Gå til innhold

[Løst] Stasjonær PC til behandling og redigering av HD-film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kreves av ytelse for behandling og redigering av store filmklipp i HD?

 

Skal kjøpe ny stasjonær PC og det er dette med HD-film den jeg har sliter tydeligst med.

 

det kreves litt for redigering ja

 

det optimale for redigering er vel intel i7 prosessorene, men i5 2500K virker også ganske fint

 

har du noe budsjett?

Lenke til kommentar

Tenker du mere på klipp/lim inn videoredigering og mindre effekter?

 

Eller tenker du ofte på mye konverteringer med filtyper, miksing/triksing med film? Alså mere hollywood preget, at man få ting å se magisk ut?

 

Er nok en del forskjeller der hva som faktisk kreves, og av programvaren du går for.

 

Men jeg er enig en i5 2500k kan gå helt greit, og helt opp til sokkel 2011 for mere profosjonelt bruk.

Lenke til kommentar

Hva kreves av ytelse for behandling og redigering av store filmklipp i HD?

 

Skal kjøpe ny stasjonær PC og det er dette med HD-film den jeg har sliter tydeligst med.

 

det kreves litt for redigering ja

 

det optimale for redigering er vel intel i7 prosessorene, men i5 2500K virker også ganske fint

 

har du noe budsjett?

 

Jeg er klar for å bruke en del penger, men setter grensa ved 15k, ikke inkludert sjerm, mus og høyttalere.

Lenke til kommentar

Tenker du mere på klipp/lim inn videoredigering og mindre effekter?

 

Eller tenker du ofte på mye konverteringer med filtyper, miksing/triksing med film? Alså mere hollywood preget, at man få ting å se magisk ut?

 

Er nok en del forskjeller der hva som faktisk kreves, og av programvaren du går for.

 

Men jeg er enig en i5 2500k kan gå helt greit, og helt opp til sokkel 2011 for mere profosjonelt bruk.

 

Foreløpig har det vært mest klipping og liming, som dette:

Men det har vært litt fordi PCn har begrenset meg, så jeg vil gjerne ha en som tåler litt mer Hollywood :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

var det punktumet ment som en bump?

 

hvis det var det så kan jeg vel prøve å fortsette

 

min mening om det med prosessor er at det kan jo sammenlignes med GTX 570 vs GTX 580, den ene til 2500kr og den andre til 4000kr og det er kun 10% forskjell, fortsatt mange som sa at man burde gå for GTX 580...

 

kan jo lage et oppsett hvis det er det du vil

Lenke til kommentar

Neida, var ikke det! Hadde bare spurt om noe, for så å finne svaret selv, så jeg prøvde å slette kommentaren. Fikk det ikke til i farta, så da ble det sånn. Beklager det.

Uansett, så begynner jeg å nærme meg en løsning nå, omtrent helt lik som forslaget du kom med i den andre tråden min.

Takk for god hjelp så langt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...