Gå til innhold

Hva er din internetthastighet?


Anbefalte innlegg

  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Joda, det regnes nok som "bredbånd". For meg er hvertfall bredbånd konstant oppkobling med god nok fart til streaming, nedlasting, podkasting og onlinespill. Gjerne samtidig. Sånt sett er 10 godt innafor vil jeg si :)

http://www.side3.no/teknologi/6-av-7-telenor-kunder-mister-bredbandet-sitt/8538333.html

Er en grunn til at flere leverandører som leverer på fiber har minste abb på 25/25. Alt under 25/3 blir regnet som nettilgang.

 

Hastighet: 6/6

Isp: Breiband

Type: 5g (altså signal sendt over 5,5ghz)

5045988691.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke screenshot, siden jeg ikke er hjemme, men jeg får 75/25 på en 60/20 linje med Nextgentel VDSL.
Helt greit, Steam peaker på 9.0MB/s, men jeg blir sjalu av å se alle her inne med 100/100++ (og mer) linjene sine. :p

Tror jeg må flytte til en plass med fiber, nå er det fiber frem til sentralen, men en av beboerne i sameiet "ville ikke ha/har ikke brukt for" sånn derre internett. Så da må vi andre lide, siden Altibox (Viken Fiber) vil ha på plass en avtale før de graver hull i veien. :(

Lenke til kommentar

Koser meg med ADSL for tiden.  Har normalt 2-3Mbit, men nå er det en brøkdel av hastigheten, takket være periodiske forstyrrelser på linjen.   Bor på Smøla, og deler av øya er i ferd med å utbygges med fiber.  Men det tar sikkert noen år til før det kommer til mitt område.

Bredbånd er på mange måter viktigere enn fasttelefonen var i gamle dager, men mens fasttelefonen var en rettighet, så lar man fiberutbygging skje helt random.   Tafatt av staten å ikke ha en plan eller felles finansiering rundt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hastighet: 3/3mbps
ISP: Nax.no
Type: WiMAX
Bosted: Mosjøen

Pris : 420kr (inkl. i husleia)

Responstid til nix.no: 50ms på morgenen, ellers ~80ms 

5106782791.png
140340596.png

Så snart folk våkner så vil pingen løpe opp mot 80ms da belastningen øker.
Ubrukelig til spilling mest-parten av tiden, og nedlasting av store filer + streaming er nærmest håpløst.

---------------------

Veldig gøy å se at denne tråden har fortsatt i snart 7 år! Satser på en del år til! :D

PS: Ser det er en del poster på de siste sidene som har falt helt av fra topic, har trådd til å rapportere enkelte av disse i håp om at en moderator kan renske opp slik at missbruk av denne tråden ikke fortsetter, hehe.

Endret av slacky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...