Gå til innhold

Spill som fortjener en HD-oppgradering!


aphelion3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om mange har spilt det elelr husker det, men var en serie som het "Parasite Eve", syntes det var kult. Håper det enten kommer et nytt spill i serien, eller en oppgradert versjon. Minte meg mye om Resident Evil seriene dette spillet ... :)

 

Ellers så fortjener jo Eye of the Beholder serien en skikkelig oppgradering, eller ny utgivelse. Denne formen for rollespill er noe jeg virkelig savner, syns ikke akkurat "Legend of Grimrock" svarte helt til forventningene ...

 

Huff, kunne sikkert mimret i evigheter om mulige remake av oldies spill, men disse husker jeg spesiellt godt ... :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om mange har spilt det elelr husker det, men var en serie som het "Parasite Eve", syntes det var kult. Håper det enten kommer et nytt spill i serien, eller en oppgradert versjon. Minte meg mye om Resident Evil seriene dette spillet ...

Parasite Eve 2 er ute på PSN (sjekk PS2 Classics), og Parasite Eve 3 er ute på PSP (heter teknisk sett 3rd Birthday, men er PE3.)

 

I samme gate har vi jo Dino Crisis 1. Selv om jeg spilte gjennom DC2 synes jeg det var for mye action, og DC3 kjørte serien i grøfta en gang for alle. Men DC1 er og blir en klassiker som MÅ få en remake/reboot. Spesielt nå da Resident Evil har fått selv en blodfan som meg til å miste interessen trenger vi en DC remake.

Lenke til kommentar

Dette er en sterk kandidat til spill som må få en moderne remake. Originalen var svært bra, men AIen var tvilsom, for å si det mildt. De fleste oppdragene ble alt for enkle, da missile launcherne kunne stå helt neders i skjermen og skyte på tårnene i toppen av skjermen, og tårnene ville ikke forstå en dritt. En full 3D remake (med låst kamera, så klart) ville vært tøft. Kanskje som total conversion av Starcraft 2?

 

I samme gate har vi jo Doom. Jeg ville ikke forandret noe på gameplay, leveldesign og alt det der, men selve spillet kan mer enn gjerne bli laget på nytt i en helt ny motor. Gi oss en remake av Doom med motoren fra Battlefield 4, så snakker vi. :D

 

For den saks skyld hadde det vært tøft om vi brukte den motoren til å lage en remake av Commander Keen eller Jazz Jackrabbit. Zool burde også komme tilbake snarest. Ingen som husker ham, eller i det hele tatt vet at oppfølgeren hadde en hun-maur? Nettopp. :)

Prøvd mod'en Brutaldoom? Anbefales :-)

 

Kunne tenkt meg Deus Ex i en av Ubisofts nye motorer, kanskje den nye de kjører The Division på.

Andre klassikere jeg kunne tenkt meg "extreme makeover" på:

X-wing/Tie Fighter

Star Wars Dark Forces (2)

The Dig

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...