok PC utgaven av originalen en del senere enn konsollutgavene så vi får håpe det kommer etterhvert.

 

Fant en kommentar om PC versjon fra Yoshinori Ono som var "Project Manager" for SF IV:

 

Translation:

Interview with Yoshinori Ono

Will we have a PC Version (of SSF4) or PSP

As you know, it's not a technical issue since adapting the game for PC would not be a problem for us. It is just that last year, SF4 has been the second most pirated game on PC. This is the source of our hesitation. Of course we would like to find a way to propose the game to all for whom the PC is their main gaming system but it would be difficult to occult such a risk. We are still seeking ways to bypass the piratage issue but we still have no solution....

 

Takk for info! På en måte ser det litt lyst ut siden det nesten ville vært rart om pirater var den eneste grunnen til at det ikke kommer. (Pirater eller ikke, skulle jo tro de tjener mer penger enn de taper uansett). Men hvis de virkelig mener de må ha en 100% sikker piratbeskyttelse for å slippe spillet, spørs det vel. Vet ikke om noen har prestert noe sånt til dags dato.

Lenke til kommentar
Takk for info! På en måte ser det litt lyst ut siden det nesten ville vært rart om pirater var den eneste grunnen til at det ikke kommer. (Pirater eller ikke, skulle jo tro de tjener mer penger enn de taper uansett). Men hvis de virkelig mener de må ha en 100% sikker piratbeskyttelse for å slippe spillet, spørs det vel. Vet ikke om noen har prestert noe sånt til dags dato.

 

Husker jeg forbannet enkelte kompiser opp og ned for at de lasta ned SF IV på torrent, helt idiotisk. Såvidt jeg vet kan man ikke gå online med piratutgaven heller, da er jo nesten hele vitsen borte eller hva? Jeg trodde egentlig at den begrensede onlinefunksjonaliteten i piratversjonen ville funke som "kopibeskyttelse" i seg selv.

 

Capcom holder seg mest til konsoll utgivelser og jeg skjønner veldig godt at de blir svært skeptisk til videre utgivelser på PC når de ser hvor sinnsykt utbredt piratvirksomhet er blitt. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...