Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ideer og eller Content Management System(CMS) som kan bruke Active Directory (AD)som bruker database. Det skal være for en Høgskole slik at det forskjellige avdelingen som måtte ønske det kan sette opp sine egne dynamiske sider.

 

Oppdraget fra min sjef:

" Vi vil ha et system som enkelt kan opprettes, endres og vedlikeholdes av brukene. Men det MÅ sentraliseres under AD"

 

Som et eksempel så er vel noe i linje med DragonflyCMS det vi er på jakt etter. Link

Et system som er allsidig og enkelt for selv det mest uerfarne brukere å komme i gang med. MEN! Problemet er at vi vil ikke ha noe egne brukerdatabaser ettersom dette bare vil forvirre brukerene som alt har AD kontoer. Derfor er jeg veldig interesert i å høre om andre som har hørt om, bruker eller har brukt et slikt system. (Alle typer, ikke bare freeware/opensource). Alternativent mitt dersom ikke noe brukende slikt finnes, blir å skrive om et PHP CMS til å gjøre dette.

 

Som dere kansje skjønner er vi primært på jakt etter noe som bruker PHP, men jeg tar gjerne i mot innspill angående andre platformer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er to alternativer:

- Midgard CMS : Open Source. Php og Mysql. Støtte innlogging via Active Directory. Gratis

- AxCMS.net : 100% Gratis (står det). Bruker ASP.net. Støtter innlogging via AD.

 

Har ikke erfaringer med noen av dem. De har jo demo sider som du kan teste, da.

 

Kan kanskje også sjekke om EasyPublish CMS har støtte for det. Det er jeg litt usikker på. Men dette virker som et CMS som har det meste... Norsk firma

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...