Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

er det mulighet for å oppgradere prosessoren på laptopen min?

 

http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel%C2%AE-Core%E2%84%A2-i5-4200Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-760Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627275

 

har den ovenfor, bare fjor årets modell. har 17 tommers skjerm, med gtx 660m. har lyst til å oppgradere til gtx 770m eller 780m. er det noen mulighet for det?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Selv bruker jeg Win8.1 og har fantastisk ytelse med SSD.

CPU'ene kan du oppgradere selv om det finnes en som er kraftigere og kompitabel med pc'n.

 

 

Pc'n min stod på og gjorde noen tunge oppgaver i et par dager. CPU-vifta begynte å bråke noe jævli så jeg bestilte en ny. Jeg tok ut viften og fjernet all støv samt smurte viften med olje. Den fikk stå i ro en dag. Nå fungerer viften perfekt igjen. Får bruke den nye som reserve :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har fått et inntrykk av hvordan kvalitet/utforming/kjøling etc. er på Multicom Kunshan P651SG modellen i forhold til Multicom Kunshan P150S som man nå også kan få 980m til?

 

Ser prisen på 150S er noe høyere en P651SG uten at jeg kan se noen åpenbare forskjeller.

 

Har tenkt å kjøpe en ny laptop med 980m, men ikke helt sikker på hva man burde velge, har en P150 med 6990m for øyeblikket, og har stort sett vært fornøyd med Multicom Kunshan PCene, er det andre leverandører man burde vurdere hvor man får tilsvarene ytelse i forhold til pris. Eventuelt litt opp i pris for bedre bygg kvalitet, bedre kjøling, mindre støy etc.?

Lenke til kommentar

Noen som har fått et inntrykk av hvordan kvalitet/utforming/kjøling etc. er på Multicom Kunshan P651SG modellen i forhold til Multicom Kunshan P150S som man nå også kan få 980m til?

 

Ser prisen på 150S er noe høyere en P651SG uten at jeg kan se noen åpenbare forskjeller.

 

Har tenkt å kjøpe en ny laptop med 980m, men ikke helt sikker på hva man burde velge, har en P150 med 6990m for øyeblikket, og har stort sett vært fornøyd med Multicom Kunshan PCene, er det andre leverandører man burde vurdere hvor man får tilsvarene ytelse i forhold til pris. Eventuelt litt opp i pris for bedre bygg kvalitet, bedre kjøling, mindre støy etc.?

 

Sitter og tenker på det samme... min 680M fungerer bra og vel så det... gamer egentlig bare på ps4 :)

 

Jeg har enda ikke opplevd en leverandør med bedre pris og kvalitet enn Clevo/Multicom sine..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at P150S har 980m 8GB vs. 4GB på P651 (også 980m). Er det noe som vil utgjøre en forskjell?

 

Regner med at P150S vil være bedre med tanke på kjøling da det er en ganske mye tykkere masking (35-45mm vs 28.8mm).

 

For en som bruker laptopen mer eller mindre som en stasjonær PC ser det ut til at P150S vil være et bedre valg for meg i hvert fall.

 

Eneste jeg lurer på nå er om det er noen ny generasjon med CPU som kommer innen kort tid som er vært å vente på..

Lenke til kommentar

Skal ram på skjermkortet ha noe å si må man ha en del høyere oppløsning en 1600p (2560x1600) før 3 GB minne blir for lite med veldig krevende grafikknåer og rask panel 1 MS responstid og 120 hz eller mere.

 

Som dere ser på Multicom Kunshan P651S 15.6" QFHD3840x2160, Intel Core i7-4710HQ, 8GB, 240GB SSD + 1TB 7200rpm, GeForce GTX 970M 3GB, Uten operativsystem, 25mm tynn

 

Så vi jeg si 3 GB skjermkort minne er kanskje litt lite, burde nok ha vært 4 GB vertfall, men det er vel kanskje bagatell, siden skjermkortet muligens ikke er kraftignok til å klare en del spill på lav oppløsning på 4k. Særlig spill som krever mye.

 

Broadwell kommer vel kanskje neste år et sted. Tror ikke du kan vente noe særlig der, kanskje 10% høyere ytelse og kanskje litt lavere strømbruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner det er på tide å unne seg noe rått for en gangs skyld, så sitter å sikler på nyeste P150S med 980M da 15.6" er eneste alternativ.

 

Er litt småskeptisk da jeg har 0 erfaringer med Multicom laptoper.(viftestøy, varme, vedlikehold, oppgradering etc.)

Ellers ser jeg at det enda er hdmi 1.4 selv om dette kanskje ikke har noe å si?(sitter på en 4k tv) men å gjøre noe annet på den enn å se serier er vel urealistisk uansett..

 

Fler som har noen meninger rundt den nye modellen?

Lenke til kommentar

Kjenner det er på tide å unne seg noe rått for en gangs skyld, så sitter å sikler på nyeste P150S med 980M da 15.6" er eneste alternativ.

 

Er litt småskeptisk da jeg har 0 erfaringer med Multicom laptoper.(viftestøy, varme, vedlikehold, oppgradering etc.)

Ellers ser jeg at det enda er hdmi 1.4 selv om dette kanskje ikke har noe å si?(sitter på en 4k tv) men å gjøre noe annet på den enn å se serier er vel urealistisk uansett..

 

Fler som har noen meninger rundt den nye modellen?

 

Hadde jeg ikke allerede hatt en bra bærbar så hadde jeg helt klart kjøpt denne. Anbefaler "Multicom" pc'er til alle pga. pris og bra specs. Ingen som har angret på sine kjøp, heller ikke jeg :)

 

Men jeg hadde ikke kjøpt 980M da jeg ikke gamer lenger på pc...spiller av og til Sim City..men det blir mye gaming på PS4.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei! Jeg har en Multicom Kunshan P170E

 

  • Prosessor: Intel Core i7-3630QM
  • 16GB ram
  • GeForce gtx680m 4GB skjermkort
  • 120Gb SSD

    Jeg ønsket å vite muligheten for å oppgradere skjermkort og SSDpå denne denne i fremtiden. Jeg ser på engelsk forum dem skriver dette om skjermkort:

    " Right now only 6xxm and AMD 7970m work with no problems, while 7xxm 8xxm do not work at all, the 9xxm require a modded driver and the 980m can only work at 970m speed, however Prema is working on a mod that will make 7xxm, 8xxm and 9xxm work at full potential with standard drivers, so if you are willing to wait long enough you could go with any of the aforementioned cards, though no one knows how long you'd have to wait as there were no news of progress since ~2 months." - Dette ble skrevet i februar i år, noen som vet noe mer her på forumet?

    Hvilken SSD type må jeg kjøpe om jeg ønsker å ta ut standarddisken og bytte den ut mot ny SSD?
     
Endret av Underkiller
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan bruke hvilken som helst SSD i den, jeg har nå 3 forskjellige 40-120 og 256 gb jeg har en 2013 modell xishan w230st som fungerer utmerket.

 

jeg byttet for noen år siden fra ati til nvidia gtx 680m på en kunshan 150 ettellerannet, vet ikke med de nye modellene, men det var en veldig enkel sak. Egentlig nesten som på vanlig ATX hovedkort men du må ta av vifta først.

Lenke til kommentar

Har hadt intel 320 520 samsung 840pro å nå en corsair force ssd i min kunshan. Men vist det var for ytelse sin del du skulle bytte må jeg si at jeg egentli ikke merket noe forskjell på noen av di.

 

 

Når det gjelder gpu bytte er det mer info å finne om du googler clevo i stede. Mener d var snakk i bios bytte så skulle resten være plankekjøring.

 

 

Edit: skriveleif.

Endret av mna
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...