Gå til innhold

Headset for Xbox One og PS4?


Mala

Anbefalte innlegg

 

Kan du poste erfaringer med dette når du har fått testa det litt?

 

Jeg er også på utkikk etter headset til PS4, og sikler veldig etter astro a50, men 2,7k for ett headsett man bruker relativt lite er mye spenn. Så ett px4 eller tritton til rundt 1,5-1,7 høres mer fornuftig ut ;)

 

Skrev dette i PS4 tråden:

 

 

 

Førsteintrykket er veldig godt. De er lette og behagelige å ha på over tid, samt det er en del fleksibilitet når det gjelder innstilling av lyden. Nå hadde jeg ingen forventninger til denne emulerte sourrounded, og det var like greit I BF høres det ofte veldig grøtete ut. Nå har jeg ikke forsket så altfor mye på alle 6 innstillingene man kan bruke, men jeg foretrekk raskt å bruke det i stereomodus og Wartapes i spillet. Selve chat funksjonaliteten har jeg ikke testet, og denne krever ikke overaskende kabel mellom DS4 og headsett (følger med en del kabler faktisk). BT-støtten har Sony ikke fått på plass enda. Batteritiden er oppgitt til opptil 15 timer, om det stemme er vel svært avhengig av hvilket modus man kjører på headsettet. Lyden er ihvertfall engasjerende nok og jeg foretrekker helt klart å spille online spill som BF med headsett.

 

Man kan jo faktisk koble dette til obilen via. BT i mens man bruker det under gaming, så slipper man det å måtte kløne med mobilen om den ringer hehe. Dette har jeg heller ikke prøvd, men muligheten er der. Ladekabelen er også veeldig lang, så det er null problem å spille og lade samtidig.

 

Ikke akurat tidenes mest informative post, men men :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg PX4 i går. Koblet til uten å lese bruksanvisning, det gikk dårlig. Trodde man skulle koble til som Bluetooth-enhet, men etter å ha lest litt på Turtle Beach sin hjemmeside oppdaget jeg at man måtte koble optisk kabel og USB-kabel fra PS4 til den medfølgende boksen. Deretter var det bare å skru på headsetet og vips har man trådløs spillyd. Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset.

 

Brukte de ca 3 timer i går og de var veldig behagelig å ha på hodet. Bruker nesten daglig headset til og fra jobb, så har mye erfaring med headset. Dette er blant de aller mest behagelige jeg har brukt. Klar og fin lyd. Anbefales på det sterkeste!

 

PX4 støttes av PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3 og PC.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg PX4 i går. Koblet til uten å lese bruksanvisning, det gikk dårlig. Trodde man skulle koble til som Bluetooth-enhet, men etter å ha lest litt på Turtle Beach sin hjemmeside oppdaget jeg at man måtte koble optisk kabel og USB-kabel fra PS4 til den medfølgende boksen. Deretter var det bare å skru på headsetet og vips har man trådløs spillyd. Ønsker man chat, så må man koble en kabel fra DS4 og til headset.

 

Brukte de ca 3 timer i går og de var veldig behagelig å ha på hodet. Bruker nesten daglig headset til og fra jobb, så har mye erfaring med headset. Dette er blant de aller mest behagelige jeg har brukt. Klar og fin lyd. Anbefales på det sterkeste!

 

PX4 støttes av PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3 og PC.

Jeg har også kjøpt meg PX4, jeg lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt, for det første er det ingen instruksjoner inni boxen om hvordan man kobler den opp til PS4, bare til PS3 og Xbox 360.

 

Og bluetooth funket jo ikke enda. så jeg plugget den i kontrollen og fikk lyd, men fryyyktelig dårlig lyd, jeg plugget også i denne ekstra boxen, satte den i optisk ut og kobla usb´en inn, men den hadde ingenting å si ingen av knappene på boksen gjorde noe som helst, og det er ikke en eneste knapp eller volumkontroll som faktisk gjør noe på headsettet utenom på knappen og pairing knappen. spillvolumet kan jeg ikke styre eller noe. Er det noe spesielt jeg må gjøre for lyden er fryktelig dårlig som den er nå og jeg får ikke stilt på noen av instillingene av enten Tone eller Limiter, de lager bare en pipelyd i headsettet uten at noe blir annerledes.

 

EDIT: Tenkte meg at det måtte være noob mistake fra min side, jeg leste litt rundt på nettet og fant på turtle beach sine hjemmesider at headsettet pairer ikke skikkelig med lavt batteri, så jeg lada den, alt funka glimrende med en gang hehe. Men må virkelig si at det er utrolig dårlige instruksjoner som kommer med i boksen, ingenting stemmer skikkelig, hvordan en pairer til transmitteren er feil i det som følger med i boksen...det er riktig på hjemmesiden....pairing med transmitter gjør en med å holde power knappen på headsettet til ca 2 sekunder etter man hører de første pipene...da kommer det enda noen pip og først da pairer du med transmitteren.

 

Tenkte jeg skulle putte det her sånn at andre ikke går i fella....første man må gjøre er å lade headsettet til max, mitt kom så og si empty...og så er det å paire på riktig måte.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt meg PX4, jeg lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt, for det første er det ingen instruksjoner inni boxen om hvordan man kobler den opp til PS4, bare til PS3 og Xbox 360.

 

Og bluetooth funket jo ikke enda. så jeg plugget den i kontrollen og fikk lyd, men fryyyktelig dårlig lyd, jeg plugget også i denne ekstra boxen, satte den i optisk ut og kobla usb´en inn, men den hadde ingenting å si ingen av knappene på boksen gjorde noe som helst, og det er ikke en eneste knapp eller volumkontroll som faktisk gjør noe på headsettet utenom på knappen og pairing knappen. spillvolumet kan jeg ikke styre eller noe. Er det noe spesielt jeg må gjøre for lyden er fryktelig dårlig som den er nå og jeg får ikke stilt på noen av instillingene av enten Tone eller Limiter, de lager bare en pipelyd i headsettet uten at noe blir annerledes.

 

EDIT: Tenkte meg at det måtte være noob mistake fra min side, jeg leste litt rundt på nettet og fant på turtle beach sine hjemmesider at headsettet pairer ikke skikkelig med lavt batteri, så jeg lada den, alt funka glimrende med en gang hehe. Men må virkelig si at det er utrolig dårlige instruksjoner som kommer med i boksen, ingenting stemmer skikkelig, hvordan en pairer til transmitteren er feil i det som følger med i boksen...det er riktig på hjemmesiden....pairing med transmitter gjør en med å holde power knappen på headsettet til ca 2 sekunder etter man hører de første pipene...da kommer det enda noen pip og først da pairer du med transmitteren.

 

Tenkte jeg skulle putte det her sånn at andre ikke går i fella....første man må gjøre er å lade headsettet til max, mitt kom så og si empty...og så er det å paire på riktig måte.

 

Her må det være noe riv ruskende galt. Tar du lyden via kontrollen er lyden helt Nille ja. Jeg koblet rett og slett den senderen i Xbox One USB, ettersom den har disse BAK konsollen. Slipper å ha stygge ledninger og dritt på fronten og konsollen står stort sett i standby-modus. Optisk ut fra PS4 og inn i sender. Headsett og sender skal være paret ut av boksen, så ikke no tull her. For å gjøre det enkelt, denne måte her beskriver ihvertfall hvordan jeg satte det opp :

 

1. Go to Settings > Screen and Sound > Audio Output Settings > Primary Output Port.

2. Select “Digital Out” (OPTICAL).

3. Select ONLY “Dolby Digital 5.1ch”.

4. Go to Settings > Sound and Screen > Audio Output Settings > Output to Headphones.

5. Select “Chat Audio”.

6. Go to Settings > Sound and Screen > Audio Output Settings > Audio Format (Priority).

7. Select “Bitstream (Dolby)”.

If your chat volume is either too loud or too soft:

• Go to Settings > Devices > Audio Devices > Headsets and Headphones > Volume Control (Headphones) and change the audio level to your liking.

 

http://www.turtlebeach.com/support/entry/830517594/

 

 

Og til deg og dere andre, bare drit i å bruke sourround altså. Dette er emulert 5.1 og det låter IKKE bra, rett og slett som forventet ut i fra en slik lav prisklasse. Headsettet yter best i stereo, det er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha testet i BF4 og Shadow Fall. Så sørg for at dere slår av dette på den senderen, og skule dere absolutt ville prøve det så test ihvertfall ut alle 6 sourround modusene og gjerne endre lydbildet via. Tone-knappen.

 

Jeg foretrekker det på standard Tone og i stereo, enkelt og greit!

 

For de som liker å få det inn med teskje:

 

 

Det finnes kanskje bedre videoer der ute, men denne dekker det meste mener jeg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Headsett og sender skal være paret ut av boksen, så ikke no tull her.

Det var her problemet lå hos meg, mitt var tydeligvis ikke paret ut av boksen, jeg fikk ikke lyd uten å putte chat ledningen i kontrollen. Så jeg måtte fullade mitt headset før det greide å pare seg skikelig med transmitteren :) Tenkte bare jeg skulle si det i tilfelle andre opplever lignende som meg....Men uansett takk for gjennomgangen der. Jeg fikk det til i går kveld og jeg syns faktisk ikke det var så ille i surround når jeg fikk stilt litt på limiter og tone, da ble det ikke fult så grøtete. Men jeg testa bare AssCreed

Lenke til kommentar

Mitt var parret ut av boksen. Jeg var inne i en "fest" når jeg koblet det til og da fikk jeg kun chat-lyd i headset - ingen spillyd. Når jeg restartet maskinen fikk jeg begge. Til tross for startproblemer, så er jeg veldig fornøyd nå. Starter opp PS4, starter headset og alt virker. Eneste minuset er at man ikke får justert chat-volum på headset (selv om det er en knapp der, så virker den ikke). Håper Sony kommer med en update på dette. De har vel sagt at de kommer til å ordne en BT-støtte (både spill- og chat-lyd) for flere headset i fremtiden?

Lenke til kommentar

Ja jeg er helt stråelende fornøy altså. Kan sitte lange økter med dette her å herje på slagmarken :) Batteritiden er helt fantastisk, og bruker man det kun for lyd i spill følte jeg at det bare varte og varte det batteriet :p

Prøvde Chat i dag, er det på min side eller den jeg chatter med når jeg hører echo av meg selv?

Lenke til kommentar

Prøvde Chat i dag, er det på min side eller den jeg chatter med når jeg hører echo av meg selv?

 

Hah, satt i timesvis å prata/spillte med 2 stykker i går og opplevde det samme. En logisk forklaring hadde jo vært om en av de to andre hadde chat-lyden ut av TV`en sin, men det var ikke tilfelle :hmm:

 

Er dette noe som ordner seg når vi får blåtann støtte for lyd og chat tro?

Lenke til kommentar

Prøvde Chat i dag, er det på min side eller den jeg chatter med når jeg hører echo av meg selv?

 

Jeg har også opplevd dette og etter litt eliminering kom vi frem til at synderen var personen som brukte de medfølgende øreproppene. De fanger opp litt for mye lyd i nærheten. Sitter vedkommende litt for nærme lydkilden så blir det ekko for de andre i chat.

Lenke til kommentar

 

Jeg har også opplevd dette og etter litt eliminering kom vi frem til at synderen var personen som brukte de medfølgende øreproppene. De fanger opp litt for mye lyd i nærheten. Sitter vedkommende litt for nærme lydkilden så blir det ekko for de andre i chat.

 

I mitt tilfelle hadde alle chat-lyden aktivert kun i headsett, jeg hadde PX4 og de to andre hadde de potetene man får med PS4. Hvordan kan dette ha seg da ? Men dere fikk altså ordnet dette da?

Lenke til kommentar

 

I mitt tilfelle hadde alle chat-lyden aktivert kun i headsett, jeg hadde PX4 og de to andre hadde de potetene man får med PS4. Hvordan kan dette ha seg da ? Men dere fikk altså ordnet dette da?

dette har noe med att de som bruker de medfølgende potetene som du sier skrur opp lyden for mye så du hører din egen stemme gjennom deres potet mik :rofl:

 

er og veldig fornøyd med px4 headsettet

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

I mitt tilfelle hadde alle chat-lyden aktivert kun i headsett, jeg hadde PX4 og de to andre hadde de potetene man får med PS4. Hvordan kan dette ha seg da ? Men dere fikk altså ordnet dette da?

 

Som han andre her skrev, dette løste seg ved at vedkommende med potetene skrudde ned lyden. Kan virke som micen fanger opp lyden som kommer fra ørepluggen hvis man skrur opp høyt nok. Sony kunne spart seg for å inkludere de i pakken.

Lenke til kommentar

 

Jeg har også opplevd dette og etter litt eliminering kom vi frem til at synderen var personen som brukte de medfølgende øreproppene. De fanger opp litt for mye lyd i nærheten. Sitter vedkommende litt for nærme lydkilden så blir det ekko for de andre i chat.

Ja dette var tilfellet her også...jeg brukte turtle beach, og han brukte de medfølgende....og jeg veit at han har noen sånne små surround høytalere der som han sitter....så er sikkert at de plukker opp det eller kan de plukke opp fra selve headsettet også?

 

EDIT: så nettopp at du svarte på det rett over meg ja :p Det er jo litt dårlig ja.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Da klarte jeg faen og sitte meg ned på Sony Pulse headsettet når jeg kom hjemfra puben inatt. Satan :shrug:

Du Mala. Hvordan er volumet på Disse px4 klokkene du har. Har lest litt at noen klager over lavt volum.. False/True. Fortsatt fornøyd?

Har glodd litt rundt idag og vurderer:

1 Ett nytt Sony Pulse

2 Astro a50

3 T.B. PX 51

4 T.B. PX4

 

Px4 hadde vært den enkleste løsningen da de har det inne på den lokale Elkjøpen.

Lenke til kommentar

Har ikke reagert på noe lavt volum ved bruk her ihvertafall, er vel heller det at jeg har opplevd å måtte skru ned. Nå bruker jeg det stort sett utelukkende i stereo modus, da jeg ikke er glad i slik emulert sourround lyd.

Men sett om du ikke var forønyd med headsettet, er det vel bare til å levere det tilbake til Elkjøp innenfor 30 dager, vær litt påpasselig med hvordan du åpner esken og emballasje så burde det går greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...