Gå til innhold

[Løst] Enkelte innstillinger kontrolleres av systemansvarlig, Windows Update!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med windows update.

Får ikke tilgang til å gjøre noe der lengre.

 

Vert en uke i syden nå hvor PCen har stått på siden jeg reiste.

 

Alt virket helt fint før jeg reiste, hatt et par småproblemer med Chrome eneste da.

 

 

Får opp i windows update:

Enkelte innstillinger kontrolleres av systemansvarlig. Mer Informasjon

 

Når jeg trykker på: Se etter oppdateringer.

Får jeg opp en feilmelding hvor det står:

Windows Update kan ikke se etter oppdateringer nå, fordi systemansvarlig styrer oppdateringene på denne datamaskinen.

 

 

Dette er helt uforklarlig for min del, jeg er admin bruker på PCen min og alt.

Har kjørt antivirus og antimalware programmer for å være sikker der.

 

Fikk dog opp Win32/Adware.MultiPlug.KU

 

Dette fjernet jeg da, samt jeg brukte denne guiden etterpå for å være helt sikker.

http://malwaretips.com/blogs/win32adware-multiplug-h-virus/

 

Programmene jeg har kjørt til nå og renset er:

MSE

Malwarebyte's

ESET

AdwCleaner

Junkware removal tools

HitmanPro

 

Da jeg trudde dette hadde noe med at jeg ikke fikk kjørt windows update, men ingenting har funket til nå.

 

Så er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe?

Ja, jeg har reservert win 10, men er 11 dager til den kommer ut, så jeg vil ha en fungerende PC frem til da!

 

 

 

 

 

Tusen takk for alle svar!

post-89286-0-32255800-1437313718_thumb.png

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^^ Som sagt over. WSUS instillinger kan ligge igjen etter utmeldt av domene.

Strengt tatt så skal du vel ordne deg en "ny installajon" reinstallert. Vet ikke hva slags praksis ulike skoler har med dette.

Veldig mye forskjellig og ulikt fra sted til sted kanskje.

 

Om det er WSUS instillinger som henger igjen kan vi få det bort.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er min private stasjonære selvbygde pc.

 

Jeg har hatt den i domene, koblet opp mot en privat server da min samboer hadde fagprøve i dette og øvde litt hjemme.

Så satt da opp en bærbar som server Win 2012.

 

Den skal ikek være i domene lengre!

Jeg klarte jo å kjøre windows update etter jeg hadde meldt meg ut av domene osv. Skjedde bare nå plutselig mens jeg har vert bortreist.

Serveren ble tatt ned for ca 1 mnd siden og da ble pcen min meldt ut av domene også.

 

 

Blir så frustrert :( Redd for at jeg ikke får Win 10 om 10 dager siden Windows update ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har et problem med windows update.

Får ikke tilgang til å gjøre noe der lengre.

 

 

 Siden du ikke lengre har tilgang , har du sjekket dette :

 

Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lokale bruker og grupper  > Brukere > Administrator > Egenskaper

 

2vvsupl.jpg

Lenke til kommentar

Det er mulig kontoens security instillinger ikke er oppfylt (eks passordbytte eller kompleksitet)

Som sagt det er default domain instillinger som trer ikraft for maskiner kontrollert av domene server.

 

Ta en titt her

https://sdmsoftware.com/group-policy-blog/group-policy/cleaning-group-policy-when-removing-a-machine-from-the-domain/

han har laget er freware utility for å fjerne gpo instillinger etter at maskiner er utmeldt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er mulig kontoens security instillinger ikke er oppfylt (eks passordbytte eller kompleksitet)

Som sagt det er default domain instillinger som trer ikraft for maskiner kontrollert av domene server.

 

Ta en titt her

https://sdmsoftware.com/group-policy-blog/group-policy/cleaning-group-policy-when-removing-a-machine-from-the-domain/

han har laget er freware utility for å fjerne gpo instillinger etter at maskiner er utmeldt.

 

Sysprep skal gjør dette også...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hei.

 

Har et problem med windows update.

Får ikke tilgang til å gjøre noe der lengre.

 

 

 Siden du ikke lengre har tilgang , har du sjekket dette :

 

Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lokale bruker og grupper  > Brukere > Administrator > Egenskaper

 

2vvsupl.jpg

 

 

At administratorkontoen er deaktivert har ingenting å si for dette.

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Har et problem med windows update.

Får ikke tilgang til å gjøre noe der lengre.

 

 

 Siden du ikke lengre har tilgang , har du sjekket dette :

 

Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lokale bruker og grupper  > Brukere > Administrator > Egenskaper

 

2vvsupl.jpg

 

Konto er deaktivert her ja!

Til dere andre, holde på med det :)

Lenke til kommentar

 

Det er mulig kontoens security instillinger ikke er oppfylt (eks passordbytte eller kompleksitet)

Som sagt det er default domain instillinger som trer ikraft for maskiner kontrollert av domene server.

 

Ta en titt her

https://sdmsoftware.com/group-policy-blog/group-policy/cleaning-group-policy-when-removing-a-machine-from-the-domain/

han har laget er freware utility for å fjerne gpo instillinger etter at maskiner er utmeldt.

 

Sysprep skal gjør dette også...

 

Hehe.

Optimist. Sysprep har det med å stoppe på maskiner det er installert ting og tang i og vært i bruk en stund . Det er min erfaring hvertfall.

 

"Åssen" går det Sveibuen. Har du funnet ut av det ?

Lenke til kommentar

Har du gått igjennom disse.

http://www.askvg.com/how-to-change-windows-update-settings-when-managed-or-disabled-by-system-administrator/

Det er vel samme fra Pej s sitt svar.

Det enkleste p endre er vel gpedit.msc . Men gå igjennom de register nøklene.

Gjor dette uten at det fungerte :/

Regiseteret så var alt der fra før :O

 

Det er mulig kontoens security instillinger ikke er oppfylt (eks passordbytte eller kompleksitet)

Som sagt det er default domain instillinger som trer ikraft for maskiner kontrollert av domene server.

 

Ta en titt her

https://sdmsoftware.com/group-policy-blog/group-policy/cleaning-group-policy-when-removing-a-machine-from-the-domain/

han har laget er freware utility for å fjerne gpo instillinger etter at maskiner er utmeldt.

Dette skal jeg prøve :)

 

 

Er så drit at det ikke fungerer :/

 

På bilde under her ser du også at jeg ikke kan endre på noe som helst inne på Endre Innstillinger hos windows update

post-89286-0-37099400-1437345735_thumb.png

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Har du gått igjennom disse.

http://www.askvg.com/how-to-change-windows-update-settings-when-managed-or-disabled-by-system-administrator/

Det er vel samme fra Pej s sitt svar.

Det enkleste p endre er vel gpedit.msc . Men gå igjennom de register nøklene.

Gjor dette uten at det fungerte :/

 

Det er mulig kontoens security instillinger ikke er oppfylt (eks passordbytte eller kompleksitet)

Som sagt det er default domain instillinger som trer ikraft for maskiner kontrollert av domene server.

 

Ta en titt her

https://sdmsoftware.com/group-policy-blog/group-policy/cleaning-group-policy-when-removing-a-machine-from-the-domain/

han har laget er freware utility for å fjerne gpo instillinger etter at maskiner er utmeldt.

Dette skal jeg prøve :)

 

 

Er så drit at det ikke fungerer :/

 

På bilde under her ser du også at jeg ikke kan endre på noe som helst inne på Endre Innstillinger hos windows update

 

 

De fleste vet at det er GPO som er blitt satt her, men for å kunne hjelpe deg, må du svare på dette....

 

Er dette en PC som er i et domene?

Lenke til kommentar

Kjerringa satt opp en server for 1,5 mnd siden.

Min PC ble da meldt inn i domene til denne serveren.

For 1 mnd siden ble serveren tatt vekk og min PC meldt ut av domene og inn i arbeidsgruppe.

PCen har fungert fint, med updates osv helt frem til i går. (vert på ferie 1 uke, hvor PCen har stått på, PCen fungerte helt fint før jeg reiste på ferie)

Lenke til kommentar

Hette kje kjerringå.. Og Pc blei meldt ut av domene og serveren e tatt ned, men va noen skjulte admin$ mapper som du ikke hadde tilgang til å gå inn på og noen mapper til som jeg ikke husker hva heter... Sjekka gjennom alt jeg kommer på som kan ha noe med det å gjøre og søkt gjennom hele google... Håper noen der ute kan ha svar på hva det kan være men er ganske sikker på at den må reinstallerest :)

Endret av wigg95
Lenke til kommentar

Ok men får du startet en elevert cmd prompt med din egen konto. Er din egen konto lokal eller Microsoft konto og er den administrator.

 

Så er det bare å enable den lokale administrator brukeren med

net user administrator /active:yes

Og sette passord på den med net user administrator *

Mulig du må gjøre det i safe mode.

 

Det er vel vanlig at lokal administrator er disabled for interaktiv login.

Det er vel default ved installasjon mener jeg å huske.

 

 

Jeg bruker alltid å legge inn en "ekstra" lokal user account og adde den til local admin group.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...