Gå til innhold

Derfor fjerner Microsoft Start-knappen i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det liker jeg dårlig! Spessielt når de endrer for endringens skyld. Og ennå værre, når de ikke kommer med et tilsvarende alternativ.

 

Et alternativ for oss brukere med vanlige skjermer og tastatur, vil være å skrive inn navnet på programmet, for å få tilgang til det. Veldig dårlig og tungvindt alternativ, mener nå jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Et alternativ for oss brukere med vanlige skjermer og tastatur, vil være å skrive inn navnet på programmet, for å få tilgang til det. Veldig dårlig og tungvindt alternativ, mener nå jeg.

 

Å? Det er metoden eg nyttar no, trykker på Windows-tasten og skriv inn ein del av namnet på programmet, virkar faktisk ganske bra. So lenge eg kan gjere det same i Win8 so skal eg faktisk klare å leve uten startknappen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror dette kommer mye an på bruker typen. om du bruker kun 5 programmer er det logisk å legge dem på start knappen. om du bruker over 20 ikke så mye, da syntes jeg start knappen I Win 7 er perfekt siden den viser de 20 sist brukte programmene uten at du trenger å gjøre noe.

 

Ja du kan sikkert få samme funksjonalitet i metro, men er stygt redd for at alle nye programmer som instaleres kommer til å fylle den med tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes det er bra. Om man ikke fjerner/prøver noe nytt, får man ikke nyvinninger. Ofte må man ta slike valg for å kunne se hvordan brukermønsteret endrer seg, og forhåpentligvis til det positive.

 

Så heller mer av dette, Windows har nå ikke endret seg alt for mye de siste 10 åra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i beskrivelsen!

Jeg tar i bruk startknappen mindre og mindre. Hvis jeg ikke har lenka programmet fast til menylinja taster jeg win+exc for excel, win+fir for firefox osv... Dette er betydelig kjappere enn å lete gjennom menylista over programmer i startmenyen. Denne funksjonaliteten er ivaretatt i Win8 tipper/håper jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at et UI skal gi meg rask tilgang til det jeg bruker mest og så vil jeg ha tilgang til "hele katalogen" av egenskaper en plass og den må være søkbar. Så lenge dette er ivaretatt så skal jeg klare å tilpasse meg. Men klart noen er vanedyr og går i frø så snart startknappen skifter farge. Jeg er veldig glad i disse vanedyrene. De ivaretar alle yrkene jeg aldri kunne holdt ut i mer en et par timer.

Lenke til kommentar

Rister oppgitt på hodet. Ja bruken av start knappen har nok falt for noen, men ikke alle. Blant annet tenk på de "eldre" og andre ikke fullt så IT kompetente som ikke liker å lære seg noe nytt. De vil at det bare skal fungere og på den måten de er vant til.

 

Hadde ikke kostet M$ så mye å implementere ett "spørsmål" under installering av Win8 og samtidig ha ett valg i kontrollpanel eller task bare egenskaper om du ønsker å se den eller ikke. Tross alt lenge hatt mulighet til å skjule task bar slik at den popper frem når man beveger musepila nederst.

 

Tror M$ skyter seg selv litt i leggen her gitt.

 

Personlig så fester jeg de programmene jeg bruker fast til oppgavelinjen, men jeg har så mye mer av programmer at det nytter ikke å feste alle. Samt jeg ønsker sjeldent å minisere alle programmer for å se desktop snarveier, bruker da heller start kjør og kommando eller blar i programfiler etc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synd, jeg liker start knappen. Gidder da ikke feste programmer her og der. Verktøylinjen vil jeg ha så ren som mulig.

 

Bruker macros på tastaturet til alle programmene jeg kjører, så ser ikke behovet for denne knappen, på tide med nytt tastatur?

 

Jeg har G19 så tror ikke helt jeg trenger et nytt tastatur. Men har ikke tatt meg tid til å keybinde programmer til G tastene grunnet at jeg av og til har lett for å trykke litt feil, og gidder ikke ha en masse ting som kan starte opp da.

Lenke til kommentar

Takk for at Microsoft gjør kunde-konsulentjobben min mye mer tungtvindt!Startmenyen er i bruk hver eneste dag jeg tar i bruk pcen. Ja, det finnes andre måter å navigere seg på, men ikke like lett som ved hjelp startmenyen.

 

Bruker du virkelig startknappen ved å klikke på den med musen?

 

Om jeg ikke har missforstått helt, så ligger funksjonaliteten der, bare at du nå må bruke windowsknappen på tastaturet.

 

Må innrømme at jeg for en gangs skyld ikke har følt behovet for å laste ned og teste en windows-versjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...