Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Organisasjonsatferd og ledelse eksamen! (ORG3402)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke vi får det samme... Men kan hende vi får oppgave 1 og 5 siden de er blitt omformulert?

 

Siden 2011 høst: 3,5,7,8,9,12

 

Da står du igjen med 1,2,4,6,10,11,13

 

Thank u :-) foreleser garanterte at oppgave 1 ikke ville komme da den er altfor omfattende..så det er kun 6 oppg.

Lenke til kommentar

Dere som satser på oppg. 2,4,6,10,11,13, gir dere totalt f i å lese på de andre oppgavene? Eller leser dere litt om alt, men fokuserer mest på de oppgavene som nevnt her? :-)

Jeg leser på alle oppgavene siden mange av oppgavene som tidligere har blitt brukt er endret betydelig. Det er ikke verdt risikoen i mine øyne å satse på bare de 6 oppgavene.

Lenke til kommentar

Jeg leser på alle oppgavene siden mange av oppgavene som tidligere har blitt brukt er endret betydelig. Det er ikke verdt risikoen i mine øyne å satse på bare de 6 oppgavene.

 

Oppgave 1 endret ja, men den har foreleseren garantert at vi ikke får. 5 også endret, men den var i fjor... Så 2,4,6,10,11,13 satser jeg også på. Jeg vet det er en stor risk, men da får jeg heller ta opp eksamen om jeg tar feil...

Endret av Define
Lenke til kommentar

Oppgave 1 endret ja, men den har foreleseren garantert at vi ikke får. 5 også endret, men den var i fjor... Så 2,4,6,10,11,13 satser jeg også på. Jeg vet det er en stor risk, men da får jeg heller ta opp eksamen om jeg tar feil...

Oppgave 8 og 9 har også blitt endret en del, ikke bare formuleringen.

Lenke til kommentar

Oppgave 8 og 9 har også blitt endret en del, ikke bare formuleringen.

 

8 og 9 ble gitt i fjor, og er ikke blitt endret.

 

2012:

8. Forklar hva som menes med begrepene innflytelse, påvirkning, makt og politikk. Gjør så

rede for ulike påvirkningsmetoder. Drøft deretter makt og underkastelse med utgangspunkt i

Milgrameksperimentet. Gi eksempler på påvirkning, maktbruk og reaksjoner på maktbruk fra

arbeidsliv og dagligliv.

 

2013:

8. Forklar hva som menes med begrepene innflytelse, påvirkning, makt og politikk. Gjør så rede for ulike påvirkningsmetoder. Drøft deretter makt og underkastelse med utgangspunkt i Milgrameksperimentet. Gi eksempler på påvirkning, maktbruk og reaksjoner på maktbruk fra arbeidsliv og dagligliv.

 

2012: 9. Drøft begrepene lederskap og administrasjon (leadership og management) og deretter lederens ulike roller. Beskriv deretter sentrale aspekter ved kommunikasjon og drøft hvorfor kommunikasjon er sentralt i ledelse. Gi eksempler.

 

2013: 9. Drøft begrepene lederskap og administrasjon (leadership og management) og deretter lederens ulike roller. Beskriv deretter sentrale aspekter ved kommunikasjon og drøft hvorfor kommunikasjon er sentralt i ledelse. Gi eksempler.

 

Vedlagt 2012 oppgaver...

org34021_eksamensrelaterte oppgaver.pdf

Endret av Define
Lenke til kommentar

 

 

Oppgave 1 endret ja, men den har foreleseren garantert at vi ikke får. 5 også endret, men den var i fjor... Så 2,4,6,10,11,13 satser jeg også på. Jeg vet det er en stor risk, men da får jeg heller ta opp eksamen om jeg tar feil...

 

Samma tenker jeg..

Lenke til kommentar

Tror vi får en oppgave om organisasjonspsykologi og en om ledelse. Har ihvertfall vært det på de forrige eksamenene :) Lurer på om jeg klarer å plassere alle navn og teorier når jeg sitter der på onsdag, akkurat nå flyter alt litt sammen. Rot!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...