Gå til innhold

RAID 0, med Intel x25 gen.2 80GB og Corsair SSD Force Series™ GT 120GB ?


Bendik-_-

Anbefalte innlegg

Som hovedtittel sier, kan jeg ha RAID 0 med to forskjellige SSD typer?

 

Altså: Intel x25 gen.2 80GB og Corsair SSD Force Series™ GT 120GB ?

Kjøpt meg ny pc, og lurer litt på å oppgradere SSD fronten også ved å legge med en Corsair :)

 

Eller hva anbefaler dere? Kanskje: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB ?

 

Mvh

Bendik

Endret av Bendik-_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hovedtittel sier, kan jeg ha RAID 0 med to forskjellige SSD typer?

 

Altså: Intel x25 gen.2 80GB og Corsair SSD Force Series™ GT 120GB ?

Kjøpt meg ny pc, og lurer litt på å oppgradere SSD fronten også ved å legge med en Corsair :)

 

Eller hva anbefaler dere? Kanskje: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB ?

 

Mvh

Bendik

 

 

Hei.

Etter det jeg har sett å hørt så går ikke ann å blande forskellige sddèr i raid 0.

"Det jeg mente var at det ikke vil gi deg den hastigheten du skal ha osv." (skulle ha sagt det med engang hehe)

 

Crucial m4 128gb er ett godt valg. skal kjøpe meg 2 sånne å sette de i raid 0 selv.

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Du kan slenge hva du vil sammen i RAID0, en SSD+HDD om du absolutt vil. Men, det vil være den "disken" som har minst kapasitet som vil begrense RAID-kapasiteten, og det vil være den "disken" med minst ytelse som bestemmer RAID-ytelsen.

 

Du vil med andre ord kun ha identiske "disker" i RAID0, for ellers mister du ytelse og/eller kapasitet.

 

 

 

 

Ny firmware kan øke ytelsen litt, og en secure erase av SSDen vil gjøre den som ny (i form av ytelse). Bruker du Intel sin SSD Toolbox? Der finnes et opprydningsverktøy som skal hjelpe til med å holde ytelsen på topp. Den vil i hvertfall hjelpe dersom du ikke har Windows 7.

 

 

 

 

Ellers er Crucial m4 et veldig godt valg i dagens marked! Fin pris, og med nyeste firmware (0009) så ytelsen nesten på nivå med SF-2281 baserte enheter, og du slipper å risikere problemer med ustabilitet.

 

 

Lenke til kommentar

Ok :) Har aldri brukt noe verktøy til diskene nei. Kanskje det er lurt :)

 

Men nå røk nettopp WD disken min! Irriterende!!! Så da ble det en tur innom komplett :)

 

Endte med en Crucial m4 SSD 2,5" 128GB + 2 Seagate Barracuda® Green 2TB til Raid0.

Tipper crucial er en del bedre en Intel x-25 gen.2 jeg har fra før, så bytter ut den.

Evt bruke intel disken til spill eller photoshop kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...