Gå til innhold

Endelig ferdig med mitt største arkade-prosjekt hittil


Anbefalte innlegg

Og jeg som tenkte at den første arkademaskinen din var imponerende. Ikke det at den ikke er imponerende nå lenger, men du har så absolutt lagt standarden enda et hakk opp denne gang. Jeg blir rett og slett gruelig misunnelig når jeg tenker på at du har en slik stående hjemme - og at du har laget den selv. Er rett og slett imponert herifra og til månen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker for tilbakemeldinger!

 

Ang. kostnader så kan jeg si at det har kostet pluss/minus 30 laken inkl. frakt på deler fra USA og toll og tull.. Ikke noe lønnsomt prosjekt med andre ord. Men dette holder jo i årevis. Wells Gardner monitorene sitter jo i 20 år gamle arkadekabinetter som fortsatt fungerer fint. :)

Lenke til kommentar

Har du designet grafikken som er påklistret også? Er du designer? :) Veldig bra isåfall! :)

 

Har lagd all grafikken selv i Photoshop/Illustrator bortsett ifra den regnbuen du ser, det er en vektor jeg har lasta ned. ;) Og de arkadefigurene er også vektorer som er lasta ned (han fra Burger Time + Donkey Kong og diverse som du kan se hvis du ser nærme på side art-en).

 

Takker igjen for alt for mye skryt. Det er seriøst ikke så veldig vanskelig å bygge det her når man har gjort det en gang før. Man må bare være nøye og bruke god tid så det blir pent å se på. :) Det som egentlig tar aller mest tid er å konfigurere og installere alt sammen slik at alt fungerer smertefritt og kan styres kun ved hjelp av joysticks/knapper.

 

Front-end/menysystem er Maximus Arcade v2.10 for de som lurer.

Endret av Dekar
Lenke til kommentar

Ikke for å stjele tråden, men jeg og noen kollegaer lagde også en arkademaskin, dog langt mindre ambisiøst, designet og bygd på en helg. Sjekk ut time-lapse video

.

 

Maskinen du har laget så utrolig bra ut :) Hvilken frontend kjører du?

 

Så ut som et kult prosjekt!

 

Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hei utrolig nice design på maskinen. Likte at du har fått med deg den der ballen i midten og at du har knapp 7. (den du bruker høyre tommel på) Den er perfect plasert til å brukes som løpe knapp i UMK3. Er det happ sine knapper du bruker?

 

Hvilken versjon av mame bruker du? Jeg prøvde å finne en som kunne spille 3rd strike. Men det gikk ikke. Hvis du har internet til maskinen. Kunne du ha spilte mame over kaillera. feb 07 og nov 07. Er de mest brukte dll.

 

Igjen utorlig nice resultat.

Lenke til kommentar

Hei utrolig nice design på maskinen. Likte at du har fått med deg den der ballen i midten og at du har knapp 7. (den du bruker høyre tommel på) Den er perfect plasert til å brukes som løpe knapp i UMK3. Er det happ sine knapper du bruker?

 

Hvilken versjon av mame bruker du? Jeg prøvde å finne en som kunne spille 3rd strike. Men det gikk ikke. Hvis du har internet til maskinen. Kunne du ha spilte mame over kaillera. feb 07 og nov 07. Er de mest brukte dll.

 

Igjen utorlig nice resultat.

 

Hei og takk for feedback! :)

 

Jeg bruker MameUIFX .138. 3rd Strike fungerer strålende på de fleste, men husk at det spillet krever CHD's og en harddisk-install første gangen du starter rom'en.

 

Er trådløst nett på kabbet, så kaillera er fullt mulig (bare ikke satt opp, enda).

 

Takk igjen for fin feedback! ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jøss!

Klarte du å sette sammen prefabrikerte deler, akkurat som ett kinderegg?

Du får jaggu ha gratulerer med dagen guttebass, og gratulerer med alle de fine kommentarene av folk som ikke skjønte at du har kjøpt en masse deler du har skrudd sammen.

Liker spesielt godt de som liker håndtverket! =D

 

ALLE kan bestille seg ett slikt kabinett (http://www.mameroom.com/home.asp) og få trykket vinyldesign som enkelt klistres på.

Så er det bare å handle knapper og joysticks som ENKELT monteres med ferdiglaget harness (som følger med) ett USB panel til å koble i en datamaskin.

Datamaskinen inneholder ett program (emulator) som kjører hva enn du dytter i det. Omtrent som alt annet som har med spill å gjøre.

At du har brukt over 100 timer på dette syns jeg er utrolig tregt..

 

Protip: kjøp deg en sak, overfres og no' treverk, så skal vi se om vi ikke blir imponert..

 

Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com).

Why?

Det er discontinued...

 

 

 

ps: Jeg liker godt grafikken og maskinen i sin helhet, bare ikke måten du fremstiller prosjektet ditt..

Endret av Dexter^CF
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...