Gå til innhold

Steamdusj fra Netthandelen.no...humbug fra a til å!


dejavu57

Anbefalte innlegg

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=23087975

 

Jeg vant en slik auksjon i sommer. Og det til en grei pris. Kabinettet ser bra ut,og har sine gode sider. Det samler alt vannet fra å treffe gulvet,for å nevne en. Og det var min begrunnelse for å bytte ut dusjhjørnet som sto der fra før.

 

Steamdusjen markedsføres som en topp moderene velværemaskin.De kunne også ha nevnt, at den er et tilnærmet mareritt å montere. At montasjeveiledningen er beheftet med feil. Og verst av alt,-at den såkalte velværemaskinen IKKE har termostat i blandebatteriet.Jeg skrev til Netthandelen.no og tenkte dette måtte være en fabrikasjonsfeil. Svaret undret meg:

 

"Hei

 

Minner om at dette ikke er et termostatbatteri. Vi har heller ikke andre blandebatterier den det du har fått"

 

 

Dette har den åpenbare konsekvens, at om noen skrur på en kran,mens man står under dusjen,så blir en enten skoldet med varmtvann,eller frostskader av kaldtvann. Om en ikke er forberedt på dette,kan en i tillegg skade seg som følge av brå bevegelser og fall i dusjen,eller ut av den. Barn bør ikke under noen omstendigheter benytte dette kabinettet.

 

 

Hvem finner på¨å selge "En topp moderne ”velværemaskin” i glass og aluminium", og glemmer å nevne at den ikke har termostat i blandebatteriet? Jo,det gjør Netthandelen.no.

 

Med mindre du bor alene,slik at ingen skrur på kranene i huset mens dusjer,og at du aldri setter på hverken oppvaskmaskiner eller vaskemaskiner eller en hvilken som helst vannforbruker, så bør du ALDRI legge inn bud på denne "velværemaskinen".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg. Dette setter Netthandelen i et meget dårlig lys. Jeg skal ikke hakke på deg, men dersom noe virker for godt til å være sant, så er det sikkert ikke sant. Dette gjelder pyramidespill, religion, darvinisme, varmepumper og alt i livet.

 

Det er uutdannede folk som selger i sånne nettbutikker som selger "alt mulig": De kan ikke ha utdannede folk i alle disiplinene de operer i. Du kan ikke forvente at en pølsemaker skal vite så mye om steamdusjer etc.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=23087975

 

Jeg vant en slik auksjon i sommer. Og det til en grei pris. Kabinettet ser bra ut,og har sine gode sider. Det samler alt vannet fra å treffe gulvet,for å nevne en. Og det var min begrunnelse for å bytte ut dusjhjørnet som sto der fra før.

 

Steamdusjen markedsføres som en topp moderene velværemaskin.De kunne også ha nevnt, at den er et tilnærmet mareritt å montere. At montasjeveiledningen er beheftet med feil. Og verst av alt,-at den såkalte velværemaskinen IKKE har termostat i blandebatteriet.Jeg skrev til Netthandelen.no og tenkte dette måtte være en fabrikasjonsfeil. Svaret undret meg:

 

"Hei

 

Minner om at dette ikke er et termostatbatteri. Vi har heller ikke andre blandebatterier den det du har fått"

 

 

Dette har den åpenbare konsekvens, at om noen skrur på en kran,mens man står under dusjen,så blir en enten skoldet med varmtvann,eller frostskader av kaldtvann. Om en ikke er forberedt på dette,kan en i tillegg skade seg som følge av brå bevegelser og fall i dusjen,eller ut av den. Barn bør ikke under noen omstendigheter benytte dette kabinettet.

 

 

Hvem finner på¨å selge "En topp moderne ”velværemaskin” i glass og aluminium", og glemmer å nevne at den ikke har termostat i blandebatteriet? Jo,det gjør Netthandelen.no.

 

Med mindre du bor alene,slik at ingen skrur på kranene i huset mens dusjer,og at du aldri setter på hverken oppvaskmaskiner eller vaskemaskiner eller en hvilken som helst vannforbruker, så bør du ALDRI legge inn bud på denne "velværemaskinen".

 

Det er klart,at det finnes knappest noe slik,som en gratis lunch. Det gjelder stort sett alltid. hva angår folka på netthandelen.no,så er de selgere,hverken mer eller mindre. Men med dette kabinettet nærmer de seg faretruende betegnelsen svindlere, Ingen ved sine fulle fem kjøper blandebatteri uten termostat!Men de selger det,uten å opplyse om det og det mener jeg er på grensen til svindel.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig med angrerett i forhold til slike auksjoner? Det har jeg egentlig ikke tenkt over før. Kanskje noen av lov-rytterene har på forumet kan gi et innspill på dette og om det er noe OP evt. kan benytte seg av.

 

-Stigma

 

Det med angrerett er greit regulert. Og jeg kunne sikkert sendt driten tilbake. Men når en har brukt dagevis på å montere greia,og hatt kostnader knyttet også til dette, så lette ihvertfall jeg etter andre løsninger. Og returkostnader ville det garantert blitt strid om. Til sist,-har en først montert denne saken her,så nytter det ikke å demontere den,og tro at den ser uskadet ut. Lim og silikon...nei,-håpløst å returnere. Bedre å advare andre mot å kjøpe den.

Endret av dejavu57
Lenke til kommentar

Angreretten forutsetter at du skal kunne levere varen tilbake i tilnærmet samme tilstand og mengde. Om dritten så er fastmontert, tilpasset og limt er det lite trolig at du vil få godkjent bruk av angreretten. Dessuten er det her ingen tvil om at det er forbruker som skal bære kostnaden ved tilbakesending, ikke forhandler/selger.

 

Når det gjelder det andre så spørs det om du vil få godkjent reklamasjon på det. All den tid det ikke er noe "galt" med varen, så er det ingen mangel. Når du så kjøper en vare hos en leverandør til halvparten(eller under det) av markedspris så bør du forvente lavere kvalitet og mindre funksjoner enn dyrere produkter. Termostat i blandebatteriet er typisk en slik ting.

 

Som Captain Ødegård så fortreffelig sier det så er eg også overrasket over at det kom vann ut av den i det hele tatt, og på rett sted. Kona(eks) kjøpte en gang en kombinert tørrmopp, våtmopp og støvsuger derifra. Den var for tørr til å brukes som våtmopp(ikke nok vann kom ut) og for våt til å brukes til tørrmopp(lekasje). Den passet heller ikke til støvsugeren vår. At et produkt som kan brukes til tre ting ikke fungerer til noe overrasket meg litt, men har siden lært at kvalitet koster, og kombinerte produkter er alltid på bekostning av noe.

Lenke til kommentar

Er en god stund siden sist jeg handlet der, og de få gangene jeg har handlet der har over halvparten av varene blitt klaget på og jeg har fått en eller annen form for kompensasjon og svadasvar tilbake. Det har bare vært snakk om småting. De selger MYE drit. Etter mine erfaringer godt over 50% drit :) Når jeg en gang skal kjøpe dusjkabinett, bobblebad eller lignende blir det fra en lokal forhandler som fører kjente merker. De har relativt ofte tilbud og prisene er ikke så ille. Vel vel, lett å være etterpåklok men du er ikke den første jeg leser om som går på "en smell" hos Netthandelen.

Lenke til kommentar

Dersom en kjøper et kabinett med integrert blandebatteri i en norsk butikk i dag, så er det vel praktisk talt ikke mulig å finne ett UTEN termostat.Det forventer norske forbrukere.Og det koster knappest noe mer, enn om en hadde funnet et uten. Jeg mener derfor det burde vært opplyst i markedsføringen, at dusjkabinettet passer best som utstilling,og ikke er beregnet på å få vann gjennom seg.

 

Til utstillingsformål vil jeg påstå kabinettet er fortreffelig. Det er slettes ikke verst å se på, det har blått lys og radio med fine visuelle detaljer. Og i en slik situasjon sparer en også penger på evt. rørleggerarbeid,ja,en trenger faktisk ikke engang ha innlagt vann for å ha glede av kabinettet. Det kan stå i stua,hvor en kan bruke radioen. Eller i røykerom,hvor vifta kan brukes som avtrekk. Det er i det hele tatt en rekke anvendelsesområder for dette velværesenteret,så lenge en ikke finner på å tilkoble vann. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er termostat?

En mekanisk eller elektronisk innretning som styrer noe basert på målt temperatur i forhold til angitt(ønsket) temperatur.

 

I dette tilfellet vil et blandebatteri med termostat sørge for at temperaturen på vannet er konstant uavhengig av hvor mye varmt eller kaldt vann som kommer "inn". I en varmeovn vil en termostat typisk slå av eller på varmeelementet i forhold til angitt ønsket temperatur og hvorvidt temperaturen rundt ovnen avviker i fra ønsket temperatur.

Lenke til kommentar
Dersom en kjøper et kabinett med integrert blandebatteri i en norsk butikk i dag, så er det vel praktisk talt ikke mulig å finne ett UTEN termostat.Det forventer norske forbrukere.Og det koster knappest noe mer, enn om en hadde funnet et uten. Jeg mener derfor det burde vært opplyst i markedsføringen, at dusjkabinettet passer best som utstilling,og ikke er beregnet på å få vann gjennom seg.

Strengt tatt vil eg påstå at det ikke er så relevant hvorvidt du ikke får tak i en vare med ønsket funksjon hos en faghandel. Når du betaler vesentlig mindre hos Netthandelen.no enn hva du ville gjort hos en fagbutikk så må du innse at produktet har færre funksjoner, har lavere kvalitet og/eller har en del kompromisser. Hvilke funksjoner du mister, hva lavere kvalitet innebærer eller hvilke kompromisser som er gjort får du enten ta som en overraskelse når du får varen eller sjekke opp i forkant. Litt ansvar har du faktisk som forbruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dersom en kjøper et kabinett med integrert blandebatteri i en norsk butikk i dag, så er det vel praktisk talt ikke mulig å finne ett UTEN termostat.Det forventer norske forbrukere.Og det koster knappest noe mer, enn om en hadde funnet et uten. Jeg mener derfor det burde vært opplyst i markedsføringen, at dusjkabinettet passer best som utstilling,og ikke er beregnet på å få vann gjennom seg.

Strengt tatt vil eg påstå at det ikke er så relevant hvorvidt du ikke får tak i en vare med ønsket funksjon hos en faghandel. Når du betaler vesentlig mindre hos Netthandelen.no enn hva du ville gjort hos en fagbutikk så må du innse at produktet har færre funksjoner, har lavere kvalitet og/eller har en del kompromisser. Hvilke funksjoner du mister, hva lavere kvalitet innebærer eller hvilke kompromisser som er gjort får du enten ta som en overraskelse når du får varen eller sjekke opp i forkant. Litt ansvar har du faktisk som forbruker.

 

Kanskje mitt poeng ikke er klart nok. Iht. norsk lov, er det ikke tillatt å gi inntrykk av, at et produkt er noe annet enn hva det faktisk er. Når en leser reklamen for dette kabinettet,som jo også er sauset sammen med produktinformasjon, så fremgår det at kabinettet er "en topp moderene velværemaskin". Jeg tror enhver som kjøper dette,og det er faktisk en god del som har gjort det,da ikke regner med å bli skoldet når en stiger inn i dusjen. Villedende markedsføring vil jeg kalle dette.

 

Har ikke noe problem med å akseptere at det er sammenhenger mellom pris og kvalitet. Betaler en med peanøtter,vil en ofte få apekatter. Mange har likevel betalt 7-8000 for denne dusjen,og de har ennå større grunn enn meg til å føle seg snytt. Det er gode kabinetter på markedet i den prisklassen, med termostat i blandebatteriet.

Lenke til kommentar

Det stemmer det med lovverket, men på hvilken måte har selger sagt at dusjen har termostat?

 

"En topp moderne velværemaskin" er selgerprat og lite spesifikt. Setningen der er ikke ensbetydende med at produktet har tilsvarende funksjoner og spesifikasjoner som et produkt til dobbelt så høy pris hos en faghandel. Om dette er årsaken til at du trodde den hadde termostat så har du ene og alene lurt deg selv. Og du kan like godt først som sist forberede deg på å bli "lurt" flere ganger fremover.

 

Eg sitter ikke med fasiten, og dette er ikke en domstol, men min mening her er at du ikke har noen sak overhode. Ja, netthandelen.no selger mye dritt, men at du trodde produktet du kjøpte kunne mer enn den kunne faller ene og alene på dine skuldre og ansvar som forbruker.

Lenke til kommentar

Jeg synes din holdning er arrogant. La meg informere deg om, at jeg har en velutviklet realitetessans og jeg anvender den daglig. La meg også nevne at jeg selvsagt har en sak, men at det ikke er den saken du synes å tro jeg har: Oppnår jeg at to personer avstår fra å kjøpe denne dusjen er jeg fornøyd,og det er min sak.Intet annet.

 

Når det gjelder markedsføring, så skal selgerpratet i rimelig grad stå inne inne for kvalitetene til produktet som selges. I dette tilfellet står det ingenting om at man riskikerer å bli skoldet,når man bruker dusjen,noe som vanligvis ville bli regnet som en vesentlig mangel i selgers opplysningsplikt. Det kan i prinsippet sammenlignes med at Toyota annonserer et knakende tilbud på ny Avensis,men leverer den uten hjul. Hadde de sagt det ville ingen kjøpt bilen. Det er min påstand at hadde Netthandelen.no hadde sagt kabinettet kan føre til forbrenninger,så hadde ingen kjøpt det heller.

 

Netthandelen.no er underlagt de samme lover og regler som andre butikker i det norske samfunn. Snyter de kunden,kan kunden kreve retur eller bytting. Derrfor er det også slik, at om man tar seg bryet med å returnere ting til dem, så får man også pengene tilbake uten dikkedarer. De ser at de har en dårlig sak.

Lenke til kommentar

Jeg synes din holdning er arrogant. La meg informere deg om, at jeg har en velutviklet realitetessans og jeg anvender den daglig.

Vell, om du forventer å få en steamdusj av kvalitet for 1/10 delen av den prisen du må ut med hos en fagforhandler så kan jeg ikke påstå at du har brukt noen form for fornuft eller realitetssans. Til sammenligning så koster et vanlig dusjkabinett omentrent det samme som du ga for denne steamdusjen.

Jeg vil heller ikke påstå at termostat er påkrevd funksjonalitet i en slik sak (til den prisen).

 

Netthandelen.no og lignende sider lever av å selge ubrukelig ræl til godtroende nordmenn, et marked som man tydeligvis kan gjøre gode penger på.

 

Det jeg ville gjort om jeg var deg, var å kontaktet forbrukerombudet. De er nok de eneste som kan hjelpe deg. Ellers så har du nok ikke annet rettsvern enn at du kan kontakte din advokat og sette han på saken. Du er neppe den første, eller den siste som har blitt lurt av disse.

 

Bare vær glad for at du ikke sendte 20tusen til Polen for at noen skulle kjøpe sofaen din, slik enkelte gjør. Du fikk i vhertfall noe for pengene, selv om det bare er søppel...

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Jeg synes din holdning er arrogant. La meg informere deg om, at jeg har en velutviklet realitetessans og jeg anvender den daglig.

Vell, om du forventer å få en steamdusj av kvalitet for 1/10 delen av den prisen du må ut med hos en fagforhandler så kan jeg ikke påstå at du har brukt noen form for fornuft eller realitetssans. Til sammenligning så koster et vanlig dusjkabinett omentrent det samme som du ga for denne steamdusjen.

Jeg vil heller ikke påstå at termostat er påkrevd funksjonalitet i en slik sak (til den prisen).

 

Netthandelen.no og lignende sider lever av å selge ubrukelig ræl til godtroende nordmenn, et marked som man tydeligvis kan gjøre gode penger på.

 

Det jeg ville gjort om jeg var deg, var å kontaktet forbrukerombudet. De er nok de eneste som kan hjelpe deg. Ellers så har du nok ikke annet rettsvern enn at du kan kontakte din advokat og sette han på saken. Du er neppe den første, eller den siste som har blitt lurt av disse.

 

Bare vær glad for at du ikke sendte 20tusen til Polen for at noen skulle kjøpe sofaen din, slik enkelte gjør. Du fikk i vhertfall noe for pengene, selv om det bare er søppel...

 

Vet du i det hele tatt, hva du svarer på?

Lenke til kommentar
Jeg synes din holdning er arrogant. La meg informere deg om, at jeg har en velutviklet realitetessans og jeg anvender den daglig. La meg også nevne at jeg selvsagt har en sak, men at det ikke er den saken du synes å tro jeg har: Oppnår jeg at to personer avstår fra å kjøpe denne dusjen er jeg fornøyd,og det er min sak.Intet annet.

I så tilfelle kan eg informere deg om at realitetssansen din må gå på sparebluss. Eller mangle termostat, om eg får lov til å si det ;)

 

Eg ser ingen problem med å fraråde andre fra å kjøpe et dårlig produkt, slik du gjør. Men vær åpen og klar på årsaken. I dette tilfellet er en av tingene du ikke liker at produktet mangler termostat. Selger har ikke på noe som helst tidspunkt opplyst om at produktet hadde termostat, dette var noe du antok. Så på det punktet har gjort en feil. En sur feil, men det må stå for din regning, og ikke selgers.

 

Når det gjelder markedsføring, så skal selgerpratet i rimelig grad stå inne inne for kvalitetene til produktet som selges. I dette tilfellet står det ingenting om at man riskikerer å bli skoldet,når man bruker dusjen,noe som vanligvis ville bli regnet som en vesentlig mangel i selgers opplysningsplikt.

Mitt blandebatteri i dusjen mangler termostat. Om noen før meg skrur på varmtvannet på fullt så skolder eg meg når eg tar den i bruk. Dette har ikke selger opplyst meg om. Kan eg saksøke om dette skjer? Høres ut som USA tendenser på høyt plan.

 

Selger kan IKKE opplyse om alle forhold ved et produkt. Selger opplyser om de funksjonene et produkt har, så må du, som forbruker, avgjøre om det er noen funksjoner som ikke står der som du ønsker. Dette har du faktisk ikke gjort. Du har antatt ut i fra en setning at produktet hadde en funksjon, uten å sjekke opp i det, til tross for at produktet koster halvparten av hva som fagbutikkene selger tilsvarende produkter for. Hvor var den velutviklede realitetssansen din på kjøpstidspunktet?

 

Det kan i prinsippet sammenlignes med at Toyota annonserer et knakende tilbud på ny Avensis,men leverer den uten hjul. Hadde de sagt det ville ingen kjøpt bilen. Det er min påstand at hadde Netthandelen.no hadde sagt kabinettet kan føre til forbrenninger,så hadde ingen kjøpt det heller.

Det kan det ikke. For å kunne bruke bilen må den ha hjul, og det er derfor rimelig å forvente at den har det om ikke annet er opplyst av selger. Hadde dusjen du kjøpte manglet blandebatteri mens den var avbildet med det, så hadde du hatt en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven. Men det er ikke det vi snakker om her.

 

"En topp moderne velværemaskin" kan også fint henvise til design. Et moderne design, i så måte. Det er mao et tolkningsspørsmål, og det var/er din tolkning at "moderne" refererte til funksjoner satt i forhold til tilsvarende og langt dyrere produkter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...