Gå til innhold

[Løst] Xbox One fra amazon.de - 3670,- totalt! (?)


Anbefalte innlegg

Hei! Ettersom jeg ikke klarer å vente til den offisielle lanseringen av Xbox One her i Norge, tok jeg sjansen og bestilte en fra amazon.de (tyskland) i går.

 

Jeg var(er) usikker når det gjelder frakt, fortolling etc.. Men etter litt research her på forumet forstod jeg det slik at hvis man haket av for "Amazon Global Express Delivery", så var alt fortolling og frakt dekket av amazon, og jeg trenger ikke å betale en krone ekstra når jeg får den.

Jeg gjorde da det, og valgte å betale i euro ettersom jeg sparte omtrent 200kr, enn å bruke "Amazon currency/valuta converter" til NOK.

 

Totalprisen ble da på 442 EUR, og v/hjelp av valutakalkulator tilsvarer det 3676 NOK. Er nesten for godt til å være sant! Er ikke det litt lite, og det med tanke på Titanfall på kjøpet? Har jeg forstått det feil, må jeg betale 25% i toll?

 

post-307792-0-40126900-1393865132_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Ettersom jeg ikke klarer å vente til den offisielle lanseringen av Xbox One her i Norge, tok jeg sjansen og bestilte en fra amazon.de (tyskland) i går.

 

Jeg var(er) usikker når det gjelder frakt, fortolling etc.. Men etter litt research her på forumet forstod jeg det slik at hvis man haket av for "Amazon Global Express Delivery", så var alt fortolling og frakt dekket av amazon, og jeg trenger ikke å betale en krone ekstra når jeg får den.

Jeg gjorde da det, og valgte å betale i euro ettersom jeg sparte omtrent 200kr, enn å bruke "Amazon currency/valuta converter" til NOK.

 

Totalprisen ble da på 442 EUR, og v/hjelp av valutakalkulator tilsvarer det 3676 NOK. Er nesten for godt til å være sant! Er ikke det litt lite, og det med tanke på Titanfall på kjøpet? Har jeg forstått det feil, må jeg betale 25% i toll?

 

attachicon.gif2014-03-02 22.30.10.png

 

Litt usikker, men tror nok det blir 25% i tillegg. Er på amazon.co.uk express shipping gjør den jobben, men er litt usikker.

 

Står jo kun frakt, og produkt under oppsumeringen av prisen

 

EDIT: Ser at på amazon.co.uk blir prisen 345 pund som tilsvarer ca 3400 kr. Så da kan det stemme den prisen du fikk :)

 

EDIT 2: Neei, ser ut som om de ikke fikser toll, skatt osv. Er jo knapt forskjell på pris mellom express og vanlig

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

Ja jeg stusser litt selv.. Men her står det noe annet (PS: google translate tysk-engelsk): "International shipping is made ​​easy with Amazon Global. We take into account an estimated prepayment for any liability to import duties and take care of the customs clearance of your shipment, you always have about our Package tracking in mind. Learn more" https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=ox_shipaddress_footer_shiprates?ie=UTF8&nodeId=200996920&pop-up=1

 

Kan hende at jeg forstår det helt feil, men mener det står noe om at de dekker fortolling. Er det noen som har erfaring ved å bestille fra amazon og bekrefte det?

Lenke til kommentar

Ja jeg stusser litt selv.. Men her står det noe annet (PS: google translate tysk-engelsk): "International shipping is made ​​easy with Amazon Global. We take into account an estimated prepayment for any liability to import duties and take care of the customs clearance of your shipment, you always have about our Package tracking in mind. Learn more" https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=ox_shipaddress_footer_shiprates?ie=UTF8&nodeId=200996920&pop-up=1

 

Kan hende at jeg forstår det helt feil, men mener det står noe om at de dekker fortolling. Er det noen som har erfaring ved å bestille fra amazon og bekrefte det?

 

Ja, jeg har gjort det, men da betalte jeg ekstra. Men som du siterte så skal de ordne fortolling så da har du det svart på hvitt :)

 

Billig xbox blirre og! :)

Lenke til kommentar

Ja jeg stusser litt selv.. Men her står det noe annet (PS: google translate tysk-engelsk): "International shipping is made ​​easy with Amazon Global. We take into account an estimated prepayment for any liability to import duties and take care of the customs clearance of your shipment, you always have about our Package tracking in mind. Learn more" https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=ox_shipaddress_footer_shiprates?ie=UTF8&nodeId=200996920&pop-up=1

 

Kan hende at jeg forstår det helt feil, men mener det står noe om at de dekker fortolling. Er det noen som har erfaring ved å bestille fra amazon og bekrefte det?

 

Folk surrer med hva toll og mva er.

 

Det er ikke toll på elektroniske produkter.

 

Men du må betale 25% mva, som blir rundt 900 kr i tillegg for deg.

 

Amazon viser spesifikt hva tollen blir når du bestiller ting, men det er ikke toll på elektroniske produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du må betale mer vet jeg ikke, men som en sidekommentar til Postens satser i innlegget over meg:

 

... Tollbehandlingsgebyret til posten på varer over 1000 kr er 240 kroner. Om du gjør fortollingen selv må du betale "lagerleie" hos Posten, 135 eller 145 tror jeg det var.

 

Om den kommer med en annen speditør enn Posten er det andre priser. La oss håpe du ikke får den levert på døra med DHL, for da vanker det saftige gebyrer noen dager etterpå.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Forskjellen er:
Hvis du bestiller med express levering, er det inklusive fortolling. Alt er betalt til Amazon, ikke noe mere betales.

Bestiller du std levering, må du selv betale moms til posten + gebyr.

 

Noe som gjør at konsollen blir billigere og mye raskere levert med expressforsendelse.

Dette gjelder alle Amazon sine butikker. UK, Tyskland, USA osv...

Lenke til kommentar

Det blir lagt til 25% MVA som må betales ved henting. Har bestilt XOne fra Amazon.de selv. Dersom du ikke fortoller varen selv, må du betale et tollgebyr til posten på 100 ettellerannet.

 

 

Er dere sikre på dette? Jeg har bestilt en god del ting fra Amazon med fortolling inkludert, og da ordner de opp i alt sånn at man ikke må betale noe mer. Husk at tysk mva på 19% vil trekkes fra før de 25% i norsk mva legges til.

 

Da dere bestilte Xbone, valgte dere da "Amazon Global Express Delivery", eller som standard?

Var en som fortalte at han kjøpte Xbone fra amzon.de med express delivery, og kun betalte 3600,- uen ekstra gebyrer i etterkant. Går litt i surr her..

Lenke til kommentar

Og hvorfor har det seg slik at hvis man bestiller fra Microsoft Store frankrike/tyskland/spania , så betaler man 499 euro ,og ikke 442 euro (hvis landets mva blir trukket, og norges mva lagt til) ? Eller at man ikke får tilleggsavgifter, hvis man bestiller direkte derfra? For man kjøper jo egentlig fra MS Store, bare at det er via Amazon.de eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Jeg mottok xboxen i går tidlig formiddag, av en budringer fra ups på døra. Jeg signerte, og det var det! Ingen fortolling, mva. eller annet ekstra gebyr - kun det jeg betalte for i handlekurven på amazon.de (442Euro). Og overraskende nok, tok det bare 21 timer fra da de sendte den fra tyskland, til jeg fikk den levert på døra. Express service uten tvil! Så anbefaler deg å gjøre det samme, for så billig pris og service. MEN HUSK å velg "Amazon Global Express Delivery" ! ;)

 

Storfornøyd og sliten etter en lang Titanfall-økt :wee:

 

Takk for all hjelp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også fått regning opptil 1-2 mnd etter jeg mottok varen (ratt og pedaler). Trodde jeg fikk den billig, men når de slenger på en tusenlapp i etterkant så ble det ikke så billig likevel.

 

Ja, men amazon ordner alt når man velger express :) Står klart og tydelig da man bestiller, så bestilte nok du standard levering

Lenke til kommentar

 

Jeg har også fått regning opptil 1-2 mnd etter jeg mottok varen (ratt og pedaler). Trodde jeg fikk den billig, men når de slenger på en tusenlapp i etterkant så ble det ikke så billig likevel.

 

Ja, men amazon ordner alt når man velger express :) Står klart og tydelig da man bestiller, så bestilte nok du standard levering

 

 

Kan nok hende at min sammenligning var litt dårlig her. Jeg bestilte ikke fra Amazon men fra et annet lite tysk firma. Det jeg ville frem til var at det var UPS som leverte og de sendte meg regning ganske lang tid etter jeg mottok varen, og det er min erfaring fra kjøp i utlandet. Det kommer en regning dumpende ned i postkassa en måned etterpå.

 

Men jeg har også bestilt uten å ha fått det, så noen ganger går det gjennom. Altså varierende resultat fra samme firma.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...