Gå til innhold

CD rom virker ikke.


ramons

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldig ny her og det er en grunn til at jeg har meldt meg inn.

Jeg trenger din hjelp. Datamaskinen min reagerer ikke når jeg setter inn en CD.

Vet ikke hva som skal til for at det skal reagere? Nå skal jeg innstallere et spill, men dataen regaerer. Noen som vet hva problemet er?

 

Takk for din hjelp!

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten går du på: Min datamaskin--->cdrom ikon-->høyreklikk-->egenskaper-->autoplay på.

 

eller går du i "kjør/run" i startmenyen og skriver "regedit" så blar du deg fram til: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom

 

der er en streng som heter autoplay, hvis den står 0 på, så må du endre den til 1. og så restarte pcen :)

Lenke til kommentar
Enten går du på: Min datamaskin--->cdrom ikon-->høyreklikk-->egenskaper-->autoplay på.

 

eller går du i "kjør/run" i startmenyen og skriver "regedit" så blar du deg fram til: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom

 

der er en streng som heter autoplay, hvis den står 0 på, så må du endre den til 1. og så restarte pcen :)

 

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom, så langt har jeg kommet... Og etter det så kommer det opp masse autorun, standard osv.. hvem skal jeg velge eller??

Lenke til kommentar
så trykker du på cdrom og så får du opp masse strenger og verdier. høyreklikk på "autorun" og trykk endre/modifisere. så hvis det kommer opp ett 0 tall i boksen, så endrer du det til 1 og trykker OK :)

 

 

Jeg fant det.Men den stod på 1 den?

 

Også står den på heksadesimal og ikke desimal.

Lenke til kommentar
heksidesimal og desimal skal du ikke tenke noe på. Hvis den stod på 1 er det en annen grunn til at den ikke starter, det kan være: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

 

Naviger deg fram til den plassen, og si hva du får opp :)

 

da fant jeg "nodrivetypeautorun" som stod på 91!

Lenke til kommentar
heksidesimal og desimal skal du ikke tenke noe på. Hvis den stod på 1 er det en annen grunn til at den ikke starter, det kan være: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

 

Naviger deg fram til den plassen, og si hva du får opp :)

 

da fant jeg "nodrivetypeautorun" som stod på 91!

 

Da er den også i orden. Da er jeg ikke så sikker på hva som er galt, dårlig oppstarts info fil på CD-en du putter i. Prøv en annen cd og se om den funker autostart på :)

Lenke til kommentar
heksidesimal og desimal skal du ikke tenke noe på. Hvis den stod på 1 er det en annen grunn til at den ikke starter, det kan være: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

 

Naviger deg fram til den plassen, og si hva du får opp :)

 

da fant jeg "nodrivetypeautorun" som stod på 91!

 

Da er den også i orden. Da er jeg ikke så sikker på hva som er galt, dårlig oppstarts info fil på CD-en du putter i. Prøv en annen cd og se om den funker autostart på :)

 

 

Prøvde en annen cd, og den reagerer fortsatt ikke. Hva er galt? Flere ting som ikke er slått på?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...