Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Finner ingen lignende tråder, så starter opp denne. Småprat om og rundt skole kan taes her, samtidig som at man kan stille spørsmål som nødvendigvis ikke trenger en egen tråd. :)

 

Går nå VG2 og har valgt internasjonal engelsk som ett av valgfagene mine. Har gått gjennom læringsplanen og har også kikket gjennom boka. Dette er ett fag som for min del virker å være ganske lett, for jeg kan en god del av stoffet fra før av, samtidig som at engelsken alltid har vært blant mine sterkeste sider. Har tenkt å slutte i faget og heller gå opp til privatisteksamen, men har et par spørsmål om det. Må jeg søke om å få slutte i faget (evt. ha gode grunner) eller er det bare å si at jeg slutter? Internasjonal engelsk er avsluttende fag i år, må jeg da velge et ekstra valgfag i 3. klasse? Og er det slik at eksamen i IE kun avholdes om høsten? Hvis det er saken, kan det være lurt å melde meg opp allerede nå. Takker for svar.

Endret av Latias
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har en prøve, og mest mulig poeng man kan få er 30.

Da er 30 poeng en 6'er.

Hvor mange feil skal man ha for å få en 5'er

osv

osv???

 

takk for svar :)

 

Oy jeg husker fra vi hadde en prøve på det. Hadde naturfag. SÅ sa læreren at mellom 27-29 er det 5er og mellom 22-27 er det 4er, så er det fra 15-22 3er og 6-15 var 2 er og resten 1 ca:)

Hva skal du ha:)?

Lenke til kommentar

Går nå VG2 og har valgt internasjonal engelsk som ett av valgfagene mine. Har gått gjennom læringsplanen og har også kikket gjennom boka. Dette er ett fag som for min del virker å være ganske lett, for jeg kan en god del av stoffet fra før av, samtidig som at engelsken alltid har vært blant mine sterkeste sider. Har tenkt å slutte i faget og heller gå opp til privatisteksamen, men har et par spørsmål om det. Må jeg søke om å få slutte i faget (evt. ha gode grunner) eller er det bare å si at jeg slutter? Internasjonal engelsk er avsluttende fag i år, må jeg da velge et ekstra valgfag i 3. klasse? Og er det slik at eksamen i IE kun avholdes om høsten? Hvis det er saken, kan det være lurt å melde meg opp allerede nå. Takker for svar.

 

Finfint initiativ med denne tråden.

 

Ang. spørsmålet ditt er det litt varierende praksis ute og går. Enkelte skoler(som min), vil ikke nekte deg og slutte i enkelte fag, mens andre vil gjerne nekte uten en særdeles god grunn. Når det er sagt, tror jeg ikke det vil by på noe problem å slutte i et fag. Ta kontakt med studieveileder/studieinspektør og fortell om intensjonene dine til han, så hjelper han deg sannsynligvis på vei.

Som du muligens ikke vet, må du ta både en skriftlig eksamen og en muntlig eksamen. Du kan sjekke Privatistweb når det er eksamensdager, men jeg er nesten 100% sikker på at det holdes eksamen både høst og vår i Internasjonal Engelsk. Frist for oppmelding i mitt fylke er 15. september, så du har isåfall ikke så god tid til å melde deg opp.

 

Det er riktig at Internasjonal Engelsk er avsluttende i år, men du må likevel oppfylle timeantallet og ha tre programfag i VG3. I VG2 har du tre eller fire som du sikkert vet, avhengig av om du har matematikk som programfag eller ikke.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig).

Så matte som fellesfag finnes ikke i 3. klasse? For ellers vil jo de med P-matte velge tre programfag (i tillegg til matten), mens for oss med matte S2 trenger bare å velge to andre programfag.

 

Kall tråden "Kantine hjørnet", og jeg støtter den.

Bare kom med flere alternativer, så skal jeg slenge opp en poll.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha fire programfag i VG3, du har bare tre(eller du kan, men det er slettes ikke nødvendig).

Så matte som fellesfag finnes ikke i 3. klasse? For ellers vil jo de med P-matte velge tre programfag (i tillegg til matten), mens for oss med matte S2 trenger bare å velge to andre programfag.

 

Det er riktig.

 

VG3:

6t norsk

4t historie

3t religion

2t kroppsøving

5t programfag 1

5t programfag 2

5t programfag 3

Lenke til kommentar

Blir kjipt med RLE igjen. Merket etter grunnskolen at RLE var det tørreste faget jeg noen gang hadde hatt. Positive er at det er siste år med spansk. Fair enough, kjekt å kunne språket, men blir altfor mye arbeid. Håper jeg slipper eksamen i det, til tross for at jeg fikk 5 på kortet i fjor.

 

Ser du er like gammel som meg, nypis. Hvilke fag har du valgt i år?

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...