Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nylig kjøpt meg en Samsung S6. Veldig fornøyd hittil. Men det er to ting som irriterer meg som jeg ikke får fikset.

 

1. På Twitter-appen min prøver jeg å sette lyd på "Stille" under varsler. Den står fra før av på "Standard ringelyd". Selv om jeg velger Stille, så fortsetter det  å komme lyd hver gang jeg får varsler.

 

2. Jeg bruker Spotify og last.fm mye. Det har blitt veldig viktig for meg. Nå etter at jeg kjøpte inn S6 så får jeg ikke scrobblet mine sanger via last.fm appen og Spotify. Nå har jeg prøvd det meste:

  • Installert appene om igjen.
  • Logget ut og inn av appene
  • Restartet telefonen.
  • Søkt på Google etter diverse løsninger, men mye gammelt kommer opp uten at det funker. Har også kontaktet last.fm support uten lykke(!).

Noen som har forslag til løsninger? :)

Lenke til kommentar

Twitter har vært broken på samsung-telefoner i et par år nå. Man kan ikke endre meldingslyd i det hele tatt, verken til stille, eller en egendefinert tone, og ingen i verken twitter eller samsung virker å bry seg.

 

Testa på andre android-telefoner (Sony, LG) og der funker det fint.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Kanskje det er noe med innstillingene dine som hindrer scrobbling. Sjekket innstillingene for bakgrunnsdata o.l? Skjer det med WiFi og 4G?

Bruker du apper som Opera Max?

 

Sjekket innstillinger ja, men ingenting som er feil. Appen fungerer ikke med WiFi og 4G. Scrobbling fungerer heller ikke om Spotify-brukeren min er online eller offline. Og jeg bruker ikke appen Opera Max eller lignende.

Lenke til kommentar

Samboeren har fått noe dritt på telefonen sin.. Noen som aner hva dette er? Regner med at det er noe som har fulgt med en app Hu har lastet ned, mest sannsynlig en barneapp.

post-21188-0-81048000-1465192558_thumb.jpg

 

Det er nok en form for lockscreen.

Den kommer vel hovedsaklig når hu lader.

Og jeg har fått deaktivert den tidligere, men ikke fjernet den.

Og nå var den plutselig aktivert igjen.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Eg har store problemer med å velge mobil - stått lenge mellom nexus 6p og galaxy s7, men vegrer meg litt fordi nexusen virker litt for stor for mitt bruk (jakt, trening osv) og galaxyen virker som at mange har små irriterende feil med + at den ser ut til å knuse lett.. 

 

Kommer det noke spennedes mobiler i år som er vært å vente på? Eller er det bare å slå mynt å velge? Andre alternativ som eg må sjekke ut? 

Lenke til kommentar

...og galaxyen virker som at mange har små irriterende feil med...

 

Virkelig? Selvsagt er det noen som opplever feil, men det vil det alltid være uansett telefon det er snakk om. Tror ikke du finner en eneste tråd om en telefon som absolutt ingen har noe negativt å trekke fram. Jeg synes tross alt det er lite feil med S7 i forhold til hvor mange som faktisk har denne telefonen. Jeg har edge utgaven og er i alle fall superfornøyd!

Lenke til kommentar

 

...og galaxyen virker som at mange har små irriterende feil med...

 

Virkelig? Selvsagt er det noen som opplever feil, men det vil det alltid være uansett telefon det er snakk om. Tror ikke du finner en eneste tråd om en telefon som absolutt ingen har noe negativt å trekke fram. Jeg synes tross alt det er lite feil med S7 i forhold til hvor mange som faktisk har denne telefonen. Jeg har edge utgaven og er i alle fall superfornøyd!

 

Ja eg sitter og leser igjennom Galaxy tråden nå, og synes det virker som at det er litt sånne små ting som plalger/har plaga folk. Sluking av batteri, wifi-problem osv. Vil ikkje tråkke på noken tær altså, S7 er en mobil eg absolutt har lyst på (men er bare så redd for å ikkje bli fornøgd). Vist du leser siste innlegg på den store Galaxy-tråden nå, så skjønner du kansje kvifor eg er skeptisk, hehe. 

Lenke til kommentar

Jeg føler på ingen måte at du har tråkket meg på tærne. Ville bare fortelle om mitt inntrykk av telefonen. Det er jo slik at det er ikke så mange som gidder å skrive innlegg på et forum for å fortelle hvor fornøyd de er med telefonene sine. De som skriver på slike forum er de som ikke er fornøyd eller trenger hjelp til å finne ut av ting. Når alle slike innlegg blir samlet i én forumtråd, er det lett å bli skeptisk til telefonen fordi det virker som om det er så mange som er misfornøyd. Men i virkeligheten blir dette bare en dråpe i havet. Jeg jobber med å selge telefoner og jeg opplever absolutt ikke at det er stor misnøye med S7 og S7 edge. Og vi selger masse av disse modellene. Det var derimot langt flere som var (og er) misfornøyd med S6. I det store og hele synes jeg S7 er et godt valg. Finnes selvsagt andre gode alternativer også, men uansett hvilken modell du går, vil du alltid finne noen som ikke er fornøyd. 

Lenke til kommentar

Du har nok heilt rett, og det er kjempe kjekt å høyre positivt om den også! For meg så virker det som at den har specs og kamera som ingen kan måle seg med, og med eit solid bakdeksel så vil den nok kunne være med på litt av kvart av aktiviteter også. Kansje oppdateringane som har komt har klart å fjerne dei fleste "bugs" også snart! 

Takk for nyanseringa ihvertfall! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...