Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen? Virkelig? Ræva.

Ja, makan til folk. Ingen som kan gi en med over snittet god peiling på wuxia noen tips, og når du allerede har god oversikt, så er det jo lett å komme med tips om alt det du ikke vet om fra før...

Det er et skikkelig RÆVVA forum dette her...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Neida, det er ikke forumet som er dårlig, bare brukerne. Forumet er forsåvidt helt OK. Men på den seriøse siden så hadde jeg jo forventet at det var en eller to andre med interesse for sjangeren. Var ikke verre enn det.

Se IPMAN, ta deg en sigg. godnatt. hehe

 

 

Jeg har sett Ip Man og digger den (og oppfølgeren, selv om den er litt svakere), men den er ikke en wuxia. Men for en film a gitt. Den scena her er utvilsomt noe av det feteste som er fanget på film:

 

https://www.youtube.com/watch?v=v1Cb2d0ZUVs

 

 

Herregud, det er så rått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det må ikke være en komedie eller krim, den må være gitt ut etter 2005. Gjerne spenning, men god historie/handling. Sci-fi/fremtid (gjerne annen verden, men helst mennesker der, synes actionfigurer osv. er uinteressant) hadde vært noe, gjerne alien filmer, men har muligens sett de fleste. Noen tips?

Lenke til kommentar

Det må ikke være en komedie eller krim, den må være gitt ut etter 2005. Gjerne spenning, men god historie/handling. Sci-fi/fremtid (gjerne annen verden, men helst mennesker der, synes actionfigurer osv. er uinteressant) hadde vært noe, gjerne alien filmer, men har muligens sett de fleste. Noen tips?

Hva har du sett tidligere? Et par random forslag. 

District 9

It Follows

Coherence

De nye Star Trek-filmene

Guardians of the Galaxy

Ex Machina (Ligger ute i god kvalitet. Nydelig)

Moon

Mad Max: Fury Road (Anbefales et kinobesøk. Pulsen duppet såvidt under 100 et par sekunder før den var oppe igjen)

Chappie (Ikke sett, men tror det er rett gate)

Predestination

Interstellar

Edge of Tomorrow

The Man from Earth (ikke action, men jeg synes den er spennende.)

Cabin in the Woods (Satire på skrekksjangeren, men fin film utenom. Digger det)

 

og gi Firefly en sjanse om du ikke har sett serien enda!

Endret av spinkeljaevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at det ikke var noe som helst hjelp og få hva wuxia gjelder, så regner jeg med at dette er enda et skudd i mørket da dette er relativt obskure "sjangere". Men jeg prøver uansett. Er det noen her med peiling på de følgende "sjangerne" og kan gi meg noen anbefalinger på hva som er verdt en titt og ikke:

 

Jiangshi (kung-fu horror-komedier som kjennetegnes av hoppende vampyrer/zombier)

Har filmer som Mr. Vampire, Encounters of the Spooky Kind I & II, The Dead and the Deadly og Rigor Mortis, men har ingen videre kjennskap til sjangeren. Mr. Vampire II-IV, The Ultimate Vampire og Magic Cop er neste på lista over jiangshi-filmer jeg skal se.

 

Krause/witches with flying heads

Bortsett fra The Witch with Flying Head, The Boxer's Omen og Mystics in Bali har jeg null kjennskap til disse filmene, og hva som burde sees og ikke.

 

Crazy kung-fu (martial arts horror/fantasy)

Jiangshi-filmer kan fint inkluderes her, mer jeg er mer interessert i filmer som Chinese Ghost Story I-III, The Bride With the White Hair, We're Going to Eat You, The Seven Golden Vampires og Human Lanterns.

 

 

 

Hoihoi, som det går.

Endret av Sonny Chiba
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Det må ikke være en komedie eller krim, den må være gitt ut etter 2005. Gjerne spenning, men god historie/handling. Sci-fi/fremtid (gjerne annen verden, men helst mennesker der, synes actionfigurer osv. er uinteressant) hadde vært noe, gjerne alien filmer, men har muligens sett de fleste. Noen tips?

Hva har du sett tidligere? Et par random forslag. 

District 9

It Follows

Coherence

De nye Star Trek-filmene

Guardians of the Galaxy

Ex Machina (Ligger ute i god kvalitet. Nydelig)

Moon

Mad Max: Fury Road (Anbefales et kinobesøk. Pulsen duppet såvidt under 100 et par sekunder før den var oppe igjen)

Chappie (Ikke sett, men tror det er rett gate)

Predestination

Interstellar

Edge of Tomorrow

The Man from Earth (ikke action, men jeg synes den er spennende.)

Cabin in the Woods (Satire på skrekksjangeren, men fin film utenom. Digger det)

 

og gi Firefly en sjanse om du ikke har sett serien enda!

 

Meget gode tips. Flere tips, noen? Lite å gjøre i ferien :p

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...